Mistlampen met cornerfunctie Octavia III

richie29

Nieuw lid
ik heb in mijn polo H8 highpower LED mistlampen van xenonlamp.nl die dimmen prima bij gebruik bochtenverlichting.

Kun je mij vertellen welke je precies gekocht hebt toen?
Als ik op die website kijk, staan er 4 stuks die in aanmerking komen (die van 30W lijkt me afvallen om de boel niet te laten smelten).
Aangezien er al een hele tijd H8 lampen in de VAG-modellen zitten gok, zeker omdat dit gewoon halogeen is, gewoon dat er nu ook weer H8-lampen in zitten.

Ik zal voor alle zekerheid m'n dealer eens bellen :D
 

MaRco2

Forumguru
Plus slaat het canbusgebeuren dan niet op tilt (allerlei experimenten met weerstanden las ik bij Corné vwb kentekenverlichting e.d.)?
 

Brains75

Actief lid
Ja ik wil dan wel meteen een H8 led mét weerstand erin. Bij m'n fabia had ik er zelf flinke weerstanden " tussen" gesoldeerd. Die weerstanden werden flink heet, maar voldeden prima.
 

MaRco2

Forumguru
Ah, wat duidelijker. Wel heb je dan nog iemand met verstand van (CVDS) zaken nodig om het gelijk goed te doen.

Waar is de tijd van het even wisselen zonder gezeur (oh, pas een paar maanden geleden :) ). Ach, als dat het enige is!
 

Majefloti

Forumguru
Kun je mij vertellen welke je precies gekocht hebt toen?
Als ik op die website kijk, staan er 4 stuks die in aanmerking komen (die van 30W lijkt me afvallen om de boel niet te laten smelten).
Aangezien er al een hele tijd H8 lampen in de VAG-modellen zitten gok, zeker omdat dit gewoon halogeen is, gewoon dat er nu ook weer H8-lampen in zitten

Wie weet het antwoord?

Vind persoonlijk die gelige bochtenverlichting ook niet fraai in.c.m. de LED dagrij- en Xenonverlichting. Mag van mij de kleur meer richting Xenon 'witter' gaan. De functionaliteit van bochtenverlichting vind ik overigens wel top!
 

Brains75

Actief lid
Er zitten H8 35w. Lampen in !!!
Zelf durf ik niet de H8 leds waar de canbus weerstand al ingebouwd zit erin te zetten. Zo'n weerstand word enorm warm. Ik snap dus niet hoe ze zo'n(heatsink) weerstand in zo'n H8 fitting geplaatst krijgen.
Ik koop dus eerst maar eens van die blauwe H8 lampen. Die dimmen/ faden tenminste ook, want dat wordt ook nog eens een probleem met led volgens mij.
 

malero

Nieuw lid
De corner functie is inmiddels via vagcom geactiveerd.
De werking is als volgt:
bij ingeschakelde verlichting werkt het op sturing l/r tot 50 kmh of richting aanwijzer.
op stand "auto" dan werkt het pas bij donker.
Een apart detail is dat bij het in achteruit zetten van de versnelling de mistlampen ook gaan branden.
zijn er meer forum leden welke dit ook hebben?
tevens aanpassing voor de rechterbuitenspiegel bij achteruit schakelen gaat deze naar beneden (5 mm) kan in radio worden in /uit geschakeld.(handig)
En functie geactiveerd "needle swipe" (bij inschakelen contact kmh teller en toerenteller naar en max en terug) leuke gadget maar geen toegevoegde waarde.
 

peterbaarlo

Senior Member
ik heb een set h8 led van xenonlamp.nl en zitten er in zonder extra canbus weerstanden, geen foutmelding of iets dergelijks. de leds dimmen ook netjes bij gebruik bochtenverlichting.

ik ga ook DRL via de h8 led mistlampen laten coderen (en ook coming home en leaving home verlichting)

http://www.xenonlamp.nl/mistlicht-canbus-led-vervangingslamp-50w

Lrc.jpg


Rrc.jpg
 

MORGANA

Senior Member
@peterbaarlo reuze bedankt voor je informatie. Zonder deze was ik hier niet aan begonnen.
Nu heb ik er maar een How To van gemaakt.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat.

Hoe het in de mist uitpakt ....duister denk ik .....haha..geen idee :pieker:
Wil alleen nog via VCDS de ComeHome en LeafHome functie van de xenon's op de mistlampen laten zetten.
 
Bovenaan Onderaan