Natte vloerbedekking passagierzijde O3 combi

Wanderer200

Senior Member
Helaas zijn de problemen niet opgelost, gister met het stofzuigen merkte ik weer dat de vloerbedekking rechtsvoor en achter zijknat is.

En weer dezelfde conslusie:
-dakbekleding is droog.
-achter dashboard kastje alles droog.
-geen nattigheid aan de zijkanten waar de vloer bedekking omhoog loopt

Vorige keer al gecontroleerd:
-doorvoer dakraam lopen prima door.
-geen verstopping in parafaan.

Het is mij echt een raadsel waar het water vandaan komt....

Donderdag moet de auto voor apk + beurt, zal mijn monteur eens vragen of die een idee heeft.

Sent from my H9436 using Tapatalk
 

Desperado

Forumguru
Ik weet niet hoe het bij Skoda zit maar ik heb dit in het verleden wel eens gehoord bij andere merken dat er een afvoer van condenswater van de airco verstopt zat waardoor het interieur vochtig werd. Lang lang geleden dus het staat me niet meer helemaal helder voor de geest.
 

Wanderer200

Senior Member
Het is niet vochtig maar kletsnat, als ik op de vloerbedekking drukte kwam het water er bovenop staan. En als het vocht ergens achter het dashboard kastje vandaan komt dan zou het daar toch ook nat zijn?

Heb het inmiddels met 3 handdoeken en 2 kranten afgedept maar het blijft nat. Komende tijd maar weer continu met de airco aan en blazer op de voeten aan rijden.

Sent from my H9436 using Tapatalk
 

EdK

Forumguru
Waterstofzuiger erop ! en heb je die niet dan naar een wasstraat gaan en die stofzuiger er op zetten....
Dan kranten onder de matten en die 1 of 2x per dag vervangen.

En natte matten werden bij de oudere Skoda's ook wel veroorzaakt doordat de deurpanelen niet goed afgekit waren.
Dus je zou de bekleding eens kunnen verwijderen om te kijken of de stalen plaat wel goed is gekit ?
En als de bekleding er dan toch af ligt kun je hem ook preventief af kitten !?
Is daarna in iedergeval één ding zeker dat het daar niet vandaan komt.....
 

Wanderer200

Senior Member
Maar waar loopt het water dan langs? Zou zeggen dat de vloerbedeking gelijk aan de dorpel dan ook nat zou moeten zijn en dat is niet zo. Dat is het meest vreemde de bodem is nat maar nergens langs de zijkanten, terwijl water toch echt van boven naar beneden loopt.

Nahja informeer donderdag wel bij de monteur. Moet zeggen dat is mijn 2de Octavia, die van het vorige model beviel ook al niet zo qua afwerking en degelijkheid dus daarna een VW gekocht. Nu weer een Skoda, en hij doet veel dingen goed, maar de algehele afwerking/kwaliteit laat blijkbaar toch te wensen over.

Sent from my H9436 using Tapatalk
 

EdK

Forumguru
Door de aardse zwaartekracht loopt waternaar beneden, eigenlijk net als dat wat je uit je handen laat vallen naar beneden valt.
Maar als je je deur open doet en dan onder de deur kijkt zie je twee of meer ontwateringsgaten als goed is.
Prik die eens door met een plastic of houten stokje !
Als die verstopt zitten dan blijft het water namelijk in de deur staan, als de natte matten hierdoor nat worden....
 

prosier

Forumguru
Ik moet nog altijd de onderste buitenste rubbers van de deur insnijden. Bij regen blijft wat water tussen deur en dorpel in staan.

Kan me voorstellen dat als het hoog komt, het naar binnen kan lopen. Er is ergens een foto van hier, zoek maar eens op deurrubber insnijden ofzo.

Kun je altijd proberen.
 

Cordoba

Forumguru
Heb je al gecheckt of de afvoeren onder parafaan goed open zijn? Als die dicht zijn, kan het water bij sommige modellen bijvoorbeeld via de opening van de interieurfan binnen lopen.
Heb je ook gecheckt of het water niet bij de middentunnel naar voetruimte passagier loopt, en dan zo naar achteren?

Hoe dan ook, ergens moet het water langs de wand naar beneden lopen. Ik heb ook al eens gelezen dat dit precies bij de B-stijl achter de kunststofkap het water naar beneden loopt, dus daar ook checken, en misschien wat afdekkappen voorlopig verwijderen om makkelijker de oorzaak te zoeken.
 

Wanderer200

Senior Member
Ja parafaan is goed open.

Onderaan de B stijl zal ik nog eens checken, maar daar zit geen water doorvoer oid?

Overigens is het wel zo dat mijn auto thuis altijd schuin geparkeerd staat waarbij de passagierskant de laagste kant is. Daarmee is wel uitgesloten dat het water onder de deur doorloopt. De doorvoer van het dakraam rechtsvoor is goed open. Zit er aan de achterkant ook nog een doorvoer? Die kon ik toen niet vinden. Neem aan dat die naar de achterste wielkast loopt?

Sent from my H9436 using Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

Wanderer200

Senior Member
Ik heb een panoramadak. Moet er ter hoogte vd b stijl een doorvoer zitten?

Sent from my H9436 using Tapatalk
 

EdK

Forumguru
Ik heb een panoramadak.
Ohhh, wel dan is de kans wel erggggg groot dat daar je probleem vandaan komt.!!
En daar is ook wel het één en ander van te vinden op forum mbt panoramadak en lekkages ....
Wil je niet bang maken maar zijn mensen geweest waar de complete hemel eruit gehaald moest worden...:jaja::pardon:
 

Wanderer200

Senior Member
Heb de vorige keer zo ongeveer alle topics gelezen. Bij mij is de hemel niet nat dus daar lekt het niet. En beidie afvoeren aan de voorkant lopen prima door. Onder de A stijl achter het dashboard kastje voel ik ook geen water.

Zit er boven/in de B stijl ook nog een doorvoer?
 

Wanderer200

Senior Member
Heb in ieder geval geen nattigheid in de kofferbak. Die achterste doorvoer kun je niet zo gemakkelijk door blazen want daar zit het glazen dak boven?

Als er iets is met de doorvoer in de A stijl wat is daar dan mee aan de hand? Want als ik bovenin water in de doorvoer gooi dan komt het er in de wielkast net zo hard weer uit.
 
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Kun je niet eens, als alles goed droog is, op de verdachte plekken kranten/keukenpapier leggen? Dan kun je in ieder geval zien waar het binnen komt. Waar het vandaan komt is dan stap twee, maar wellicht helpt dit in de juiste richting.
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb twee x lekkage gehad door het panodak en twee x is er een nieuw pano dak ingezet. 1 keer liep het uit de sigarettenaansteker in de achterbak en 1 keer via mijn zekering kastje links voor. Was weliswaar een Passat..maar zal wel wat gelijkenis inzitten.
 

Wam79

Lid
Mijn octavia met panoramisch dak had hetzelfde probleem (zie eerder bericht in dit draadje). Heeft grote beurt gehad en probleem is onderzocht in garage. Bleek een afvoerslang van het pano dak in de stijl losgeschoten te zijn. Is nu 2 maanden geleden en lijkt droog te blijven.
 
Bovenaan Onderaan