MORGANA

DIY Mistlampen van Octavia III vervangen voor Led's

Neptukker

Forumguru
@MORGANA
IK wil mijn Superb II ook van Led mistlampen voorzien. Origineel zijn de Osram lampen 12V 35W. Heeft jou OIII ook standaard die lampen en kan er voor 50W in zonder problemen?
 

Neptukker

Forumguru
@MORGANA
Ik heb of een fotootje van jou kunnen ontdekken dat je origineel ook 35W hebt. Ik vraag me af of er geen problemen met warmteontwikkeling kan komen als je 50W ipv 35W gaat trekken. Mensen met verstand van Electra die meer kunnen vertellen?
 

MORGANA

Senior Member
Klopt hoor, maar als ik me realiseer dat die mistlampen (bij normaal weer) zeer beperkt aan zijn valt die warmte ontwikkeling ook wel weer mee.
Als het hier nou elke dag volop mistig zou zijn....ja dan zal dit beslist een rol mee kunnen gaan spelen.
Ik heb de LED's ruim een half jaar zonder problemen in gebruik.
 

BartjeB

Senior Member
Er zijn al aardig wat mensen met de aanpassing van de mistlampen naar Led zie ik. Er is momenteel een keuze tussen 30 en 50 watt. Ik hoor graag jullie ervaring tijdens het rijden met 30 of 50 watt en of hier veel verschil tussen zit? Is 30 watt te zwak of is dit juist mooier? Ik hoor het graag. Alvast dank.
 

Duijzer

Donateur
Ik laat ze binnenkort doen. H16 Led voor RS. Bij de locale dealer van Xenonlamp kreeg ik wat korting op de lampen en voor 20,- per kant wil hij ze monteren. Foto's volgen na montage!
 

Schmart

Forumguru
Ik ben ook voor de 30W gegaan, met een fraai resultaat!

Nog twee tips:
  • Ik heb een A4-papier in de spleet tussen de bumperlip en het kunststof bescherm/grilldeel geschoven, zodat wanneer je deze lostrekt er geen krassen kunnen ontstaan op de bumperlip.
  • Het lostrekken van de grilldelen zal heel moeizaam gaan. Ze zijn heel goed vastgeklikt. Wees voorzichtig met het (te ver) doorbuigen van de delen die je moet lostrekken als er op het onderdeel een chroomstrip zit. Het chroom kan hierdoor gaan bubbelen of loslaten van de strip.

834B6392-E633-445C-807C-81A50FFB52E2.jpeg

En bedankt @chriss voor de kortingscode!
 

Schmart

Forumguru
@MORGANA @snowboardrulez @chriss
Ik vroeg me af of de bocht verlichting correct werkt bij LED? De huidige lampen lijken op te komen en te dimmem bij het nemen van de bocht, hoe is deze overgang bij LED? is er geen sprake van knipperende LED?
Bij voorbaat dank!

De LED mistlamp springt aan en uit zonder het geleidelijk dimmen van de gloeilamp. Ik heb niet geprobeerd wat er gebeurt als ik de mistlamp echt als LED codeer; of deze PWM aangestuurd gaat worden i.p.v. dat het voltage wordt gevarieerd. Waarschijnlijk zit deze optie niet in de controller. De LED knippert i.i.g. niet.
 

royb95

Forumguru
De LED mistlamp springt aan en uit zonder het geleidelijk dimmen van de gloeilamp. Ik heb niet geprobeerd wat er gebeurt als ik de mistlamp echt als LED codeer; of deze PWM aangestuurd gaat worden i.p.v. dat het voltage wordt gevarieerd. Waarschijnlijk zit deze optie niet in de controller. De LED knippert i.i.g. niet.
Bij mij op de Fabia 3 heb ik ook leds in de mistlampen. Hij dimt iets maar aangezien leds ook op lage spanning werken is dat vrijwel niet merkbaar.
 
Bovenaan Onderaan