Moet jij ook zo vaak je lichten vervangen?

maup72

Lid
en..wat kostte die xenon jan? en doet ie alles inbouwen enzo? ik heb op mijn motor wel xenon zelf ingebouwd maar daar kun je dan ook wel een heeel stuk makkelijker bij.

om nog even terug te komen op het derde remlicht probleem (recall)..dat heb ik nagevraagd maarre je voelt hem aankomen. daar had ik kennelijk geen recht op want die call was geweest en als je auto daarvoor in aanmerking zou zijn gekomen had de vorige eigenaar allang deze recall gehad...eh..ik zei nog van joh kijk er dan even naar want ik heb echt een aardige scheur in mijn unit zitten en er zijn een aantal ledjes die t niet meer doen..helaas, dealer was onverbiddelijk. zelf repareren dan maar. de PDFjes inmiddels gedownload en van de week maar eens kijken of ik ergens goedkoope een andere unit op de kop kan tikken. Oveirgens kan ik nergens een sticker of stempel van een recall terug vinden. daś dan wel weer een beetje jammer.
 

Joske

Forumguru
Maargoed, ik had er zo schoon genoeg van dat ik http://www.xenonjan.nl/ opgebeld heb. Kon meteen langskomen en hij heeft een set xenonverlichting ingebouwd. Zou veel langer mee moeten gaan volgens Xenon Jan (hij heet echt Jan!).

Bijkomend voordeel is dat we veel beter zicht hebben dan eerst, vind het echt een vooruitgang. En nooit gemerkt dat tegenliggers er last van hebben.
misschien nog een paar foto's toevoegen? Ik ben benieuwd naar het lichtbeeld. Best wel geen foto's in het pikkedonker aangezien het dan direct te fel lijkt!
 

Pruim

Nieuw lid
Alsjeblieft, Joske!

Niet gemakkelijk om licht juist op de foto te krijgen, maar zo ziet het er ongeveer uit. Nog beter zou natuurlijk een foto zijn van binnenuit de auto zodat je ziet hoe het licht op de weg schijnt. Daar ben ik erg tevreden over, namelijk.


oh wacht even, je bedoelde natuurlijk ook het lichtbeeld vanuit de auto gezien! Ik weet niet of ik dat voor elkaar krijg. Vandaag in elk geval niet meer.
 
Laatst bewerkt:

Pruim

Nieuw lid
en..wat kostte die xenon jan? en doet ie alles inbouwen enzo? ik heb op mijn motor wel xenon zelf ingebouwd maar daar kun je dan ook wel een heeel stuk makkelijker bij.

Dan ben je vast technischer dan ik, ik ging er niet aan beginnen. Dus ik heb het hem laten doen en ik had zo het idee dat het hem tegenviel, er moest wat ander gereedschap bij gezocht worden. Maar wellicht is hij er inmiddels handiger in. Ik moest het even nakijken maar het inbouwen was 40 euro - daar ga ik geen halve dag (bij mij waarschijnlijk meer) voor zitten prutsen, maar er zijn natuurlijk anderen die dat wel leuk vinden om te doen.

Ik geloof dat het deze set was: http://www.xenonjan.nl/Canbus-slim-ballast-xenonset-H7-A-kwaliteit maar ik weet niet welke kleur het is geworden. De prijs klopt in elk geval wel, 75 euro. Ik heb Jan Xenon gevraagd wat hij adviseerde en dat was deze, het ging mij vooral om het zicht 's nachts omdat ik met mijn contactlenzen iets minder goed zie in het donker. Hij verkoopt ook goedkopere sets, maar omdat de gewone koplampen zo vaak stuk gingen wilde ik de A-kwaliteit. Hij geeft sowieso een jaar garantie en dat is langer dan onze H7 lampjes meegingen.
 

hemi24

Forumguru
..., het ging mij vooral om het zicht 's nachts omdat ik met mijn contactlenzen iets minder goed zie in het donker.

Namens de overige medeweggebruikers: Bedankt, wij zien nu ook slechter in het donker als we jou zijn tegengekomen...
 

GJ M

Forumguru
Namens de overige medeweggebruikers: Bedankt, wij zien nu ook slechter in het donker als we jou zijn tegengekomen...
Ook ik heb een aftershave market xenon set er in zitten, nog nooit in de afgelopen 2,5 jaar iemand geknipperd dat mn licht hinderlijk is. Ook altijd netjes door de apk met koplamp op de goede hoogte afgesteld.
 

turboturbo

Forumguru
Namens de overige medeweggebruikers: Bedankt, wij zien nu ook slechter in het donker als we jou zijn tegengekomen...
Gezien het hier lens / projector koplampen betreft zal dit wel meevallen denk ik....

Het is met name strooilicht van - meestal - reflector koplampen met aftermarket xenon erin dat verblindt voor de tegenligger.

@Pruim nu nog een witter / blauwer w5w stadslichtje erin om de kleur beter te matchen :)
 

maup72

Lid
inderdaad, dat verblindend effect treedt met name op bij reflector lampen. Ik heb jarenlang op oudere modellen auto's met reflector lampen xenon gehad en heb ze altijd perfect af laten stellen. liefst ietsje lager zodat ik zeker wist dat ik niemand zou verblinden. nooit ben ik door tegenliggers geseind. Ik reed altijd over wegen (provinciaal) zonder wegenverlichting waarbij het effect twee kanten op werkt, ja beter zicht, maar de tegeligger zou er dan ook meer last van hebben. van dat laatste heb ik nooit iets gemerkt of opmerkingen over gehad.
op mn motor is dat weer wat lastiger, 1 lamp die t moet doen voor t zicht. ik heb uiteindelijk voor mezelf een soort van referentie aangenomen. als je op de blauwe borden boven en langs de weg zwarte vlekken of onleesbare witte letters hebt staat je verlichting waarschijnlijk te hoog omdat t dan te direkt op de borden schijnt. de reflectiewerking is dan te hoog waardoor er zwarte vlekken ontstaan. verlichting een klikkie naar beneden en t euvel is weg...wellicht is dat dan iets om naar te kijken mocht je tegenliggers hebben die je seinen dat je verblind?

prijs valt me trouwens reuze mee. Pilot xenon zonder canbus foutmelding opheffings module kost voor een enkele lamp al 100 euri. wel een jaar garantie maar dan ook zelf in bouwen. voor de auto kwam een set zonder inbouw op bijna 200 volgens mij. wellicht kan t veel goedkoper maar dan heb je al gauw plastic troep met slechte verbindingsstekkers etc.

ik begrijp dat je geen lampstoringen krijgt sinds je xenon hebt ingebouwd? k ga er serieus over nadenken. heb er nu sinds november 2015 philips x-treme vision inzitten, werkt ook prima en afkloppen, maar doet t nog steeds.
 

Kempes

Forumguru
Wel even een waarschuwing voor de Octavia 2 facelift (2009-2013). Dit model blijkt erg gevoelig voor aftermarket xenon te zijn. Er zijn meerdere gevallen bekend waar de bcm (body control module) opgeblazen is.

Wil niet zeggen dat dit bij iedereen gebeurt er zijn er velen waar het gewoon goed gaat, maar weet welk risico je gaat nemen en als bijvoorbeeld je ruitenwissers het ineens niet meer doen dan weet je waar je de fout kan zoeken...deze problemen ontstaan vaak maanden nadat de Xenon geplaatst is.

@Bolkm00d is hier onder andere ervaringsdeskundige in....
 
Bovenaan Onderaan