Mistlampen met cornerfunctie Octavia III

malero

Nieuw lid
Weet iemand of/hoe de cornerfunctie voor de mistlampen geactiveerd moet worden?

De dealer weet ook niet hoe dit moet ik heb de auto net gekregen en heb het vermoeden dat deze optie niet aanwezig is.
ik heb de Octavia combi elegance 1.4 TSI
 

Herman Janssens

Senior Member
Even de manual bijgehaald. Misschien voldoet u en uw wagen niet aan de voorwaarden (blauwe tekst) die nodig zijn om de cornerfunctie te activeren op het moment dat u de cornerfunctie testte.


De CORNER-functie verbetert door het laten branden van de mistlamp aan de betreffende



wagenzijde de verlichting van de omgeving bij het afslaan, inparkeren



en dergelijke.



De CORNER-functie wordt automatisch ingeschakeld als aan de volgende voorwaarden



wordt voldaan:



Het knipperlicht is ingeschakeld resp. de voorwielen zijn sterk naar rechts of



links ingeslagen



De wagen staat stil of rijdt met een snelheid van maximaal 40 km/h.



De motor draait.



De dagrijverlichting is niet ingeschakeld.



Het dimlicht is ingeschakeld of de lichtschakelaar staat in stand en het dimlicht is ingeschakeld.


De mistlampen zijn niet ingeschakeld.



Let op
Bij het inschakelen van de achteruitversnelling worden de beide mistlampen ingeschakeld.
 

malero

Nieuw lid
Nee, dit heb ik reeds gedaan het vermoeden was ook dat dit alleen werkt als het donker is maar ook dit is niet het geval.

Ik heb de dealer gevraagd om uit te zoeken of mijn auto deze optie wel heeft zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.
 

Ron_2

Senior Member
Zit er niet standaard op, of is niet standaard ingeschakeld?
Als het net zo is als bij de Yeti dan is de hele techniek aanwezig, maar uitgeschakeld in de software.
Ze bouwen alles al vast in, alleen vinken ze het niet aan in de software zodat ze dat vinkje voor veel geld kunnen verkopen in de vorm van een duurdere uitvoering.
De dealer heeft het voor ons geactiveerd, evenals de regensensor voor de ruitenwissers maar hier op het forum zijn ook mensen die het kunnen doen.
 

Altos

Banned
Zit er niet standaard op, of is niet standaard ingeschakeld?
Als het net zo is als bij de Yeti dan is de hele techniek aanwezig, maar uitgeschakeld in de software.
Ze bouwen alles al vast in, alleen vinken ze het niet aan in de software zodat ze dat vinkje voor veel geld kunnen verkopen in de vorm van een duurdere uitvoering.
De dealer heeft het voor ons geactiveerd, evenals de regensensor voor de ruitenwissers maar hier op het forum zijn ook mensen die het kunnen doen.
Geldt dit alleen voor de Elegance of ook voor de Ambition uitvoering? Ik heb natuurlijk wel mistlampen...
 

Ron_2

Senior Member
Geldt dit alleen voor de Elegance of ook voor de Ambition uitvoering? Ik heb natuurlijk wel mistlampen...
Ik weet alleen van de Yeti, op de Ambition is de techniek (uitgeschakeld) aanwezig, bij de Elegance standaard ingeschakeld. Inschakelen is een vinkje of bitje in de programmatuur.
 

Darkside

Forumguru
Hmmm begint het dit nu weer.
Dit is ook zo'n "gezeik" met de O2. Het zou ook op mijn O2 moeten zitten. Maar werkt maar deels (niet met knipperlicht, wel met stuuruitslag).
En moet dus via VAGcom aangepast worden om het te activeren.
Had gehoopt dat dit nu gewoon af-fabriek zou werken. En dat het niet nodig was om dit weer met de hand te activeren (iets wat veel dealers niet kunnen)
 

Gieliovd

Forumguru
Tja, ze blijven manieren zoeken om dezelfde auto's anders in de markt te zetten. Meer opties, meer waarde, meer prijs.

Maar eens verdiepen in zo'n VCDS of hoe het ook heet tegenwoordig om wat te spelen met opties straks :)
 

malero

Nieuw lid
Ik ben bij de dealer geweest maar het zit niet in de vrijgegeven software van Skoda (afgeschermd) dus niet vanuit het vag systeem in te schakelen software matig.

jammer, maar er is hoop........... ik zal nog even moeten wachten tot er nieuwe update's komen via een ander kanaal:dankje: dan de dealer om alsnog het bewuste vinkje te kunnen activeren.
 

CoesDoes

Forumguru
De mistlampen met of zonder cornerfunctie zitten in verschillende behuizingen, denk dat het meer dan alleen software is.

Wel vreemd trouwens dat de cornerfunctie niet werkt bij ingeschakelde dagrijverlichting :pieker:
 

CDK

Forumguru
gewoon iemand met VAGcom / VCDS er naar laten kijken, er zullen vast nog een aantal dingen "aan te zetten" zijn waarvoor niet betaald is :)

greetz Corné
 

Darkside

Forumguru
Wel vreemd trouwens dat de cornerfunctie niet werkt bij ingeschakelde dagrijverlichting :pieker:


Vind ik niet. Het is bedoeld als extra hulp verlichting als het donker is. Als de dagrijverlichting aanstaat is het dus licht genoeg en heb je geen extra hulp nodig.
 

floyd2

Forumguru
De mistlampen met of zonder cornerfunctie zitten in verschillende behuizingen, denk dat het meer dan alleen software is.

Ik weet het wel zeker.
Mistlampen schijnen vooruit en laag,de cornerlichten schijnen vooral schuin opzij en ook nog een stuk hoger als mistlampen.
Als je goed kijkt zie je ook dat er 2 lampjes zitten in een mistlamp met cornerfunctie.(en de refelector is hierop aangepast)
 

Wesly

Senior Member
Hebben de mistlampen bij de HB ABL een corner functie en bij de HB EBL zijn het de xenons die de hoek om draaien, of heb ik het fout?
 
Bovenaan Onderaan