Goofy@5E

Forumguru
Laat maar weten dan kom ik ook af, sta jullie met plezier met raad en daad bij, en ja een brug of put is wel handig, toch voor de voorste mistlichten
 

Wreckingtube

Actief lid
Weet iemand of er mensen zijn in de buurt van grens België/Nederland (Breda) met een vcds kabel en er ook iets van kennen?
 

Goofy@5E

Forumguru
Slecht weer + vrouwke naar familie ==== UPDATE TIME

Vandaag weer een paar kleine updatekes gadaan aan men O3ke, eerst en vooral de zwarte voetsteun eruit en der ene van ne G7 gti in geplaatst (zone blinkende), nadat deze erin was, poepsimpel, ben in onder de motorkap gedoken voor men DV te vervangen door een exemplaar van GFB DV+, nu niet zo moeilijk maar die onderste vijs is verdomme nie simpel om ze eruit te krijgen en nog ambetanter om ze er terug in te krijgen, natuurlijk eerst moet je de aanzuig leiding lossen en de spanring losdraaien, de zwarte cover moet je er ook best afhalen, gewoon 4 rubberen doppen op een bolschroef, en als laatste (voor vandaag) heb ik de bekapping over de aan zuig brug geplaatst, deze staat stock op ook op de G7 gti, genoeg getypt...en dan nu de fotokes enjoy

Dit zijn de updatekes nog niet geplaatst

De Updates.jpg

Met oem voetsteun

Zwarte voetst..jpg

En met da blinkende exemplaar

Zwarte voetst. 2.jpg


Vervolgens heb ik de GFB DV+ geplaatst, een AANRADER !!!!

GFB DV+ 01.jpg

En als laatste de bekapping voor de aanzuigbrug, eerst zonder

Zonder.JPG

Deze is met, waarom hoor ik jullie al vragen, is puur esthetisch, maar maakt het toch wel een beetje mooier als je de kap opentrekt

Aanzuigbekapping.jpg


Nu nog effe iets over de DV+, na een kort ritje warm (= + 90°), kan ik toch wel zeggen dat hij vrij goed tot scherp uit de hoek komt, pk winst twijfel ik, maar hij is verdomme scherp op het gaspedaal, neem da maar van me aan, en de turbo psssssssssssssst is nu wel duidelijk hoorbaar, na één ritje met natte ondergrond toch met nen dikke glimlach op men face terug thuisgekomen, asjeblieft dit was het voor vandaag met de updates.............en..................................
komen er nog een paar aan stay tuned,
grtz G of K
 

Pendragon

Forumguru
Prachtige updates! Die kap over de aanzuigbrug vind ik helemaal goed. Waar heb je die gekocht en is deze makkelijk te monteren? Vind dat zoveel mooier dan kaal zoals het nu is. Misschien kun je nog iets meer uitleggen wat de GFB DV+ precies doet, want ik vind bij de 1.4TSi dat er altijd wel een gaatje zit tussen het gas geven en dat de turbo erin komt. In de Sportstand is dat al beter, maar nog niet ideaal. Kun je die GFB DV+ zonder problemen monteren of is dit alleen voor de RS?
 

Goofy@5E

Forumguru
@Pendragon de bekapping kun je oem bestellen bij vw dealer, wat de dv+ betreft, deze houd de druk op de turbo op zodat hij bij opschakelen beter oppakt, en geloof me het is een verschil, de psssst krijg je er zo bij, wat betreft voor 1, 4 moet je eens effe kijken op hun site, ik denk het wel maar ben niet zeker, kga der ook eens naar kijken.
 

paultie

Forumguru
Ik ben ook erg benieuwd waar je de kap vandaan hebt gehaald. Ziet er beter uit.

Heb zelf een 2.0 TSI Superb 3 met 220pk (motorcode CHHB zelfde als de O3 RS) dus ben ook wel geïnteresseerd in de DV.
Waar heb je die vandaan en moet je nog zaken eraan afstellen na het plaatsen?
Wat is het exacte type voor de CHHB motor?

Kan je er een beetje makkelijk bij met maat kolenschop? Ben zelf wel handig maar heb grote handen waardoor soms de simpele klusjes lastig worden.

P.S. Ik zou wel een filmpje willen horen met het afblaas geluid van buitenaf. Is dat een mogelijkheid @Goofy@5E ?
 
Laatst bewerkt:

Goofy@5E

Forumguru
@paultie zoals ik al hierboven vermelde gewoon effe bij de vw dealer, zal effe de bestelnummers erbij zetten, altijd handig voor degene die ook intresde hebben
Bekapping aanzuiging: 06K 103 925 AA en niet te vergeten 1x bolkopschroef 06E 103 164, laatste was ik eerst vergeten, en zonder vergeet het,
Voor op je 2 de vraag te antwoorden, met grote handen....vergeet het, echt nie veel plaats, moet maar eens onder je moterkap gaan kijken,
Filmpje volgt nog,
 

Goofy@5E

Forumguru
"paultie, post: 602367, member: 7002"]Had youtube filmpje gevonden met installatie. Op zich denk ik dat me dit wel lukt
Heb ik ook gezien, meerdere malen zelfs, maar film is film, was toch iets moeilijker als dat tem het voordoet, maar moeilijk gaat ook, juist zoals ik, zei is de onderste bout de moeilijkste, heb een lange inbus en bout met een dun streepje duktape op elkaar gezet, gebuik ook een inbus met een ronde kop, zodat je onder een hoek kunt draaien.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan