Natte vloerbedekking passagierzijde O3 combi

Wanderer200

Senior Member
Waarschijnlijk toch een spoor bij deur gevonden. Rubber ziet er goed uit, geen idee hoe hier water doorheen komt
7184f1b32aa2f35ec09a68bc36fb2c1e.jpg
 

tim_j

Senior Member
Lijkt sterk erop dat:
Gaatjes onderaan deur dicht zitten. in deur raakt steeds voller tot het een keer naar binnen lekt.
Of in combinatie met rubber onderaan deurplaat die te goed af sluit. (Plens water die uit de deur valt met openen)
 

Duijzer

Donateur
Als je het deurpaneel eraf haalt, kijk dan gelijk even hoe de achterkant van je speaker eruit ziet. Als daar een tijdje water langs is gelopen, is hij vaak geoxideerd.
 

EdK

Forumguru
Tsja zoals ik al van de week zei , kans groot dat het lekt bij het deurpaneel !
Dus bekleding eraf en oude zichtbare kit verwijderen boel ontvetten en nieuwe kit lekker ruim opsmeren.
En indien je door de gaten water ziet in deurpaneel dan de doorvoeren controleren onder de deur en zoals hier gezegd doorsteken.
En eventueel het deurrubber inknippen zoals hier ook al gezegd is en waar al een topic over is !
En daarna de waterzuiger op en onder matten en zoveel mogelijk water verwijderen.
Dan flink wat kranten scoren en onder de mat leggen en weer wisselen als de krant nat is voor droge.
En tijdens een rit flink de boel opstoken en je raam op kier houden zodat je niet met beslagen ramen gaat rijden.
En zodra je denkt dat de boel droog is dan gewoon nog een 1 a 2 weken kranten onder de mat houden en wisselen , want er zit meer vocht dan je denkt in de auto, en als de bekleding gaat schimmelen dan ben je nog langer bezig met schoonmaken....
 

Wanderer200

Senior Member
Zojuist auto opgehaald van apk/beurt. Monteur heeft iets gekit in de deur bij de luidspreker. Afwachten maar.
 

KaRoQ-2023

Actief lid
Mij viel het eerst op dat de ramen steeds snel beslagen raakte.

Net als eerder genoemd liep ik bij stofzuigen ook tegen een zeiknatte pax zijde. Loopt dan zelfs naar achter.

Ook bij mij bij deur openen een plens water eruit. Ook deur rubber op de auto was nat, als je deze voorzichtig optilt.
Voor mij dus een indicatie dat het via de deur komt/kwam.
Ik heb de onderkant van de deur en gaatjes open gemaakt/waren dicht/vies.

Ook uitgebreid alles gedroogd en een ventilator erin met raam gedeeltelijk open (als het ff droog was).
Afgelopen tijd geen last meer.

Lijkt dus een bekend eufel te zijn. De 3 fabia's I, welke ik gehad heb, hadden zoiets bij de achterportieren.
Hier liep het via de binnenplaat naar binnen. onderkant afkitten was de oplossing!
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    242,9 KB · Weergaven: 113
  • 2.jpg
    2.jpg
    163,2 KB · Weergaven: 114
  • 3.jpg
    3.jpg
    71,3 KB · Weergaven: 105

Wanderer200

Senior Member
Eerst had ik dus een lekkende deur, speakerafdichting is gekit en de bevestigings rubbers onderin de deur zijn vervangen.

Nu heb ik weer lekkage! op een gegeven momemt ben je er wel klaar mee...

Nu zie ik dat het ergens onderaan de a stijl lijkt. Zelf heb ik het idee dat het slangetje van de panoafvoer rechsvoor los zit?

Is de hemelbekleding rechtvoor gemakkelijk los te halen en kun je dan zien of het slangetje inderdaad los zit? Is het via die weg ook weer vast te zetten?
 
Ik heb dit ook gehad bij mijn O3. Hiervan heb ik vorige maand een topic geschreven op de kennisbank.

Het water liep in mijn geval over de hemel naar de deurrubber. Echter kan je dat pas zien als je her los trekt.

De foto van het water onder de speaker is mij erg herkenbaar.
 
Laatst bewerkt:

Wanderer200

Senior Member
Hallo Roel, kon je de hemel vooraan gemakklujk los krijgen? Kweste van zonneklep los en handvat los en ombuigen?
 
Om te kunnen zien of het nat is, kun je de hemel uit de deurrubber trekken. Daar hoeft verder niets voor los. Als je hem wel verder los wil maken, dan zul je de zonneklep en de handvat moeten verwijderen. Het handvat kun je met 2 platte schroevendraaiers los maken.
 
Bovenaan Onderaan