Minder positief bericht in het nieuws

AKP

Lid
Ik spreek nu in ieder geval voor mezelf, maar waarschijnlijk ook voor een aanzienlijk deel van de kopers van nieuwe belastingvrije auto's: wij hadden nooit een nieuwe auto gekocht als deze niet zo voordelig en zuinig was geweest. We hadden dan een 2e hands auto aangeschaft, scheelt enorm in de aankoop prijs. De overheid zal dit punt denk ik niet snel belichten, maar de verkoop van een nieuwe auto levert hen een stuk meer BTW (voor de particuliere markt dan) op dan de verkoop van een tweedehands auto. Goed, de BPM krijgen ze over deze belastingvrije auto's dan niet, maar die zou ik anders ook niet betaald hebben omdat ik dan simpelweg geen nieuwe auto had gekocht.
Ik denk dat een flinke toename in de verkoop van zuinige auto's mede veroorzaakt wordt door particulieren die opeens deze auto's als alternatief gaan zien voor een (weliswaar in aanschaf goedkopere) tweedehands auto. Dus levert het toch weer wat meer geld op voor de overheid in de vorm van BTW.
 

Ron467

Actief lid
Nog wat olie op het vuur:
Alle GL, BM en ander in naam zuinig/schone auto´s duidelijk zichtbaar maken voor de andere verkeersdeelnemers zodat duidelijk is wie voorang heeft en wie niet!
Wie niet betaald voor de weg (motorrijtuigenbelasting) heeft géén voorang op de wel betalers...:bye:
 

V50

Lid
Of om de uitstoot van C02 en fijnstof beperkt te houden, op de Nederlandse snelwegen een maximum snelheid van 90 km/h voor alle voertuigen >95 gram C02... :)
 

stradje

Actief lid
Ron467: Heb je die reclamefilmpjes voor de Seat gezien (Green but mean)? Die zijn min of meer op dat idee gebaseerd. Lachen!
 

Ron467

Actief lid
Nee, nog niet gezien, maar mijn geventileerde uitspraak al veel eerder ergens op internet gelezen.

Zal eens zoeken naar dat filmpje.
 

Ron467

Actief lid
Filmpjes, de omgekeerde wereld; omdat je niet betaald juist recht op die plaats???.
Men is zich dus bewust dat het blauw/groene voordeel niet eerlijk is en voert dat tot in het absurde door om reclame te maken.

de eerste vondt ik vermakelijk, maar na ze allemaal gezien te hebben toch wel tenen krommend.
 

stradje

Actief lid
Ik snap wel hoe het reclamebureau de filmpjes aan Seat verkocht heeft: "Groen" heeft een beetje een suffig imago en deze "Green but mean bitch" moet dat imago definitief omturnen.

Tja, of het werkt da's altijd de vraag bij reclames. Het is natuurlijk zo'n ridicuul idee dat ik er wel om kan lachen. Ik wilde hier in het gezin ook al de "Green but mean daddy" uit gaan hangen ;) !! In een vlotte tennis-outfit, compleet met bijgekleurd haar, omgeknoopt vest, modieus sjaaltje en TE snelle zonnebril zwierig in mijn Fabia jumpen en dan luid toeterend wegrijden met de geluidsinstallatie op maximaal. Maar natuurlijk wel optrekken volgens de schakelindicator: dus opschakelen bij 1300 toeren. En iedere keer keihard "Yes,yes, yes!" roepen als ik hem in de Stop-and-Go zet.

Hoe stoer kun je het hebben ;) ?!

Maar tot mijn verbazing heeft de Fabia bij mijn kinderen helemaal geen imago-probleem. Ze vinden hem allemaal leuk en verrekkes goed rijden.
 

Ron467

Actief lid
Maar tot mijn verbazing heeft de Fabia bij mijn kinderen helemaal geen imago-probleem. Ze vinden hem allemaal leuk en verrekkes goed rijden.

En niet alleen de kinderen, diverse collega´s en vrienden ook (welke uitvoering dan ook)!
 

Fabia II

Nieuw lid
Skoda rijders (en alle andere MRB en BPM vrije rijders, die toevallig deze site lezen), hebben jullie al de petitie voor behoud van MRB-vrijstelling gelezen op de site van autoweek?
https://www.autobelangen.nl/petitie-voor-behoud-fiscale-voordelen-zuinige-autos
Gun jezelf, al je mede fans en mij nog lang dit voordeel en geef je stem.......
Misschien ook handig om aan je famillie,vrienden colllega's en anderen door te geven die ook zo'n mooie MRB en BPM vrije auto als optie overwegen.
Mijn stem staat al doe je mee?
 

