Nabespreking Nazomer meeting 05-09-2015 @ TVS Engineering BV - Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cordoba

Forumguru
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Mag ik de fotografen een vrijblijvende tip geven?

Foto's voor het uploaden graag verkleinen naar een grootste maat (breedte dan wel hoogte) van 800 pixels bij een resolutie van 180 dpi of zo. Dat is voor beeldschermgebruik ruim voldoende - hogere resolutie voegt niks toe.
Inplaats van verkleinen kun je in Photoshop of Lightroom die maximum pixelmaten ook specificeren bij het exporteren (in Lightroom heet dat "passend maken").

Dan krijgen de leden die nog niet gezegend zijn met snel breedband internet ze tenminste ook vlot binnenkrijgen.

Ik woon in een dorp waar geen glasvezel is (en voorlopig ook niet zal komen, helaas) dus ik moet het doen met een ADSL-verbinding op 4 km afstand van de dichtsbijzijnde wijkkast. Dus komen die grote foto's t.e.r.g.e.n.d l.a.n.g.z.a.a.m, regeltje voor regeltje binnendruppelen.

Dank!
 

TheoStek

Forumguru
Theo wat ik alleen niet begrijp, tegenwoordig met het koudemiddel wat belastend is voor het milieu en de opgelegde regels met het hoeveel er uit halen en het weer vullen.
Want jij hebt je als monteur volgens mij aan veel regels te houden hierdoor.
Hoe kan het nou zo wezen dat die garage's dus maar kunnen aanklooien ?? ( sommige uitgezonderd )
Hebben zij zich niet aan regels en wetten te houden hiermee ?
Want dat aanklooien daar krijg ik namelijk steeds meer het gevoel van.

Dat is ontstaan @EdK nadat de toenmalige weet ik veel wie het was, had beslist dat de STEK erkenning niet meer nodig was voor de mobiele sector tot 3kg, zonder Stek erkenning mocht namelijk géén enkele garage/dealer aan airco's werken/uitvoeren.
Om een STEK erkenning te hebben moest er minimaal 1 monteur zijn die het STEK diploma auto-airco monteur in zijn bezit had...en dat koste geld.
Veel garage's ofwel dealers, namen de toevlucht tot het is niet meer nodig erkend te zijn en kwamen de airco machine's in de garage terecht, er was toch geen erkenning meer nodig.

Niets is minder waar, maar men moest toch beschikken over het diploma auto-airco monteur diploma om aan auto airco's te mogen werken cq diagnose stellen.
In 2010 werd de regeleling weer versoepeld, toen werd de F-gassenverordering geboren...
Met een certificaat/diploma F-gassenverordering, mag deze persoon alleen het systeem leeg trekken en terug afvullen...voor de rest niets...

Ik had toen ook mijn diploma auto-airco monteur moeten op sturen om een F-gassen verordering te kunnen bemachtigen, het diploma auto-airco monteur bleef europees geldig...en heb ik ook terug ontvangen.
Ik mag in alle europese landen werken aan auto airco's..die wat alleen f-gassen heeft mag dat niet.

Zo is dat geklooi ontstaan...maar de wetgeving is niet veranderd op de regelving/wetten...maar ze vegen hun voeten er aan af...
 

TheoStek

Forumguru
Had me ingeschreven voor de airco beurt welke om 10.00 uur gepland stond. Waar ik me over verbaasde, bewonderde, is het betere woord is de bevlogenheid en vakmanschap van @TheoStek, zoals hij er over kon vertellen, dat kan niet anders als een "vakidioot" zijn, wel in de goede zin van het woord.
Nou dankjewel voor het compliment:thumbsup: zo had ik het nog niet bekeken om vakidioot te zijn:pieker: ik spoor niet meer:banghead:
:yeehaa::cheer::yeah::uitlachen::cheers:
 

fanSkoda-VW

Donateur
Corné, bedankt voor de ontvangst etc etc etc etc etc etc. Juist ja, alles dus.
En dat je nog nét iets kon regelen om m'n achterlichten bij te laten schakelen.
Ook TVS, dank je wel.

@Beun12 : jij ook bedankt voor de foto's, m'n Fabia staat er goed op. ;)

José
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

plaza

Forumguru
[QUOTE="
11986520_953527341355472_4540867165924606864_n.jpg
[/QUOTE]
 

plaza

Forumguru
Antera , wat is je mening na een dag de S3Combi te hebben gereden ?
Wat is het verschil met de S2Combi facelift ?
En welke motor en uitvoering was het ?
 

Antera

Donateur
Antera , wat is je mening na een dag de S3Combi te hebben gereden ?
Wat is het verschil met de S2Combi facelift ?
En welke motor en uitvoering was het ?

DE S2 heb ik nooit mogen rijden en kan daar dus helaas niet over oordelen. Ik moest de O1 als voorbeeld nemen :cry:

Het was een 2.0TDi met 150PK. Ik moet zeggen het was een zeer fijne ervaring. De auto was voorzien van de nodige snufjes. De ruimte die je erin hebt verbaast me elke keer weer. Zelfs met de stoel helemaal naar achteren is het zelfs voor mijn 2 meter goed vertoeven. Aparte airco bediening achterin de armsteun en de comfortabele ruime zit doet je zelfs als passagier goed. Een directeursplek. Ook de ruim kofferbak met electrische achterklep ( te openen met je voet onder de bumper) is een ware uitkomst. Wat helaas wel tegen viel is dat de klep niet meer te programmeren is om met de sleutel dicht te kunnen doen maar alleen nog maar met de knop op de klep.

