Milltek catback voor Tfsi vRS res VS non-res

leon-cupra

Forumguru
Voor alles wat je veranderd aan je auto is er in België wel een wetje voorzien.
ergens is dat wel logisch. Een fabrikant moet oneindig veel veiligheidstesten laten doen en dan ga jij als eigenaar er het één en ander aan veranderen. Kan je dan op dat moment nog garanderen dat je wagen veilig is voor jezelf en de anderen?

Is eigenlijk raar dat ze dit allemaal wel toelaten in Nederland.
 
ergens is dat wel logisch. Een fabrikant moet oneindig veel veiligheidstesten laten doen en dan ga jij als eigenaar er het één en ander aan veranderen. Kan je dan op dat moment nog garanderen dat je wagen veilig is voor jezelf en de anderen?

Is eigenlijk raar dat ze dit allemaal wel toelaten in Nederland.
Waarom ? Omdat er 2 soorten wetgevingen zijn. Zo hebde een wetgeving op Europees niveau en 1 op Belgisch niveau. Wat Europa voorschrijft daar doet België op bepaalde punten nog ne schep bovenop, goed voorbeeld zijn de attesten van goedkeuring. Elk land doet met de wetgeving wat hij of zij wil, er worden enkel van Europa eisen opgelegd die gevolgd moet worden. Wat Nederland doet is waarschijnlijk de europese wetgeving volgen zonder daar nationaal nog veel aan toe te voegen in tegenstelling tot België.
 

leon-cupra

Forumguru
@bjorn_van_velthoven_ , je verandert de eigenschappen van een wagen, dan is het toch logisch dat er strenge wetten aan vast hangen.,een wagen kan op een bepaald moment een "moordwapen" worden, dus is het toch logisch dat je de wetten op vlak van veiligheid verstrengd. Vb airride, periode geweest dat dit erg opkwam. Je wilt toch niet naast iemand rijden tegen 120 waar ineens de compressor stuk gaat omdat de eigenaar voor een goedkopere, minder betrouwbare oplossing heeft gekozen, zonder enige attesten die de veilivheid garanderen.
 

oco1979

Forumguru
Betere remmen mag ook niet, toch veiliger ? Uitleg dat ik eens heb vernomen was van dat jij vlugger kan stoppen maar deze achter jou niet zo en zou dus niet weten dat jij beter remmen hebt :pieker:.

Dat is met TUV gekeurde onderdelen zijn niet goed genoeg voor keuring in belgie, moet daar een of ander(vertaalde) attest bij zitten :pieker::sterretjes:die idem is aan originele, toch bij vering.

Denk dat TUV keuring wel strenger is dan belgische .

Ben volledig eens dat veilig moet zijn.

Maar dat ze rechtlijnige zijn en verbeteringen toelaten.

Logica is soms ver te zoeken.

Voorbeeld van iets : Liefkenshoektunnel in antwerpen willen ze niet tolvrij maken.

Waarom : geen budget voor.

Ja maar wat met de economische kosten van de filles.

Dat zijn kosten voor "andere" minister :banghead:.

Dus verschuif het probleem maar door.
 

vleier

Forumguru
Betere remmen mag ook niet, toch veiliger ? Uitleg dat ik eens heb vernomen was van dat jij vlugger kan stoppen maar deze achter jou niet zo en zou dus niet weten dat jij beter remmen hebt :pieker:.

Dat is met TUV gekeurde onderdelen zijn niet goed genoeg voor keuring in belgie, moet daar een of ander(vertaalde) attest bij zitten :pieker::sterretjes:die idem is aan originele, toch bij vering.

Denk dat TUV keuring wel strenger is dan belgische .

Ben volledig eens dat veilig moet zijn.

Maar dat ze rechtlijnige zijn en verbeteringen toelaten.

Logica is soms ver te zoeken.

Voorbeeld van iets : Liefkenshoektunnel in antwerpen willen ze niet tolvrij maken.

Waarom : geen budget voor.

Ja maar wat met de economische kosten van de filles.

Dat zijn kosten voor "andere" minister :banghead:.

Dus verschuif het probleem maar door.

ik heb sinds kort een nieuw rem systeem op de RS zitten. TUV gekeurt en dus in nederland legaal. kreeg alleen de waarschuwing dat EBC Yellowstuf niet echt toegestaan is op de weg.
 

MishaM

Actief lid
Had eens prijs gevraagd een milltek catback deze is gekeurd en mag dus officieel komt op 1535€
Dan een volledige Milltek lijn icl downpipe mag dus niet voor de keuring maar wel een dikker geluid komt op 3435€!als je de downpipe veranderd moet je software eig ook aangepast worden voor een optimaal vermogen!

Voor een compleet systeem op maat (catback+downpipe incl. HJS sportcat) ben je minstens de helft goedkoper uit!

(en dan staat er niets op ;) )
 

Bael

Forumguru
Voor een compleet systeem op maat (catback+downpipe incl. HJS sportcat) ben je minstens de helft goedkoper uit!

(en dan staat er niets op ;) )

Bij wie dan? En een open lijn of kan het ook een gekeurde zijn voor België dan?
Had al eens gekeken en Bull x is ook goedkoper dan Milltek en even goed!
 

Antera

Donateur
ergens is dat wel logisch. Een fabrikant moet oneindig veel veiligheidstesten laten doen en dan ga jij als eigenaar er het één en ander aan veranderen. Kan je dan op dat moment nog garanderen dat je wagen veilig is voor jezelf en de anderen?

Is eigenlijk raar dat ze dit allemaal wel toelaten in Nederland.

Ik weet niet wat je raar vind? En uitlaat staat los van de veiligheid. Daarnaast ben ik dan wel benieuwd waarom je wel elke habbiebabbie band onder je auto mag leggen terwijl die juist wel voor de veiligheid zijn :D

ik heb sinds kort een nieuw rem systeem op de RS zitten. TUV gekeurt en dus in nederland legaal. kreeg alleen de waarschuwing dat EBC Yellowstuf niet echt toegestaan is op de weg.

Deze blokken zijn ook geschikt voor de straat alleen deze blokken moet je iets warm remmen zodat ze maximaal presteren maar verder niet. Zelfs rood is toegestaan want deze zijn voor de zwaardere autos en sportievere rijder. Ga je naar Blauwe dan kan het anders worden want die zijn wel voor circuit gebruik :-)
 

MishaM

Actief lid
Bij wie dan? En een open lijn of kan het ook een gekeurde zijn voor België dan?
Had al eens gekeken en Bull x is ook goedkoper dan Milltek en even goed!
Zoals gezegd betreft dit een systeem op maat (mijne komt van NMParts).
En in mijn geval is dat een absorptie systeem.
Een resonantie systeem zal vast ook mogelijk zijn, alleen niet gekeurd.
 

Bael

Forumguru
@Tuner111 weet zelf niet hoe het gaat klinken als het idd een tegenvaller is zal hij snel de verkoop ingaan, al kan ik er wel nog de demper vantussen halen en een downpipe monteren moest het het gewenst efect niet zijn.
Nuja ik wacht in spanning af :D
 
Bovenaan Onderaan