Mitsubishi ASX

Fabia

† In Memoriam
Vind het wel grappig om LenK te horen over ongefundeerde feiten. Zullen we weer eens beginnen over RR:uitlachen::uitlachen::uitlachen:
 

LenK

Forumguru
Mijn teksten over de Roomster, dat was mening, geen feit.

Maar de afmeting van een auto dat is geen mening maar wel een feit.

Dus deze uitspraak raakt kant nog wel oftewel is ongefundeerd:
ASX is toch echt wel een paar maten groter dan de kangaroo-crossover van Nissan!
 

hemi24

Forumguru
Ik heb in beide gezeten / uitgeprobeerd, jij ook?!?!

V.w.b. de feiten: qua buitenafmetingen verslaat de Nissan de Mitsubishi, maar eenmaal achter het stuur, is het qua bewegingsruimte meer het vergelijk tussen een A3 en een O2...
 

3wieler

Nieuw lid
we hadden veel intresse in de asx , zodra er een in amsterdam stond meteen gaan kijken , mooie bak alleen mijn dochter van 11 heeft op de achterbank nog maar 10 cm tegaan voordat ze tegen het dak aan zit,
dus yeti dsg besteld komt half oktober
 

robbiebee

Actief lid
Ik rij na 2 fabia's nu in een ASX 1.6 invite+ maar de fabia's kunnen niet tippen aan de ASX, qua afwerking, zitpositie. motorisch is de ASX niet veel sterker, mag 1200 KG trekken, ben benieuwd ga volgend jaar voor het eerst de caravan er achter hangen...

1e Fabia was een 2007 combi benzine
2e Fabia was een 2011 combi 1.2 TDI Greenline
 

hemi24

Forumguru
Qua afwerking is het wat je van een Japanner mag verwachten en dat begint al als je de afwerking van de lak aan de binnenkant van de portieren bekijkt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij dit soort ervaringen dient men natuurlijk ook altijd in het achterhoofd te houden dat er cognitieve dissonantie reductie aan het werk is ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dit vergt waarschijnlijk enige uitleg. Wanneer mensen een keuze moeten maken uit laten we voor het gemak zeggen twee min of meer gelijkwaardige alternatieven en er is veel geld en/of inspanning mee gemoeid, dan zal er na de keuze sprake zijn van cognitieve dissonantie. Er van uitgaande dat beide alternatieven zo hun positieve en negatieve punten hebben en dat men die voorafgaand aan de keuze uitgebreid tegen elkaar heeft afgewogen. Om nu de keuze te rechtvaardigen, zal men de voordelen van het gekozen alternatief benadrukken en aan de nadelen minder waarde hechten. Van het niet gekozen alternatief zal men de nadelen juist benadrukken en de voordelen naar de achtergrond drukken. Op die manier wordt de keuze gerechtvaardigd. Dit mechanisme uit de sociale psychologie is uitgebreid experimenteel aangetoond met prachtig ontworpen experimenten. Leuk in dit verband is trouwens dat ook is aangetoond dat auto-kopers na de koop meer tijd besteden aan advertenties voor het gekozen merk en minder aan die van de niet gekozen merken.
 
Bovenaan Onderaan