Mistlichten Octavia 1

Zou dan zorgen dat je al een set roosters heb liggen voor het geval dat het mis gaat. Mocht het wel goed gaan is een stel roosters in dat geval handig als je schade hebt van steenslag oid.
 

Desperado

Forumguru
Roosters kan ik hier in de buurt zo halen op de sloop en anders bestel ik ze bij de dealer. Die paar dagen zonder zal dan wel goed gaan. Een setje goede visogen vinden voor weinig geld is wat lastiger. Ik zie door het lict de lampen niet meer zeg maar. Suggesties zijn dan ook meer dan welkom.
 

Joske

Forumguru
trouwens op de Fabia 1 zitten er OOK ronde mistlampen é ;), misschien dat je dat eens kan bekijken of dat zou passen. Wel op het faceliftmodel natuurlijk.
 

Desperado

Forumguru
opties genoeg, dat is wel duidelijk. Fabia is natuurlijk de mooiste optie. Zelfde fabrikant maakt het mogelijk allemaal nog wat simpeler.
 

Bakkertje

Forumguru
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Hmmmm, dan is even de vraag of die roosters gelijk zijn aan die van de O1.
Ik ga ze dan gebruiken als mistlampen, vind dat toch mooier in die roosters als naast de koplampen.
 

turboturbo

Forumguru
Ik vind de huidige plek (in de koplampen) juist briljant: té vaak zie ik stukke mistlamp glaasjes in bumpers bij auto's op de hoogte waarop ze meestal zitten (denk steenslag?)

Maar jouw wens is dan ook ingegeven door wat je mooi vindt, denk ik, niet zozeer wat praktisch zou zijn....? :)
 

Desperado

Forumguru
Klopt, is puur voor de mooi. Het liefst zou ik er ook verstralers inzetten. Maar die zijn er denk ik niet in iets passend voor daaronder. En natuurlijk moet eea ook nog goedkoop blijven, bij voorkeur een paar tientjes.
Ach en anders pak ik een paar van die hele grote Hella dingen die ze vroegah altijd bovenop hun ijzeren bumpers schroefden :deuk: Back to the seventies.
 
Heb laatst een setje met vier (kleine) verstralers gekocht. Staan er ook al op, gaaf gezicht.
Nu is alleen mijn vraag, kun je ze ook nog zo aansluiten als vroegah :pieker: of kan dat niet ivm de elektronica?
Bedoel dus gewoon met een relais en zo.
Draad vanaf groot licht naar relais, van relais naar accu (met zekering) en vanaf relais naar lampen?
Iemand die dit weet.

Groetjes
 

Joske

Forumguru
Goh, dat weet ik zo niet direct, mss dat @EdK dat wel weet. Die heeft wel wat elektriekers-verstand :)

en @Thunderman : je mag je steeds ook voorstellen in onze meet- en greet hier op het forum é. Dan zien we eens je verstralers op de foto van je auto verschijnen? :D ;)
 
En daar komt bij dat de O1 nog niet echt over canbus beschikt zoals de nieuwere modellen. De voorloper van canbus zit daar nog in verwerkt ;). Denk dat het geen probleem oplevert als je het dmv een relais aansluit @Thunderman. Zal zeggen probeer het gewoon
 
Hallo, bedankt voor de reactie's. Denk dat als het een beetje weer is ze dan maar aan moet gaan sluiten :D.

@ Joske, heb me eigen voorgesteld hoor ;). Maar op die foto moet je nog even wachten, geen gezicht met die lelijke stalen winter velgen :nono:.

Groetjes
 
Hallo allen.
Wil het nog even over mijn 4 verstralers hebben.
Nu de temperaturen weer wat beter zijn (heb het niet over het weer hoor:maakmegek: want dat is nog pet), heb ik de lampen in zover aangesloten dat ik deze alleen nog moet aansluiten op een schakelaar.
Punt is dat ik niet weet waar ik met een draad naar binnen moet.
Nu ben ik laatst naar de garage geweest om eens te vragen over hoe aan te sluiten en wat het kost om te laten doen.
Beter is via een schakelaar en dan met een plus via het contact, aansluitwerk ongeveer 1 uur.
Uurloon is dan wel €100,00 / uur :sterretjes:.
Liever zou ik het zelf doen.
Kan iemand uitleggen hoe ik een draad vanaf het motorruim naar binnen krijg.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
BvD grt Bart.
 
Ik zou kijken of het mogelijk is om die draad langs je motorkap ontgrendelingskabel kan laten lopen. Dan is het een kwestie van een gaatje prikken door het rubbertje en je bent binnen in de wagen vanuit je motorruimte.
 

Antera

Donateur
er zit ook een rubber doorvoer tegen het schutbord daar kan je een gaatje in maken om de kabel in te voren netjes intapen in de kabelgeleiding en klaar
 
Hallo allen, heb de draad gelukkig al een tijdje binnen en alles werkt. Heb er nu een wip/wap schakelaartje tussen, maar wil het een beetje netjes. Dus nu een "taxi" schakelaar gekocht. Alleen hoe aan te sluiten, zit n.l. geen beschrijving bij. 20150824_132107.jpg 20150824_132217.jpg Nu zitten er 4 aansluitingen in, ook voor verlichting in de schakelaar neem ik aan en misschien voor een lampje die brand als hij geschakeld is. Staan ook nummers en letters bij ( even schetsje gemaakt) 20150824_184703.jpg Kan iemand mij verder helpen. BvD grt Bart
 

Antera

Donateur
op de stekker 1 en 2 schakelt. Weet niet of deze terug verend is of niet maar de schakelaar word via een aparte Taxi module geschakelt volgens de schema's. anders is meten is weten
 
Bovenaan Onderaan