Nabespreking Meeting & Tuning @ TVS Engineering te Varsseveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
@andrehj, dat moet geen probleem zijn om dat naar wens aan te passen, vrijwel alles is mogelijk! Zo zie je dat alles erg persoonlijk is én dat de standaard software modus dus op emissies afgesteld staat :)

Vanenkelen

Forumguru
Wat ik me eigenlijk ineens afvroeg, hoe rollen ze een 4x4 bij TVS? Volgens mij kan dat niet op de bank die daar staat, of heb ik iets over het hoofd gezien?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Wat ik me eigenlijk ineens afvroeg, hoe rollen ze een 4x4 bij TVS? Volgens mij kans dat niet op de bank die daar staat, of heb ik iets over het hoofd gezien?
Nee hoor je hebt niets over het hoofd gezien, veel VAG auto's met 4x4 hebben een haldex koppeling, stekkertje los en je hebt een voorwiel aandrijver, die kan dan gewoon de bank op, sommige Audi's hebben ipv haldex een torsen koppeling, die is permanent en daar heb je een 4x4 rollenbank voor nodig.

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Ligt eraan, de 4-motion (haldex systeem, op bijv GolfR en de superb van Corne) kunnen ze volgens mij gewoon alle krachten naar de voorwielen laten gaan. De echte permanente 4x4 systemen, denk aan Audi RS4 en RS6 bijvoorbeeld kunnen ze dan niet rollen.

• Leuk

CDK

Forumguru
Ligt eraan, het 4-motion (haldex systeem, op bijv GolfR en de superb van Corne) kunnen ze volgens mij gewoon alle krachten naar de voorwielen laten gaan. De echte permanente 4x4 systemen, denk aan Audi RS4 en RS6 bijvoorbeeld kunnen ze dan niet rollen.
bij mij is het 4x4 als de omstandigheden daarom vragen, is ook niet uit te schakelen, behalve door de stekker van de haldex koppeling los te trekken

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
En toch heeft jouw systeem volgens mij de mogelijkheid om (bijvoorbeeld door dat stekkertje los te halen) alle aandrijfkrachten naar de vooras te sturen. Waar dit bij de RS6 volgens mij niet mogelijk is. VAG heeft wel degelijk 2 verschillende 4wd systemen zover ik weet.

Canon-Eye

Forumguru
bij mij is het 4x4 als de omstandigheden daarom vragen, is ook niet uit te schakelen, behalve door de stekker van de haldex koppeling los te trekken
Als je daar behoefte aan zou hebben, dan kun je dat "stekkertje los" dus ook wel realiseren met een schakelaartje op je dashboard...

<edit> (of elders onder handbereik)

Laatst bewerkt:
  • Leuk

andrehj

Forumguru
Zijn alle acht posities rondom je versnellingshendel al bezet dan? Ben benieuwd wat daar dan allemaal op zit.

MexxT

Nieuw lid
De booster is inmiddels helaas nog niet terecht, ik meen me te herinneren dat hij er op de meeting wel stond, en dat hij erna is kwijtgeraakt.

Zoals gezegd verdenken we niemand, maar als iemand wat weet is het mooi meegenomen ;)

Ongetwijfeld dat 1 van de collega's hem ergens heeft laten slingeren :D
misschien was ik het zelf wel haha.

Cordoba

Forumguru
@MexxT Heb je misschien een foto van de booster, of ergens een foto van een zelfde merk type, zodat ie makkelijker te herkennen is?

de enige persoon met een O3 2.0 TDI die op de lijst stond @graaaf is niet afgemeld, maar ook niet komen opdagen volgens mijn lijstje.... dus niet getuned.

Oeps sorry, had aangegeven dat ik onder voorbehoud zou komen, maar een nette afmelding had ik inderdaad wel even kunnen sturen, excuses daar voor Corné ! Was in de tussentijd niet meer op het forum ook, maar beter laat dan nooit...

MaRco2

Forumguru
Wat ik me eigenlijk ineens afvroeg, hoe rollen ze een 4x4 bij TVS? Volgens mij kan dat niet op de bank die daar staat, of heb ik iets over het hoofd gezien?

Dat zat ik me ook af te vragen. Maar duidelijk zo, alleen is het normaal om het op alle 4 de wielen te meten.

Stel ik had een achterwielaandrijver meegenomen (en opgegeven) als outsider, net als de Volvo en de VW, zou dat met deze bank kunnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan