Moet jij ook zo vaak je lichten vervangen?

Canon-Eye

Forumguru
Niet alles, @ertromp - maar wel een boel... :D

Ik kwam er overigens zeer onlangs in één en dezelfde middag/avondrit minstens een stuk of 15 tegen (ben niet meteen bij de eerste begonnen met tellen).
Niemand maakt mij wijs dat die allemaal nèt toevallig op die dag (of desnoods de dag ervoor) kapotgegaan waren. Dus pakweg de helft had er dan toch wel even iets aan kunnen (laten) doen.
Ik ben eigenlijk bang dat het meer een mentaliteitskwestie is: veronachtzaming van de eigen veiligheid en die van anderen.

Het valt me trouwens ook op dat het vrijwel altijd een personenauto betreft, soms een bestelauto en nagenoeg nooit een vrachtauto.
Het is verleidelijk om daaruit te concluderen dat de echte professionals het blijkbaar beter begrijpen... :pardon:
 

turboturbo

Forumguru
@Canon-Eye ik denk gewoon dat het nu met het invallen van de winter pas weer opvalt.
Ik word ook gek van de omhoog en scheef afgestelde koplampen die me verblindden. Op een gegeven moment hebben de meeste auto's tussendoor weer een APK gehad en dan is het deels opgelost. Hetzelfde verhaal gaat denk ik op voor de vele stukke lampjes.

@andrehj wat je zegt over de levensduur klopt inderdaad. Nu er één nightbreaker en één standaard reserve lampje in elke koplamp zit, valt me op het oog niet op dat de ene lamp meer licht geeft dan de ander....
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Nou... invallen van de winter? Dat zal het niet zijn want ik stoor me er al een aantal weken aan en begin september was het toch duidelijk nog geen winter.

Maar alsmensen hun auto zelf niet meer in de gaten houden en dergelijk onderhoud volledig laten afhangen van de apk, dan vind ik dat toch een zorgelijke ontwikkeling. Wie zichzelf in de problemen wil brengen moet dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar in het verkeer bestaat altijd de kans dat anderen er ongewild in betrokken worden.
 

redyak

Lid
verlichting ala maar wat denk je van al die auto's met loshangende bodemplaat bescherming :-). Das een gevaar voor mij
 

turboturbo

Forumguru
als mensen hun auto zelf niet meer in de gaten houden en dergelijk onderhoud volledig laten afhangen van de apk, dan vind ik dat toch een zorgelijke ontwikkeling.
Ik deel je zorg, maar ik kan je alvast verklappen dat dit helaas opgaat voor de meeste automobilisten...
 

Joske

Forumguru
ik vond persoonlijk het verschil in lichtopbrengst tussen de Night Breakers en de factory-H7 toch wel behoorlijk.. misschien is je andere lampje ook aan het overlijden @turboturbo ?

En aantal branduren is moeilijk te tellen natuurlijk maar ik vind persoonlijk 30K km heel goed voor lampjes met "minder levensduur en meer lichtopbrengst" :)
 

turboturbo

Forumguru
@Joske ik denk dat het vooral moeilijk vast te stellen / te vergelijken is, zo naar de unit kijkend met het menselijk oog zo bij daglicht. De winst zal zich vooral in het donker uiten en de techniek van de verbetering zal vooral in de lichtbundel zitten, vermoed ik:

Bijrijderskant=osram night breaker, bestuurderskant=reservelampje.

IMG_3018.jpg
 
Laatst bewerkt:

Luke

Forumguru
Naar de garage geweest tijdje geleden en eens bekeken hoe het bij de O3 zit. Daar blijft de lichtblok in de carrosserie zitten maar je kan er wel nog altijd goed aan, heb ik gezien.
 

maup72

Lid
Ik lees net alle verhalen ovet hoe makkelijk het is om dimlicht te vervangen maar als ik de Manual mag geloven is t nog een flinke klus. Gezien de wintersport reis die er aan zit te komen en er altijd wel een moment Is dat hrt net niet uitkomt als je zo'n lampje moet vervangen de volgende vraag; Heeft er niemand een filmpje waarin dit word uitgelegd?
Ik rij zelf in een octavia 1.6tdi greenline uit okt 2010
 

Vanenkelen

Forumguru
1 Oktober vorig jaar een setje Osram Nightbreakers Unlimited H7 gekocht, vorige week ging de eerste stuk. De eerste van het setje heeft het dus nog geen 4 maanden volgehouden (ongeveer 10.000 km).

Dat valt me toch tegen, ben benieuwd wanneer de 2e kapot gaat.

Wat zijn jullie ervaringen met deze lamp?
 

maup72

Lid
Thanks ik heb even gezocht en vondt deze ook nog.

H1 H7 How to Replace Headlight Bu…:

Overigens heb ik die van osram in onze vorige auto gehad en die gingen daarin ongeveer 1.5 jaar mee..lichtopbrengst was wel erg top
 

maup72

Lid
Ik heb trouwens in mn motor w5w ledlichtjes van philips zitten. Heel fel wit licht. Tegen blauw aan. Kan ik deze zonder foutmeldingen als vervanging in het stadslicht doen of gaan dan alle alarmlampjes in de 142184467458311725565.jpg auto aan?
 

maup72

Lid
Ja precies
Da's nou net wat ik niet wil.
Ik hou sowieso niet van brandende controle lampjes variërend van geel naar rood
 
Bovenaan Onderaan