Milltek catback voor Tfsi vRS res VS non-res

Oli-vRS

Nieuw lid
Hallo ,

Ik ben ondertussen ruim 1.5 jaar trotse eigenaar van een vRS TFSI en ik heb mij de aankoop nog geen seconde beklaagd. Sinds dag 1 rij ik altijd in de "sport" modus wat resulteerd in een sportief motorgeluid , weliswaar via de luidsprekers.

Na 1.5 jaar heb ik dit een klein beetje gehad en is het de moment voor een andere , sportievere uitlaat.

Ik heb mijn Youtube research gedaan en alle mogelijke filmpjes gezien en mijn voorkeur gaat uit naar een Milltek cat back, alleen twijfel ik over de resonated (stillere) of de non-resonated (luidere) versie...

Mijn vrees is dat de resonated niet veel verschil gaat uitmaken ten opzichte van de standaard uitlaat , maar dat de ron-res dan weer te "boomy" gaat zijn ...

Vandaar deze topic , zijn er mensen die gebruikservaringen hebben hiermee ?

Alvast bedankt !

Olivier
 

RoelF

Forumguru
Kan je de link plaatsen naar de relevante filmpjes? Dan zal ik daarna mijn mening geven :)
 

MishaM

Actief lid
Hi Oli,

Als ik wat vrijblijvend advies mag geven. Informeer eens voor een uitlaat op maat. Het geluid wordt afgestemd op jouw wensen en het is vaak niet duurder (sterker nog, vaak voordeliger).
 

Rallye

Forumguru
Sinds dag 1 rij ik altijd in de "sport" modus wat resulteerd in een sportief motorgeluid , weliswaar via de luidsprekers.

Bij een TSI komt het geluid volgens mij via een membraan, niet via de speakers. Smaken verschillen. Persoonlijk vind ik dit geluid zeer irritant. Je hoort aleen iets bij gasgeven, niet bij gasloslaten.

Ik ben zeer benieuwd welke keus je maakt voor de uitlaat!
 

Antera

Donateur
Je kan ook voor vervangende delen van Milltek gaan of van FOX daarmee blijft je geluid nog aardig beheerst en is hij alleen luider bij vermogen Ook kan je bij JM tuning tegenwoordig een speciale demper laten monteren die dit ook regelt.

dan heb je custom uitlaat met eigen geluid
 

Bael

Forumguru
Had eens prijs gevraagd een milltek catback deze is gekeurd en mag dus officieel komt op 1535€
Dan een volledige Milltek lijn icl downpipe mag dus niet voor de keuring maar wel een dikker geluid komt op 3435€!als je de downpipe veranderd moet je software eig ook aangepast worden voor een optimaal vermogen!
 

Antera

Donateur
Had eens prijs gevraagd een milltek catback deze is gekeurd en mag dus officieel komt op 1535€
Dan een volledige Milltek lijn icl downpipe mag dus niet voor de keuring maar wel een dikker geluid komt op 3435€!als je de downpipe veranderd moet je software eig ook aangepast worden voor een optimaal vermogen!


je mag alle systemen plaatsen op je auto alleen moet deze luchtdicht zijn en moet de uitstoot nog steeds in orde zijn is mij door diverse belgische klanten verteld. Ben benieuwd daarom naar de reden dat dit niet zou mogen?
 
je mag alle systemen plaatsen op je auto alleen moet deze luchtdicht zijn en moet de uitstoot nog steeds in orde zijn is mij door diverse belgische klanten verteld. Ben benieuwd daarom naar de reden dat dit niet zou mogen?
Das een verkeerde interpretatie vrees ik, niet alle systemen mogen op auto's. Zo weet ik dat bij Remus bv het kleppensysteem niet CE gekeurd is en dus ook niet op de wagen mag. Heb je een milltek heb je meestal een attest of op zen minst een attest dat de uitlaat goedgekeurd is. Voor alles wat je veranderd aan je auto is er in België wel een wetje voorzien.
 

Bael

Forumguru
@Antera de niet CE gekeurde en downpipe mag niet, ik had op mijn golf R een volledige milltek lijn met downpipe voor stage 2 mocht niet voor de keuring en staat ook duidelijk op de uitlaatbuizen op 'NOT FOR ROAD USE'
Al zijn ze in Nederland wel heel wat soepeler als hier :banghead:
 
Bovenaan Onderaan