Motor slaat af tijdens het rijden

HenkT

Lid
Filter zit een stukje voor het rechter achterwiel. Op de foto het oude filter.
 

Bijlagen

  • IMG_20190902_191418.jpg
    IMG_20190902_191418.jpg
    108,8 KB · Weergaven: 38

Alcoo

Nieuw lid
Okee, zal ik doen. Ter informatie, ik herstel een aantal dingen aan de Skoda, maar meestal geen dingen die met de motor of brandstof te maken hebben...
De reden dat het de pomp mogelijk is, komt omdat ik stilstond en de anwb langskwam. Met een rubberen hamer sloeg hij hard op de brandstofpomp en daarna sloeg de motor weer aan. Hij zei toen dat het de pomp zou zijn.
 

HenkT

Lid
Klinkt alsof je GEEN twee linker handen hebt. De pomp uitbouwen en inbouwen is niet moeilijk, maar je moet met een paar dingen rekening houden. Ik wil je daar graag mee helpen via dit forum. Appen of bellen kan ook.
De pomp is zichtbaar te maken door het brede zit gedeelte van de achterbank weg te halen en de vloerbedekking opzij te doen. Als je dan het deksel waar de draden doorheen gaan weg doet zie je de bovenkant van de pomp. Daar staat een nummer op. Neem daar eens een foto van en zet die eens op dit topic.
 

Alcoo

Nieuw lid
Nee, gelukkig niet!
Ik heb met potlood over de reliëfnummers gekrast. bijgeplaatst.
Het nummer is:
228.233/001/002
6Q0919051

Bovenkant dat het merk VW en Audi is

53BBC0C6-8C38-4272-85F5-AB38B8DA0D8C.jpeg
3FE5BBB4-E453-48C3-B4B2-FDFA46B226E2.jpeg
 

HenkT

Lid
Staat er toevallig ook VDO Chech republic op? Dan is het dezelfde pomp als de mijne. De nummers komen overeen.
Via autodoc zou ik geen nieuwe kopen. Heb ik twee keer geprobeerd maar twee keer fout. Op autodoc zie je het nummer, maar geen letter als achtervoegsel. Er daar zit net de kneep. En dat is op andere verkoop sites ook.
Als je een compleet nieuwe besteld is mijn advies doe het via een VW of Skoda garage. Wel een stuk duurder dan die op bovenstaande link.
Ik heb wel twee pompen liggen die er in passen. Een is mijn oude die waarschijnlijk gewoon goed is en de andere is nieuw en zit dus in een verkeerde slingerpot. Het verwisselen van de pomp binnenin is niet moeilijk. De oude kun je krijgen, de nieuwe wil ik wat voor hebben.
 

Alcoo

Nieuw lid
De informatie over de Skoda luidt: Skoda Fabia 1.4i 16VCombi/o, Benzine, 1.390cc, 55kW, FWD, BBY, 2000-09 / 2004-05
Er staat ‘Made in VDO’ op, maar geen Chech Republic. Tenzij het bij de kabels zit, die heb ik nog niet losgetrokken, maar dat kan ik mij niet voorstellen.
Motorcode is BBY.
Als dit dezelfde is als jouw oude brandstofpomp, dan wil ik dat wel proberen.
 

HenkT

Lid
Als ik een conversatie start met een deelnemer, is die dan alleen te zien voor die persoon? Dus eigenlijk chat of mail via het forum of begrijp ik het verkeerd?
 

EdK

Forumguru
Zie je geheel goed HenkT
Het is een één op één conversatie
Is een kans dat de admin hier het wel zou kunnen lezen maar dit zal hij alleen doen in uiterste gevallen...
Maar sommige leden hebben PM conversatie uit staan en zal je een bericht krijgen dat deze niet is te bereiken
 

Alcoo

Nieuw lid
Ha HenkT,

viel beetje tegen. Voorbeelden: ring rondom slang kreeg ik niet meer goed. Heb ik vervangen voor een pijpring en extra nog twee vastgeknoopte ijzerdraden. Snoer van de benzinemeter deels doorgeknipt, heb ik daarna vastgesoldeerd. Had pas later in de gaten hoe de draden van de vlotter vastzaten. Na het hermonteren de weerstand doorgemeten en ze maakten geen contact meer. Kreeg hen niet meer goed.
Maarrr: de Fabia combi rijdt weer. Maar dan zonder benzineniveaumeter!

Allen dank voor het meedenken en vooral HenkT!
 

Alcoo

Nieuw lid
Misschien, maar dan moet ik de contactpunten met soldeer verhogen. En daarvoor moet ik het geheel er weer uithalen. Als ik dat doe, dan wordt dat met warmer en droger weer.
 
Bovenaan Onderaan