Mike's Skoda Octavia Combi Rs245

Mooie bak vriend. En uw VRS gaat maar twee kanten op: vooruit- of heel hard vooruit!
Good luck en veel rijplezier!
Mvg,
Franske
 

CDK

Forumguru
Hij staat op parking bij Skoda fabriek vast !! Levertijd niet bekend

Raad waar hij staat..... :cry:

84bcf81d7f84b669887575395dffb5a9.png
 

dirkie996

Forumguru
Elke motor/auto type word getest en daarna word hij vrijgegeven..
Ben benieuwd wat dit zal geven in België (of moet ik zeggen in Vlaanderen?), in verband met BIV en jaarlijkse rijtaks, die nu ook rekening houdt met uitstoot, in plaats van enkel vermogen.
Als je nu in België, Vlaanderen en Wallonië vergelijkt, zitten er opmerkelijke verschillen bij. Een RS kostte voor mij in 2017 tussen de 400 à 500€ qua Belasting In Verkeerstelling in Vlaanderen. In Wallonië en Brussels gewest is dit maar eventjes 2500€.
 

Tuner111

Forumguru
Ben benieuwd wat dit zal geven in België (of moet ik zeggen in Vlaanderen?), in verband met BIV en jaarlijkse rijtaks, die nu ook rekening houdt met uitstoot, in plaats van enkel vermogen.
Als je nu in België, Vlaanderen en Wallonië vergelijkt, zitten er opmerkelijke verschillen bij. Een RS kostte voor mij in 2017 tussen de 400 à 500€ qua Belasting In Verkeerstelling in Vlaanderen. In Wallonië en Brussels gewest is dit maar eventjes 2500€.
Wel volgens ik hoor zou de uitstoot met +- 10 gram omhoog gaan. Dit betekend dat er wel enkele euro's meer biv zullen moeten betaald worden..

Bij me was het 440 euro inschrijving en jaarlijks 360 euro.. Maar nu zal dit met een paar euro's omhoog gaan...


Mijn diesel rs heb ik in de tijd ingeschreven voor 100 euro biv en 490 jaarlijks.. Nu is het 700 euro jaarlijks en +1000 euro biv
 
Nieuw! Skoda Octavia Combi 2.0 TSI Otto 1984 140 Euro 6d TEMP september18

deze is al door de test. Volgens mij krijg ik binnenkort telefoon dat de 245pk niet meer geleverd gaat worden.
 

Tuner111

Forumguru
Nieuw! Skoda Octavia Combi 2.0 TSI Otto 1984 140 Euro 6d TEMP september18

deze is al door de test. Volgens mij krijg ik binnenkort telefoon dat de 245pk niet meer geleverd gaat worden.
Neen hoor.. Vrees echt niet.. De 230 versie is er van tussen gegaan omdat deze de norm niet meer haalde. De 245 is mits aanpassing wel er door. Maar ze wachten op goedkeuring.. De octavia 245 is niet de enige die in wacht staat. De gti 245, de seat Leon enzoverder!
 
Laatst bewerkt:

Kurtje

Forumguru
Idd staan er heel wat in de wachtrij :) Heb je maar een splinternieuwe M2 Competition staan en je krijgt hem niet ingeschreven :(

Voor mijn Cupra betaalde ik 3 jaar geleden 400euro BIV en ongeveer 400euro wegenbelasting.
De huidige Golf R kost mij volgende maand 890euro BIV en ongeveer 400euro wegenbelasting...
Omdat ik hem voor de WLTP heb kunnen inschrijven, vermoeden is dat hij naar een 1400euro BIV gaat...
 
Neen hoor.. Vrees echt niet.. De 230 versie is er van tussen gegaan omdat deze de norm niet meer haalde. De 245 is mits aanpassing wel er door. Maar ze wachten op goedkeuring.. De octavia 245 is niet de enige die in wacht staat. De gti 245, de seat Leon enzoverder!
En vanwaar haal jij die info ?
 

SamK

Nieuw lid
Je bent niet alleen die aan het wachten is. Ik heb mijn 245 bestelt op 27/01/2018 en heb hem ook nog altijd niet.
 
Bovenaan Onderaan