Verder is deze natuurlijk kwa indeling redelijk gelijk aan de O3.

Motorisch rijd deze zoals het een S3 hoort te rijden. Op de Comfort stand lekker rustig en toch vlot genoeg om in te halen enz. Daarnaast vind ik hem dan kwa stuurgedrag niet prettig rijden en allemaal te traag met reageren.

De sportstand daarintegen is een heel stuk leuker ( smaken verschillen) alle vermogen lekker gevoelig gaspendaal en rempedaal en vooral het sturen word er heel veel beter op een heel stuk direkter. Ja dit is mijn favo standje.

Het onderstel is ook wel goed maar mag een kleine aanpassingen wel hebben door middel van een verlaging. DE uitvoering die ik mee had had DCC ( Dynamic Ride Control) Dat maakt de dempers in de comfortstand zo zacht dat het letterlijk een dweil van een auto word. De grote van de auto is dan erg van invloed op het weg gedrag in bochten enz. Nee niet prettig vind ik. Maar dit zal voor de prinses op de erwt daarintegen wel heerlijk zijn.

De Sportstand daarin tegen is super. Lekker strak afgeveerd en met elke stuur/rem beweging reageert de auto onmiddelijk. Vooral in scherpe bochten merk je dan pas hoe stabiel de auto toch ook zeker kan zijn ondanks zijn grote. Ook dit ag nog wel ene klein beetje gefinetuned worden om het helemaal lekker sportief te maken. ( binnen kort een S3c 270 verlagen met Eibach dit om het resultaat te krijgen dat we de softe stand de middelste stand gaan maken en en van de middelste stand de sportstand en van de sportstand een super sportstand) Dit moet dan het ultime onderstel gaan geven

Zo is mijn eerste ervaring met de ACC ( adaptive Cruise Control) ook goed bevallen. Wat een heerlijk systeem. Ik verbaasde me erover dat het zo werkt en dat de auto vanzelf remmen gaat en netjes de afstand houd en zodra de weg vrij is hij weer naar de ingestelde snelheid accelereert. Je moet er wel mee leren rijden. Nu snap ik bijvoorbeeld wel waarom sommige auto's zo vroeg naar de linkerbaan komen ( als ze met acc rijden) Dit omdat de auto al snel ziet dat er een auto voor je rijd +/- 50m en dan al langzaam begint af te remmen omdat hij afstand wil bewaren. ( wat ik erg vroeg vind met ene klein snelheids verschil) Door op tijd je knipperlicht aan te zetten en naar links te gaan vermijd je dit. Dan loopt hij soepel door.

Nadeel vind ik wel van laatste moment auto's invoegen waardoord de afstand door de auto te klein word opgemerkt en dan soms best fors gaat afremmen. Lijkt me voor de achterliggers niet prettig.

Ik vind het een leuk maar toch gevaarlijk systeem moet ik bekennen. Je word er makkelijker mee in de auto omdat de auto toch wel doet wat hij moet doen door af te remmen enz. Makkelijk dus ff je telefoon pakken of iets anders is dna snel gedaan. Je vertrouwt er nu eenmaal op.

Daarnaast nog ene kleine opmerking. De dode hoek spiegel is vervangen voor een oplichtend symbool in de spiegels. Dit licht op als er een auto in de dode hoek zit. Ik ben dat niet gewent en kijk altijd in me spiegels met de dode hoek erin of er verkeer rijd. Nu dat me automatisme is zag ik dus een mede forum lid over het hoofd omdat ik niet op het lampje lette :bloos:. Het systeem werkt best goed heb ik naderhand ondervonden want auto's die jij voorbij gaat registreerd ie niet mits je je knipperlicht die kant op zet maar auto's die je links inhalen worden wel waargenomen. Dit zal een kwestie van wennen zijn denk ik maar ik kon er in de 500km die ik ermee gereden had nog niet aan wennen.


de ruitenwissers werken ook super op de interval. Deze zijn dusdanig geregeld dat deze traploos ingesteld zijn kwa snelheid afhankelijk hoeveel het regent. Ik vind vaak bij de oudere modellen dat de regensensor de wisser soms net te langzaam of ineens veel te snelle heen en weer laten zwiepen. De S3 heeft dit goed voor elkaar.

Wat me ook opviel als laaste is dat ik van achter toch wat bijgeluiden hoorde die ik niet thuis kon brengen. Waar het precies vandaan kwam geen idee maar was vanaf de 100 km/u toch wel aanwezig.

Al met al geef ik de S3C een dikke 8.5 ALs er een DSG in had gezeten was het wel een 9 geweest.

dit was mijn ervaring met de S3C
 

Tuulster

Forumguru
Wat helaas wel tegen viel is dat de klep niet meer te programmeren is om met de sleutel dicht te kunnen doen maar alleen nog maar met de knop op de klep.

Hoeft ook niet geprogrammeerd te worden :D dit doet hij vanzelf al, je moet alleen wel binnen een afstand van 2 meter van de auto staan, dan kan je de klep met de sleutel sluiten! :jaja:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan