Nabespreking Nazomer meeting 05-09-2015 @ TVS Engineering BV - Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkertje

Forumguru
Bedankt voor de super organisatie Corné :thumbsup: en de rest van de betrokkenen natuurlijk!

Ik ben maar heel even geweest m'n zwager had nog andere afspraken vanmiddag.
Bruut geluid ook uit je Superb.

Volgende keer kom ik alleen dan kan ik ook wat langer blijven, ik had eigenlijk nog even met @Antera de stekker in m'n passat willen steken, dat is er nu ook niet gekomen..
 

Beun12

Forumguru
Nogmaals iedereen bedankt aan een ieder die deze schitterende meeting mogelijk heeft gemaakt en aan meegewerkt heeft.
Was een super begin van onze vakantie :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

foto1.jpg


foto2.jpg


foto3.jpg
 
Laatst bewerkt:

plaza

Forumguru
Ik ben even geweest , maar wat ik ervan gezien heb was weer perfect voormekaar......
Corne en Renate , bedankt alweer voor de goede zorgen en perfecte organisatie.
Ben benieuwd naar alle foto's die nog komen.....
 

Cordoba

Forumguru
Net thuis, was een gezellige bedoening. Bedankt aan de organisator corne ( sorry, krijg dat streepje niet boven de e:pardon:).

is niet zo moeilijk:
  • tik eerst op de toets met ' (er gebeurt nog niets op je beeldscherm)
  • toets vervolgens de e (nu verschijnt er in je scherm: é )
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

TheoStek

Forumguru
Om even in haken...

Van alle 10 de auto's klopte de vulgraad niet...
3 auto's die eigenlijk ook een troffee hadden moeten krijgen..;)
1 auto...met 200 gram resterend van de 525 voorgeschreven vulgraad.
1 auto..250 gram resterend van de 475 voorgeschreven vulgraad. (borrelde naar zeggen van de eigenaar)
1 auto de koploper...725 gram van de voorgeschreven 525 gram...200 gram teveel...systeem overvuld.

De andere 7 varieeërde van 350 tot 400 gram terug gewonnen koudemiddel.
Systemen waren wel allemaal lekdicht, toch bij bepaalde mensen een slechte condensor opgemerkt...is ook persoonlijk vermeld aan de eigenaar...

Vond het zelf een geslaagde dag...geen tijd om te eten..dan maar koffie leuten en een sigaret smoren in de standtijd.
Helaas was een slang kapot gegaan bij de 1ste of tweede auto...gelukkig kunnen herstellen door een andere te gebruiken.

Iemand vroeg aan me...je spuit daar remmen reiniger in in de vacuum meter dat komt toch in het systeem terecht...Nee er komt niets in het systeem terecht, remmen reiniger vervliegt ontzettend snel...2e is...dat ik aan het vacuumeren ben...alle 4 de kranen open...alle niet condenseerbare gassen worden eruit gehaald. Remmenreiniger moet ik gebruiken om de sensor te kunnen reinigen...anders geeft ie een verkeerde onjuiste vacuüm druk aan, en dat merk ik snel genoeg als ie in rood blijft staan.

Bij de laatste auto, dat was die van Corné...detecteerde de snuffelaar koudemiddel aan de hd leiding, maar was snel opgelost...ik had de snuffelaar al aan en heb de servicekoppeling van de hd leiding losgekoppeld, op die hd service leiding blijft altijd een restdruk over...en ontsnapt altijd een wolkje koudemiddel wat meteen verdampt.

Koudemiddel is zwaarder dan lucht en zakt naar beneden, maar is niet meteen vervlogen..1 kilo koudemiddel in de lucht laten verdwijnen duurt gemiddeld 10 jaar voordat het is afgebroken in de atmosfeer.
Maar ja...had effe moeten wachten..en dat was niet gebeurd...

Bij deze iedereen bedankt voor het vertrouwen...hoop dat iedereen wat heeft opgestoken...want het is niet zomaar iets om lichtelijk over te denken....
TVS engineering heb ik persoonlijk bedankt voor de gastvrijheid..:thumbsup:
Forummers:thumbsup:
En natuurlijk Corné wat het heeft georganiseerd en mogelijk heeft gemaakt...ook bedankt :thumbsup:

Mensen ik wens jullie allemaal een ijsmuts toe...en koude oortjes.

Nu verder naar de volgende...ben nog niet klaar...voor vandaag.

Bedankt allemaal...:bloemen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan