MORGANA

DIY Mistlampen van Octavia III vervangen voor Led's

MORGANA

Senior Member
MORGANA heeft het volgende item in de kennisbank geplaatst:

Mislampen van Octavia III vervangen voor Led's - Mistlampen vervangen

Het enige wat me van begin af aan heeft gestoord aan de Octavia 3 is de gele verlichting :cry:.
Dit is natuurlijk een persoonlijke smaak, maar heeft me wel doen besluiten de mistlampen te vervangen.

Ondertussen hebben al enkele mensen deze lampen vervangen en hun bevindingen achtergelaten op dit mooie forum.
En na lang gezocht te hebben, heb ik de keuze gemaakt voor 50 watt canbus LED'S :...

Lees verder over dit item in de kennisbank......
 

MORGANA

Senior Member
@Tafkah Tja daar heb ik over gelezen dat het vrij lastig is. Het is een behoorlijke klus en je moet de spiegel er met een "krakje" afhalen.
Dat "krakje" is bij mij meestal kaboem. :dankje::mad::angry:
Zal het nog wel eens bestuderen en wellicht komt het ervan. Bedankt voor je tip :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Falcon

Donateur
Trouwens voor de minder handige jongens/meiden onder ons.. je kunt tijdens een bandenwissel (Kwikfit bijv.) tegen een gering bedrag ook vragen om dit even te laten doen.

Top dit.. zal mooi staan onder mijn Leon... ik heb namelijk full-led verlichting, dus niet alleen dagrijverlichting.. dan zou dit er wel bij passen! :)
 

MORGANA

Senior Member
Ook die onnatuurlijke houding inderdaad Joske, en het is waarschijnlijk door iemand (uit Tsjechië) gedaan waarbij de auto misschien wel niet van hemzelf is. :pieker:
Ik ga er nog even over nadenken voordat ik alle krachten loslaat op de verwarmde elektrische spiegels.;)
 

ertromp

Forumguru
Is hetzelfde principe als de O2. Klinkt heftig maar spiegelglas zit maar middels klik bevestiging op de motor vast.
Is echt een goede upgrade voor de O3. Om nu zo'n hele unit van Superskoda er in te zetten is niet nodig. Een goede led heeft al super veel effect. Bijvoorbeeld deze:

Umfeldbeleuchtung-LED-Lampe-fuer-Octavia-5E.jpg
 

ertromp

Forumguru
@ertromp

moet je dan solderen? Of de plastic behuizing (het zogenaamde driehoekje) open maken en dit er in klikken dan?
Je hoeft helemaal niets te solderen. Je ziet op ca. 2:39 het lampje gestoken in z'n behuizing. Je hoeft de spiegel ook niet zo ver te demonteren. Op 2:52 zie je dat de Tjech het lampje eruit haalt. Kwestie dan van de led erin en je hebt voor weinig euri een bak licht :D
 

ertromp

Forumguru
De onnatuurlijke houding van de spiegel vind ik vooral raar. Naar buiten geklapt??
Dat is nodig om er fatsoenlijk bij te kunnen. Je moet de spiegel ook max naar buiten draaien anders kom je er met je vingers niet achter. Je moet je hand nl. kwijt kunnen
 
Bovenaan Onderaan