Morgen uitspraak SjoemelSoftware

Sjoerdb

Forumguru
Ik zal me ook eens aanmelden, kijken of er nog geld te ontvangen is voor dat hok van mij, kunnen we weer extra kilometers mee maken

• Verdrietig
Waarderingen: EdK

Arjan1985

Forumguru
Ik voel een pleonasme én een alliteratie aankomen @Sjoerdb sjoemelaar. Of heb je een diesel in dat hok van jouw?

Anders ben je een sjoemeldieselschandaalclaimprofiteur

PS. Noem je een auto kleiner dan jouw auto een kooitje ipv hok?

Ik kreeg ook een schrijven. Maar je moet je VIN nummers hebben. Bewijs van eigenaarschap enz. En ik ben er achter gekomen, dat ze bij de rdw, maar 9 jaar terug gaan. In kentekens die aan jou als persoon gekoppeld zijn. En dan nog niet altijd. Mijn vaders auto heb ik verkocht in november vorig jaar. En er is bij de rdw geen info dat mijn vader die auto had. Ondanks de auto papieren die ik nog terug vond na de verkoop( ja voor de verkoop heb ik nieuwe kenteken papieren aangevraagd). Dus ik kan er wel naar fluiten. Voor 3 vw diesels sinds 1999. Of twee. Weet niet of Audi er ook onder valt. Maar goed. Je moet behoorlijk in je administratie gaan purren als je die al zo verfijnd bijhield.

Polvo

Actief lid
11 september 2010 hier lid geworden omdat ik interesse had in een Fabia combi diesel.
Op die datum werd gelekt (Prinsjesdag) dat de belasting voordelen op die zuinige en schone diesels zou worden verlengt.
Maar door lange levertijden was het wel duidelijk dat ik die niet voor 1-1-2011 zou krijgen dus ik wilde ik er zeker van zijn.
Het werd begin februari.
5000 euro BPM voordeel en drie jaar geen MRB van 1000 euro per jaar.
In 2021 na 10 jaar ingeruild en de volgende koper rijdt er nog steeds in.
Ik heb me nooit bekocht gevoeld.
Maar als ik zie hoeveel geld er zonder morren in de VS werd gecompenseerd komen we er hier maar bekaaid vanaf en dat na 10 jaar juridische strijd.
Ik ben gekke Henkie ook niet, dus toch maar even de gegevens bij de RDW gedownload.

Tees

Donateur
De VS heeft wel een héél ander cultuur als het gaat over schadevergoedingen. Daar hebben ze waarschijnlijk ook ernstige psychische schade opgelopen door dit schandaal, dat hun vertrouwen in de autoindustrie en de mensheid in z'n algemeen ernstig heeft beschadigd. Dan is 25 k$ een peuleschil ;)

Frup

Forumguru
Vertrouwen in de autoindustrie heb ik ook nooit gehad. En ook ik heb ernstig psychische schade opgelopen.
Volgens mijn psych moeten mijn hersenen worden ontsjoemeld. Dus kom maar op met die vergoeding. Want ik heb bij de inruil van m’n vorige Yeti, beschamend minder terug gekregen door de sjoemelaffaire.
Maar inderdaad komen we er hier bekaaid af. Ik wacht af. Heb ook geen bonnen meer, maar wel de rdw gegevens.

Tees

Donateur
Ik vind €2500 voor een nieuw aangeschafte auto en €1250 voor tweedehands aangeschafte auto niet zo gek. Vooral als je bedenkt dat je al (deels onterecht!) serieuze belastingvoordelen hebt ontvangen van moedertje Staat. En als je van mening bent en overtuigend kan aantonen dat je meer schade geleden hebt: het staat je altijd vrij alsnog een civiele procedure tegen VAG te starten ;)

MarcoO2

Forumguru
Ik kreeg ook een schrijven. Maar je moet je VIN nummers hebben. Bewijs van eigenaarschap enz.
Wie heeft er nu in vredesnaam de VIN-nummers van zijn oude auto's? Tenzij je de mazzel hebt dat ze op de factuur staat (die je dan ook nog moet hebben) of je een ingang hebt die in de systemen kan kijken kom je daar toch niet achter?

Lijkt mij een onredelijk hoge drempel die opgeworpen wordt. Ik zou, als ik gedupeerde zou zijn, nog niet blij worden van dit onderhandelingsresultaat...

Bovenaan Onderaan