Mitsubishi ASX

deusjevo

Forumguru
Ik vind 'm leuk en een stuk goedkoper dan de Yeti in vergelijkbare uitvoering.
Is 20% bijtellingsauto trouwens.
Kost 23.000 euro en is dan behoorlijk loaded qua uitrusting.

20100220Mitsubishi-ASX.jpg



http://www.mitsubishi-motors.nl/Tec...D=93&BTID=2570&VID1=4206&VID2=0&LangType=1043
 

bobby45

Actief lid
geen lpg

niet lpg om te bouwen.

ja is een mooi auto

de 1.6 is een fijne motor:rockon:ja en japanner:regels:
 

corsaar

Senior Member
Wel standaard een panoramadak geen DSG, dan even duur.
Mooie auto heb er naar gekeken, maar heb geen spijt van de Yeti keuze
 

LenK

Forumguru
Tsjee, de nog minder uitgeruste Yeti 1.4 Elegance is maar liefst € 3500 duurder !
Skoda voordelig? Bij de Yeti iig absoluut niet.
 

deusjevo

Forumguru
Staat eind juni bij de dealer, ga er absoluut naar kijken.
Yeti heeft natuurlijk TSI techniek, DSG maar alles heeft z'n prijs.
Dit is in vergelijking met de Nissan Kaskaai ook een prima alternatief op papier.
Denk zelf dat dit een volwaardiger alternatief wordt dan de Dacia Duster.

Neusje is wel heel apart...
Zou d'r wel aan kunnen wennen.
596458_1.jpg
 

hemi24

Forumguru
Als de Colt van m'n vrouw voor de service moet, ga ook ik toch maar even kijken; je weet maar nooit wat de volgende auto wordt...
 

Hetzer

Forumguru
Als hij van het zelfde afwerkingsniveau is als de huidige Colt, nee dank je!!!!!!!
Het uiterlijk vind ik ook niet erg opvallend, beetje een grijze muis als je mij vraagt.
 

deusjevo

Forumguru
Het uiterlijk vind ik ook niet erg opvallend, beetje een grijze muis als je mij vraagt.

Hmm, ik vind de voorkant wel errug opvallend met die "jetfighter" neus.
Zo opvallend dat ik die voorkant die ik eerst foeilelijk vond steeds mooier ga vinden... :D

Wat is er trouwens mis met de Colt, zijn die dingen zo dramatisch afgewerkt?
 

Hetzer

Forumguru
Qua materiaalgebruik en afwerking heeft Mitsubishi de aansluiting bij de top niet weten te vinden: de Colt heeft bijvoorbeeld krasgevoelige plastic in het interieur en matige afwerking.
 

hemi24

Forumguru
En de Colt wil met 16" velgen nog wel eens een rammeltje en een kraakje laten horen op een klinkerweggetje.

Maar goed, niet vergeten dat het een Hollands montageproduct is; wat mag je verwachten van een auto die door een stelletje Limbo's in elkaar is geschroefd...
Vraag me af of het zusje, de Smart forfour, dezelfde "gebreken" kent.
Onderstel, aandrijflijn en zitmeubilair is in ieder geval hetzelfde.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik zag de ASX net langskomen bij Discovery: toch best een mooie bak hoor, al is het wel een beetje afhankelijk van de kleurstelling. Als ik nu in de markt zou zijn voor een nieuwe auto, zou ik er toch in ieder geval eens langsrijden!
 

EdK

Forumguru
autoweek heeft al een test staan in zijn blad.
Maar erg optimistisch zijn ze nu ook weer niet erover
Maar negatief ook weer niet
maar alleen de diesel staat eind juni in de showroom
en op de 1.6 benzine motten we tot september wachten.
 

EdK

Forumguru
snoepautomaat ??
maar inderdaad pas over een jaar en dan nog niet duidelijk welk systeem !
En wat ik ook mis in het verhaal is met welk label van A t/m G hij weggaat.

En of je hem direct mag vergelijken met de Yeti ?? Ik weet het niet.
mitsu heeft een deelbare bank en de yeti stoelen die volledig verwijderbaar zijn
Kwa motor techniek heb je met de Yeti een TSI motor, met mutsi een Colt 1,3 opgeboord naar 1,6.
En zo zullen er meerdere dingen zijn , maar dat het een concurent kan worden van de Yeti.. wel alles is mogelijk.
 
E

Ex-lid 2926

Asx

Je kan bij deze Mitsubishi tenminste zien dat hij ontworpen is met Jetfighter neus. Bij de Colt en Outlander facelift vind ik de jetfighter neus "opgeplakt" en niet passen. Die neus vind ik trouwens wel weer geweldig staan op de Lancer sedan (en Evo !!!)
De ASX is volgens mij de vervanger van de Outlander 1 en laat ik dat nu net één van de mooiste Mitsubishi's vinden. Vooral in het zwart met die prachtige forse neus. Had ik graag willen hebben, maar dat benzineverbruik was mij echt te hoog.
Het is voor Mitsubishi te hopen dat de ASX aanslaat, want ik kan mij niet voorstellen dat de dealers de afgelopen tijd hosanna geroepen hebben. Een verkooptopper zat er niet tussen. Aan de kwaliteit ligt het niet, want die is volgens mij prima zoals eigenlijk bij elke japanner.
 

hemi24

Forumguru
ik zag de afgelopen week de eerste vrachtwagens met ASX-en al rijden. Binnenkort maar eens bewonderen bij de dealer.
 

deusjevo

Forumguru
Heb 'm in 't echt gezien bij een dealer in Maassluis.
Heeft een zwarte Intro Edition Clear Tec staan, mooie bak.... :2133:
Enige nadeel is dat hij maar 1100 kilo geremd mag trekken, ik heb nl een caravan die 1200 kilo mag wegen. :disc:
Geen probleem mits ik die caravan dan maar tot 1100 kilo belaad (ik heb E achter B).

Ben er nog niet uit.
Voorlopig bezig met Yeti, good old O2 en de ASX.
Verder eigenlijk geen opties of het moet de SEAT Altea (XL) zijn.
 
Bovenaan Onderaan