Ik heb wel gecontroleerd of het werkt, maar ben er nog niet mee onderweg geweest dus kan nog niet beoordelen hoe uptodate ze nu zijn. Ben wel benieuwd...
Vandaag overdag een paar trips naar verschillende adressen gedaan via veel verschillende wegtypen, van 30km-dorpswegen tot autosnelwegen en alles daartussenin.
Over de routes op zich heb ik voorlopig geen opmerkingen; zo op het oog lijkt dat wel goed te gaan.
Echter, de herkenning / weergave van maximumsnelheden werkt nog precies even waardeloos als voorheen.
- Kan nog altijd niet overweg met de verschillende maximumsnelheden op snelwegen voor overdag of 's nachts.
- Bij een bord 100 met onderbord "van 7-19u" verschijnt er consequent een dubbel bord op de display, met als zichtbare bovenliggende de aanduiding 130 (en dit dus overdag!).
- Dit gebeurt ook op weggedeelten waar overdag 100 en 's nachts 120 geldt, aangegeven door dubbele borden met onderbordjes. Daar mag je dus helemaal nooit 130, maar volgens de display wel...
- Bij passeren van een bord "Zone 60" gaat het
soms eventjes goed. Echter, na een paar honderd meter krijg ik uit het niets de aanduiding "50" op de display - en in sommige gevallen komt die 50 al meteen in beeld bij het binnenrijden van de 60-zone. Geen idee waardoor het ene c.q. het andere wordt getriggerd.
- Alleen als er een enkelvoudig éénduidig bord staat zonder onderbordje (gewoon keihard 60, 70, 90 etc.) dan komt dat wel correct in de display terug. Geen idee of dit gebeurt op basis van wat de camera ziet, dan wel vanuit de database wordt aangestuurd.
Kortom, er klopt geen ene moer van. Dit in tegenstelling tot m'n TT'tje: die geeft het foutloos aan - en zulks uitsluitend op basis van de navigatiedatabase, want dat ding heeft nu eenmaal geen weet van de verkeersbordherkenningscamera.
Het kán dus wel - maar VAG kan het helaas nog altijd niet...