Mitsubishi ASX

Delight

Actief lid
Enige nadeel is dat hij maar 1100 kilo geremd mag trekken, ik heb nl een caravan die 1200 kilo mag wegen. :disc:
Geen probleem mits ik die caravan dan maar tot 1100 kilo belaad (ik heb E achter B).

Helaas gaat deze vlieger niet op....
Het gaat om het ledig gewicht + laadvermogen....en niet om hoe zwaar JIJ hem laad.
Dus mag je je caravan er niet mee trekken!
 

hemi24

Forumguru
:ot: en hoe zit het dan met alle huur-aanhangwagens? die heben over het algemeen een hoger toelaatbaar gewicht dan de meeste auto's mogen trekken..?!?

Voor zover ik weet gaat het:
1. om het soort rijbewijs;
2. om het max trekgewicht dat niet overschreden mag worden.

Kortom met mijn BE-rijbewijs mag ik met mijn O2 een aanhanger met een leeggewicht van 1400kg trekken met een max laadvermogen van 3500kg. ECHTER, mag ik er in dat geval helemaal niets bijladen, aangezien de aanhanger al het max trekgewicht heeft...

Even weer ontopic:
M'n vrouw had een strepentrekkende ruitenwisser op de Colt, dus even naar de dealer gereden, na het bezoek aan de wasstraat voor een nieuwe wisser.
Gevraagd of de ASX binnenkort kwam, maardealer had besloten geen diesel als demoauto in te willen zetten. Aangezien de benzineversies eerst in oktober komen duurt het dus nog even...
 

LenK

Forumguru
Het werkelijke gewicht is van belang.
Mag je 1200kg trekken en je aanhanger die 3000kg mag laden weegt niet meer dan 1200kg dan voldoe je aan de wet.
 

Falcon

Donateur
Mijn schoonvader is jaar en dag al een echte Mitsubishi-rijder. Dit al voor 23 jaar ondertussen.

Nu zal je wel denken dat wij een ASX voor hem hebben gekocht, nou nee.. helaas zo'n rijke schoonouder heb ik niet. Nee hij heeft een tweedehands Space Star 1.6 gekocht, wat trouwens een super nette auto is en ideaal om de caravan mee te trekken.

Ok to the point. Bij de aankoop van de Space Star heb ik mijn stoute schoenen eens aangetrokken en met mijn Skoda-mind eens in de ASX gestapt.

Nou daar werd ik even blij verrast. Crisis, wat een net en spannend interieur (Exterieur is echt persoonlijk, ik moet er in iedergeval nog steeds wat aan wennen). Wat mij helemaal verraste was mijn zitpositie. Hoog, geen last van zij-midden-spijl, goeie kniepositie, stuur hoog genoeg instelbaar en goede ondersteuning in de rug. Met andere woorden ik zat prima.
En dit zegt wat, want mijn lichaamsbouw is bepaald niet slank te noemen. :D

Het dashboard vond ik persoonlijk heel netjes overkomen, tikkeltje aan de drukke kant. Full-colour "maxidot", duidelijke klokkenwinkel en een overzicht sportief stuur met bedieningsknoppen.

Doordat ik zover naar voren kon zitten, viel mij de ruimte op de achterbank niet tegen. Hierdoor in mijn ogen wel vergelijkbaar met de O2. Wel is de achterbank denk ik iets minder breed, maar ik had geen meetlint bij mij .. is dus puur eigen inzicht. Meten is weten zegt mijn schoonpa altijd ;)

En dan het pano-dak, ja dit is toch leuk gelukt bij deze auto. Mooie glasoppervlakte en bedekbaar door een automatisch schuifsysteem. Helaas 1 groot minpunt: Hij is niet net als in de Yeti ook daadwerkelijk open te zetten.

De kofferbak. Ik zal hem niet gaan vergelijken met de O2 combi, daar zit toch een groot verschil tussen van 100 liter. Maar met de Yeti wel en dan blijkt hij toch net een tikkeltje groter te zijn. Wel loopt de carrosserie achter schuin af, dus heb je iets minder "opstapel"-ruimte. Ik kan mij trouwens niet goed herinneren of er een afdekhoes aanwezig was..

Ok.. tijd voor mijn rij-ervaring. En jahoor deze viel mij ook weer niet tegen. Goed veel kracht over de breedte van de motor, maar goed bedenk wel dat ik uit een 1.6MPI kom. De auto ligt goed op de weg (wat je ook wel mag verwachten van een Mitsubishi) en ik kreeg hem niet in de slip :D. Het geluidsniveau bij 120 km/u viel mij te vergelijken met de O2 Combi 1.6TDI waar ik laatst heb in gereden.

