Morgen uitspraak SjoemelSoftware

Tees

Donateur
Misschien een slimmigheidje, maar bekijk het eens van de kant van VAG: die hebben niets te maken met kentekens, die hebben voertuigen met een VIN uitgegeven. Dat de RDW daar een kenteken aan gehangen heeft is niet hun zaak. Dus ik snap vanuit hen bekeken wel dat ze VINs willen hebben.

Ik ook wel zo. Maar pon kan zo alles uitdraaien. Welke diesel wanneer met welk VIN enz nummer naar wie is gegaan. Maar ik denk died dat dit een behoorlijke bak geld scheelt op deze manier. Aan de andere kant. Wat schieten we ermee op. Ja lekker Hollands lalalalala geld. Maar wat als vag failliet zou gaan. Door zo iets.

Canon-Eye

Forumguru
De auto bracht bij verkoop ook NUL meer op
Niet juist. Ik kreeg voor de 7 jaar oude Fabia Greenline met 160k op de klok zonder veel moeite een zo'n €7000 inruil bij de VAG-dealer waarvan ik de demo-Seat kocht. Vond ik niet NUL.

De Fabia was overigens ruim voordien al officieel ontsjoemeld door de dealer in Assen en onmiddellijk daarop aansluitend behandeld bij VVT in Marum. Daar zat binnendoor maar 39 km tussen. Noch voor, noch na het ontsjoemelen ooit enig probleem ondervonden met de EGR-klep of ander motoronderdeel.

Canon-Eye

Forumguru
Die tweede interpretatie vind ik toch een wat onduidelijke redenatie.
Wat wordt er bedoeld? Waarom zou de auto bij verkoop dan wél "meer" moeten hebben opbrengen: vanwege het ontbreken van sjoemelsoftware, of juist door het ontsjoemelen ervan? En hoeveel meer dan? Hoe zou je überhaupt jaren na dato kunnen bepalen of een bepaalde verkoop-/inruilopbrengst wel of niet correct of zelfs maar redelijk was, gelet op alle andere variabelen die daarin op het moment van verkoop een rol speelden? Zoals bv. conditie van de auto, verkooptargets van de betreffende dealer, vraag/aanbodsituatie...
Dus "de auto bracht bij verkoop nul meer (of méér) op" vind ik nog steeds een schot in het donker.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Frup

Forumguru
Klopt, de effecten op inruilwaarde zijn ook lastig te beredeneren.
Ik ruilde mijn oude Yeti kort na de sjoemel-affaire in. Op dat moment zat diesel flink in het verdomhoekje. Door de milieudiscussie, we moesten in no time naar elektrisch rijden, én de sjoemel-affaire. De garage vertelde dat de vraag naar diesels daardoor enorm was ingezakt. Wat ik ook wel kon geloven. Gevoelsmatig dus minder gekregen. De aankoopwaarde van m’n ‘nieuwe’ Yeti zou dan ook lager moeten zijn. Ik weet het niet. De discussie hierover is m.i. zinloos.
M’n huidige Yeti lijkt een EA288 motor te hebben. En valt dus buiten de regeling. Dat ‘kost’ me alweer € 1250.

Sjoerdb

Forumguru
Ik voel een pleonasme én een alliteratie aankomen @Sjoerdb sjoemelaar. Of heb je een diesel in dat hok van jouw?

Anders ben je een sjoemeldieselschandaalclaimprofiteur

PS. Noem je een auto kleiner dan jouw auto een kooitje ipv hok?
Hoi @Arjan1985 , kun je een uitleg en voorbeeld geven van die 2 hele moeilijke woorden, we willen er allemaal wat van leren en van genieten.

Als je het scherm van een telefoon 90 graden draait, kun je netjes in mijn onderschrift lezen wat er voor motorisering in mij hok ligt,

Ik ben sowieso een profiteur, daarom Rij ik skoda, goedkoop in naam maar toch onderdelen met een audio logo bezitten.

En ik denk dat ik mijn auto mag noemen zoals ik zelf wil, hok, bolide, ding, zij,

Verder alles tranqilo en lekker door gaan met wat je aan het doen bent.

Bovenaan Onderaan