Ik rijd al jaren in VAG auto's met climate control (VW Golf III, IV, Bora, Audi en nu Skoda). Heb climate control altijd op auto staan (zet 'm nooit uit) en nog NOOIT stankproblemen gehad. Rij wel altijd langere stukken.
Zowel zomer (koeling) en in de winter (ontwaseming) staat de climate control altijd op 'auto'. Alleen de temperatuur stel ik wel eens bij. In de winter staat de temperatuur meestal zo op 18 graden en in de zomer 21 a 22 graden.
Dus tja, hoe kan het dan dat ik daar nooit last van heb? Ik krijg ook altijd te horen (bij inruil/inleveren van de auto) dat er geen rare luchtjes in hangen.
Gebruik geen luchtverfrissers, er wordt niet gerookt, niet gegeten en er worden geen dieren in de auto vervoerd.

Moet wel toegeven dat de auto minstens 1 x per maand zeer zorgvuldig wordt uitgezogen, alle hoeken en gaten, alle stofjes, pluizen, motten d'ruit.
Misschien omdat de auto altijd buiten in de wind geparkeerd staat, en daardoor iedere nacht lekker doortocht? Wellicht kan bij autos die in garages geparkeerd worden, het vocht niet weg?