Goofy@5E

Forumguru
Daar ga je geen spijt van krijgen, is een mooi upgrade van je mooie o3 , de spiegels moet ik nog doen, (denk trouwen dat ik hem zondag zien staan heb op staatsbaan met snoet richting leuven voor een witte bestelwagen:ot:) ben benieuwd naar resultaat,
 

Goofy@5E

Forumguru
Zeer geslaagd resultaat! Is het moeilijk om de achteruitrijverlichting te wisselen naar led?

Niet echt moeilijk, eerst wa je moet doen is die zwarte pvc afdekplaat die tegen je licht zit eraf halen, moet wel effe durven doortrekken, ze lost wel, er zitten gaatjes in denk ik, vervolgens de 2 schroeven lossen, en dan moet je het moeilijkse stukje doen, je achterlicht zit vastgepopt in 2 rubberen bussen, recht naar achter trekken, en een klein beetje in alle richtingen ermee draaien, kan straf gaan, effe geen s hrik hebben, van de moment dat je de
Licht blok in je handen hebt, juist nog de stekker lospluggen van het lichtblokl, en daarna de schroeven op de achter kant lossen en je kunt de lampen vervangen. Montage in omgekeerde volegorde, wat ik wel gedaan heb is de 2 pvc pennen die op de rubbers schuiven effe ingevet, montage gaat zeer vlot, veel geluk ermee, resultaat is echt super!
Grtz G
 

Belgianr26

Forumguru
Ik heb het net gedaan. Bedankt voor de uitleg! Is eigenlijk best snel gegaan. Ik wou een foto maken maar je krijgt het heel moeilijk op foto. Het resultaat is wel prachtig! Zou eig standaarduitrusting moeten zijn zoals bij Audi.
 

Goofy@5E

Forumguru
@bartvw De mistlichten heb ik nog niet gedaan, alsook de voorste knipperlichten, komt zeker, heb me vandaag nog effe bezig gehouden met verlichting in spiegels en de standlichten staan nu beide op led,(:ot:alsook de motorkapisolatie) foto's volgen, ben er mee bezig,
voor mij gaat de grote uitdaging de mistlichten zijn, kun er langs géén kanten aan, en wanneer je de pvc afdekking rechts eraf haalt zit volgens mij de ruitensproeistof reservoir in de weg, en de voorste bumper afhalen zie ik niet zitten, k'vind wel iets, geven niet op hé, update's komen zowie zo op dit topic

@Belgianr26 toppie man:thumbsup:
 

bartvw

Forumguru
@Goofy@5E mij stoort al een tijdje de mistlampen maar was benieuwd of het je gelukt was :D.
Waarom wil je de motorkap isoleren?
Succes voor als je gaat beginnen :thumbsup:


Grt Bart
 

Goofy@5E

Forumguru
@Goofy@5E mij stoort al een tijdje de mistlampen maar was benieuwd of het je gelukt was :D.
Waarom wil je de motorkap isoleren?
Succes voor als je gaat beginnen :thumbsup:


Grt Bart
Waarom, een echte reden heb ik niet maar kwa afwerking vind ik het top, ik post sevens nog een paar foto's, ben er juist is mee gaan rijden, opwarm tijd merk ik geen verschil, in de garage hadden ze me verteld dat alléén de diesels ermee stock uitgerust zijn, zal erwel mee te hebben dat de bedrijfstemperatuur van deze lager is dan bij een benzine, tis gewoon een stukje betere afwerking voor mij
 

bartvw

Forumguru
Ik vind zelf dat voor de RS, tenslotte het topmodel dat dat gewoon erop had moeten zitten.
Heb dat ook met de mistlampen kleur wijkt gewoon teveel af met de koplampen.
Plus de wegligging en het tractie probleem van de RS is gewoon jammer, de golf GTI heeft het zelfde blok en daar zijn die dingen gewoon in orde.

Grt Bart
 

Goofy@5E

Forumguru
Vandaag effe tijd gemaakt voor een paar verdere updates van het led verhaal van de O3
als eerst heb ik de standlichten vooraan vervangen door led versie 5w5, enige minpuntje(persoonlijk vind ik deze nogal blauw 6000k) Plaatsen is gebeurt zonder problemen, zoals het boekje het voorschrijft



Xenon03.JPG

Voor met stock lampje

Xenonstand01.JPG

En met led versie

Xenonstand02.JPG

Vervolgens led verlichting in de spiegels geplaatst, dit is vrij goed gelukt, dacht dat he moeilijker zou zijn,
1° Spiegel naar buiten richten
2° voorzichtig je vingers ertussen en rustig naar buiten trekken, je voelt hem komen, een paar krakjes en hij is los, de stekkertjes lossen en effe aan de kant ermee
3°twee torx n°10 loschroeven (groene cirkel)
4°Twee klippen van de voorste behuizing wegklikken (rode cirkel) en kap voorzichtig wegtrekken van spiegel, naar voor


Spiegel01.JPG

Vervolgens
5° klepjes omhoog liften en een klein beetje naar voor doen DAARNA (zie vorige foto) klepje GELE CIRKEL naar binnen toe duwen met schroevendraaien en het kader wegnemen

Spiegel02.JPG

Tot slot
Kun je aan de verlichting voor de plaatsing van de led(rode cirkel) ging erbij mij moeilijk af,

Spiegel04.JPG

Voorheen met oem lampje

Spiegel05.JPG

Met led lampje

Spiegel06.JPG

Mvg G.
 

Goofy@5E

Forumguru
Ik vind zelf dat voor de RS, tenslotte het topmodel dat dat gewoon erop had moeten zitten.
Heb dat ook met de mistlampen kleur wijkt gewoon teveel af met de koplampen.
Plus de wegligging en het tractie probleem van de RS is gewoon jammer, de golf GTI heeft het zelfde blok en daar zijn die dingen gewoon in orde.

Grt Bart
Volledig mee akkoord, maar het prijsverschil zit em ergens hé, maar zo hebben we iets om handen om te doen voor de ontspanning
 
Bovenaan Onderaan