FredV

Banned
We gaan de discussie toch niet weer opnieuw aanzwengelen? Herhaling van zetten.

Ennuh.. dat terzijde en ook off topic, ik erger me ook aan de taalfouten in de topics, twee taalfouten in twee zinnen en wel kunnen klagen.
Wat is er met de opleiding aan de hand???
 
Ennuh.. dat terzijde en ook off topic, ik erger me ook aan de taalfouten in de topics, twee taalfouten in twee zinnen en wel kunnen klagen.
Wat is er met de opleiding aan de hand???


Taalfouten of gemakzucht!? Gemakzucht; dan ben ik het er mee eens dat een type fout storend (heel klein beetje) kan zijn. Maar taalfouten mogen nooit een reden zijn om aan te storen, vind ik. De één is nu eenmaal sterker in taalgebruik dan de ander. Niks mis mee, het gaat tenslotte om de inhoud!

@FredV, jij had mij toch de tip gegeven om de Skoda fabriek te bezoeken. Helaas geeft de website aan dat het in deze periode neit kan Zodra ik in Tsjechië bent ga ik toch eens navraag doen. Wil nog steeds graag zien hoe de fabia in elkaar wordt geschroefd.
 

___JC___

Forumguru
:ot:
Kan ik ook ergens een petitie ondertekenen tegen al die gesubsidieerde milieupoppenkast? :winkie:
 

FredV

Banned
@FredV, jij had mij toch de tip gegeven om de Skoda fabriek te bezoeken. Helaas geeft de website aan dat het in deze periode neit kan Zodra ik in Tsjechië bent ga ik toch eens navraag doen. Wil nog steeds graag zien hoe de fabia in elkaar wordt geschroefd.


The excursion to production facilities is not possible on July 5 - 23, September 27 - 28, October 28 - 29 and on November 17, 2010.

En via de website kun je vooraf info opvragen en je bezoek boeken/reserveren.
http://new.skoda-auto.com/com/about/tradition/museum/Pages/Museum.aspx
 
:ot:ik wil graag een anti-petitie petitie ondertekenen

Je geeft meerdere malen aan dat wat jouw betreft de discussie gesloten is maar je kan het dan net weer even niet laten dit -ook nog offtopic- te posten :)

Je hebt zelf een greenline besteld, als jij graag een anti petitie wilt tekenen dan betekent het dat je graag meer had willen betalen dan je nu moet gaan betalen.

Want moralistisch vind jij dat je alsnog de BPM en MRB moet betalen omdat het anders ten koste zal gaan van de personen die er nu bewust voor kiezen nu een minder zuinige auto kopen. (want laten we even appels met appels vergelijken).

Het is inderdaad zo dat de MRB omhooggegaan is omdat de BPM langzaam budgetneutraal afgebouwd zal worden.
http://www.homefinance.nl/economie/inflatie/inflatie-nederland-cpi.asp

Deze beweging is zowiezo gaande met of zonder greenlines / bluemotions.
Dat potentiele kopers van deze zeer zuinige auto's een extra incentive krijgen als ze hiervoor bereid zijn te kiezen is een heel andere doelstelling.

Hier is extra geld voor beschikbaar, dit is ook geen financiele doelsstelling van de overheid maar een doelstelling met het milieu in het achterhoofd (wat dus per definitie geld gaat kosten) met in het bijzonder, de CO2 emmissietargets die nederland moet zien te halen eind 2012

Dit kost geld. maar hier is geld voor beschikbaar.
Iedereen die hier roept dat "zij" dit "allemaal" betalen omdat de regeling te duur is geworden moet zich echt even afvragen of deze aanname -die altijd te snel gedaan wordt- ook daadwerkelijk bewezen kan worden door inzichten in de cijfers van het ministerie zelf.

Tot die tijd is het blaten in de ruimte, imho.
 

FredV

Banned
Je hebt zelf een greenline besteld, als jij graag een anti petitie wilt tekenen dan betekent het dat je graag meer had willen betalen dan je nu moet gaan betalen.

Want moralistisch vind jij dat je alsnog de BPM en MRB moet betalen omdat het anders ten koste zal gaan van de personen die er nu bewust voor kiezen nu een minder zuinige auto kopen. (want laten we even appels met appels vergelijken).
Is dat zo? Dan heb je eea niet goed begrepen. Of verkeerd gedachten gelezen. :):)

Dat ik een anti-petitie petitie wil tekenen is omdat ik er gallisch van word van al die petities over iets wat kant noch wal raakt. Dus sarcastisch bedoeld. Ik heb niet gezegd dat ik een petitie tegen de eerder genoemde petitie wil tekenen...

Met het laatste in je posting ben ik het wel eens.
 
Bovenaan Onderaan