Het was een korte rit, maar wel een rit waar ik met plezier aan terug denk. En dus moet ik jullie melden dat de ASX ook op mijn volgende-leaseauto-lijst terug te vinden is.

Ik heb gereden in de ASX 1.6 benzine Intense.
 

LenK

Forumguru
Zag van de week een ASX op de weg. Imho net zo saai als op de foto. Grijze massa auto.
 

deusjevo

Forumguru
Ik heb uiteindelijk toch weer een Octavia besteld maar een collega heeft de ASX besteld in de Intro Edition meen ik.

Hij zegt dat hij me uit gaat lachen als hij z'n Oosterse grootheid binnen heeft... :uitlachen: :confused:
 

EdK

Forumguru
zal wel lachen met kiespijn worden als hij erachter komt dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt !?
 

LenK

Forumguru
Eenkennigheid heb ik al in mijn kleutertijd afgeleerd.
Zelfs de boeren eten tegenwoordig wat ze eerst niet kenden: breekt zo lekker de week.
 

hemi24

Forumguru
Dankzij de review van Falcon binnenkort toch maar even kijken bij de ASX als ik de Colt vanr de vrouw langsbreng voor de APK...
 

deusjevo

Forumguru
Ik heb uiteindelijk toch weer een Octavia besteld maar een collega heeft de ASX besteld in de Intro Edition meen ik.

Hij zegt dat hij me uit gaat lachen als hij z'n Oosterse grootheid binnen heeft... :uitlachen: :confused:

:uitlachen:Ha, ha, z'n ASX is afbesteld.
Hij mag het restcontract van een babyblauwe Kaskaai van een ondertussen ex-collega oppeuzelen.
Wie 't laatst lacht lacht 't......
 

hemi24

Forumguru
Hoop voor de collega dat het een +2 versie is van de kaaskai, anders zit 'ie er maar krapjes bij!
 

Wasmachineman

Forumguru
:uitlachen:Ha, ha, z'n ASX is afbesteld.
Hij mag het restcontract van een babyblauwe Kaskaai van een ondertussen ex-collega oppeuzelen.
Wie 't laatst lacht lacht 't......

Babyblauw ook nog?!?!
Je moet niet gek opkijken dat dat ding best wel eens zou kunnen verdwijnen naar Polen??
 

LenK

Forumguru
kaaskai, anders zit 'ie er maar krapjes bij!
Als ie in het dashboardkastje gaat zitten wel. Voor de rest is er niks mis met de ruimte in deze auto.
autozine zei:
De ruimte voorin is er niet minder om en ook achterin biedt de Qashqai meer ruimte dan de gemiddelde hatchback. De bagageruimte doet denken aan een stationcar; zelfs met de achterbank op z'n plaats kan deze "crossover" heel wat vervoeren
 

hemi24

Forumguru
Autozine? Dan hebben die jongens vast een andere Kaaskai gereden als de exemplaren waar ik in heb gezeten hier bij de lokale Nissan-dealer.
Komt nog niet eens in de buurt bij de ruimte die je in een O2 hebt, al helemaal niet als je de versie met een panoramadak hebt, kun je met 1m90 niet rechtop in zitten. Of je moet je haren aan één kant plat leggen met gel.

lijkt heel wat, totdat je er een auto als een Peugeot 207 ineens naast ziet staan...
 

LenK

Forumguru
al helemaal niet als je de versie met een panoramadak hebt
Deze auto heeft een vast glazen dak. Hoofdruimte is niet kleiner, met zonnescherm open zelfs groter dan zonder glazen dak.
Had je de stoel niet in de hoogste stand staan :)
 

hemi24

Forumguru
Laatste opmerking over de Kaaskai en daarmee ook weer on-topic:

ASX is toch echt wel een paar maten groter dan de kangaroo-crossover van Nissan!

Kun je in elk geval normaal in zitten en hoef je je hoofd niet scheef te houden onder het vaste glazen panoramadak... ;)
 

LenK

Forumguru
Laatste opmerking over de Kaaskai en daarmee ook weer on-topic:

ASX is toch echt wel een paar maten groter dan de kangaroo-crossover van Nissan!
Dat je de ene auto mooier vindt dan de ander wil nog niet zeggen dat je onzin uit kunt gaan kramen. Die paar maten groter slaat echt helemaal nergens op.

Beide auto's kunnen me gestolen worden maar ongefundeerde "feiten" moest ik toch even bestrijden :D.
 

EdK

Forumguru
He LENK over ongefundeerde "feiten" gesproken die wagen van je vrouw zuipt wel giga
76 liter op 100 Km !! ga dat eens ff aanpassen !!!:)
 
Bovenaan Onderaan