Mike's Skoda Octavia Combi Rs245

leon-cupra

Forumguru
Ja erg jammer vind ik dat.
Onze TDI heeft ook die nepper er onder.
Zou persoonlijk dan liever alleen een linker hebben en de rechter helemaal niet.
Wat verandert het aan de wagen?
Snap de meerwaarde niet van twee "werkende" uitlaten.
Je ziet het als bestuurder niet, diegene achter jou zal er wss ook niet op letten, die achter jou zal ook niet denken "kijk daar, weer zo een faker!!!! (99% is geen autoliefhebber en het kan hen gestolen worden), ... :arghh:
 
  • Leuk
Waarderingen: MaxN
Wat verandert het aan de wagen?
Snap de meerwaarde niet van twee "werkende" uitlaten.
Je ziet het als bestuurder niet, diegene achter jou zal er wss ook niet op letten, die achter jou zal ook niet denken "kijk daar, weer zo een faker!!!! (99% is geen autoliefhebber en het kan hen gestolen worden), ... :arghh:
Ergens wel normaal niet ? Als je aan de buitenkant kijkt zitten er 2 uitlaten, dan heb je toch liever dat ze beide werken. Zou hetzelfde zijn als je 2 mistlichten hebt waarvan er 1 voor de show zit en 1 werkt, dan heb ik liever dat ze beide werken...
 

leon-cupra

Forumguru
Ergens wel normaal niet ? Als je aan de buitenkant kijkt zitten er 2 uitlaten, dan heb je toch liever dat ze beide werken. Zou hetzelfde zijn als je 2 mistlichten hebt waarvan er 1 voor de show zit en 1 werkt, dan heb ik liever dat ze beide werken...
Moest je wagen daardoor beter functioneren, beter presteren volg ik je voor de 100%, maar in dit geval .... of staat het mss stoerder aan de toog? "Ik heb 2 werkende uitlaten !!" :arghh:
 

Rallye

Forumguru
Maar juist de versie met maar één uitlaat moest toch door de WLTP, de “oude” niet?

Overigens kan ik mij het gevoel wel voorstellen. Als één van de twee uitlaten fake is, vind ik dat toch minder mooi dan twee echte. Zelfs als er geen echte technische reden is voor twee uitlaten. Doet me dan een beetje denken aan de nep-haaievin die sommigen op hun auto plakten.....
Overigens kun je vanuit de auto (met name als het koud is) wel zien dat er twee werkende uitlaten op zitten.
 
Laatst bewerkt:

Kurtje

Forumguru
Je geeft wel extra geld weg voor een reden: je wagen is een stuk milieuonvriendelijker. En de "vervuiler" betaalt.

Klachten doorsturen naar D'ieteren en Skoda hé. Diegene die al een paar maanden geleden gekocht hebben, zijn natuurlijk nu de pineut. Toekomstige kopers weten uiteraard waar ze aan toe zijn.
Voor de herverkoopwaarde lijkt mij dit ook niet echt een goede zaak.

Nee daar ben je fout, hij is in principe net even milieuvriendelijk, of onvriendelijk als je het zo wilt zeggen, als voor de WLTP metingen... Alleen de uitkomst is anders omwille van die tests :) Als je de nieuwe wagens op de oude manier zou meten, zou je zelfs nog minder uitstoot hebben als ervoor...
 

leon-cupra

Forumguru
Maar juist de versie met maar één uitlaat moest toch door de WLTP, de “oude” niet?

Overigens kan ik mij het gevoel wel voorstellen. Als één van de twee uitlaten fake is, vind ik dat toch minder mooi dan twee echte. Zelfs als er geen echte technische reden is voor twee uitlaten. Doet me dan een beetje denken aan de nep-haaievin die sommigen op hun auto plakten.....
Overigens kun je vanuit de auto (met name als het koud is) wel zien dat er twee werkende uitlaten op zitten.
Je moet al echt op de hoogte van de uitlaten hangen om te kunnen zien dat het fake uitlaten zijn ...
 

Rallye

Forumguru
Het idee van fake is voor sommigen al erg genoeg.....

Overigens heb ik op het forum vaker benoemd dat mijn RS op koude dagen best veel vocht uit zijn uitlaten gooit, met name bij plotseling gasgeven. Dan kan ik dus in de spiegel zien dat hij dat hij die damp uit beide uitlaten gooit.
 

leon-cupra

Forumguru
Nee daar ben je fout, hij is in principe net even milieuvriendelijk, of onvriendelijk als je het zo wilt zeggen, als voor de WLTP metingen... Alleen de uitkomst is anders omwille van die tests :) Als je de nieuwe wagens op de oude manier zou meten, zou je zelfs nog minder uitstoot hebben als ervoor...
Uiteraard. Maar het zijn nu eenmaal de testen die bepalen wat het resultaat is en die zeggen hoe "milieuvriendelijk" een wagen is. ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Het idee van fake is voor sommigen al erg genoeg.....

Overigens heb ik op het forum vaker benoemd dat mijn RS op koude dagen best veel vocht uit zijn uitlaten gooit, met name bij plotseling gasgeven. Dan kan ik dus in de spiegel zien dat hij dat hij die damp uit beide uitlaten gooit.
En verandert dat iets aan de wagen ...?
Het feit dat "het idee" iemand stoort :arghh:

Je hoort nooit "mijn RS heeft 5 zitplaatsen en in 90% vd gevallen rij ik altijd alleen, ik wil altijd met 5 in de wagen" :arghh:
 

Tuner111

Forumguru
Het idee van fake is voor sommigen al erg genoeg.....

Overigens heb ik op het forum vaker benoemd dat mijn RS op koude dagen best veel vocht uit zijn uitlaten gooit, met name bij plotseling gasgeven. Dan kan ik dus in de spiegel zien dat hij dat hij die damp uit beide uitlaten gooit.
Op mijn diesel stoorde ik er me erg aan.. Ofwel maak je 2 echte ofwel maar een echte.. En niet 1 echt en 1 fake..
 

Rofffel

Forumguru
Ik kan me niet voorstellen dat een autoliefhebber het niet erg vind om een fake uitlaat te hebben.
Waarom zit er nog een uitsparing.

Een opel corsa van >15j oud met aan beide kanten een dikke pijp is toch NOG meer geen gezicht dan aan een kant.

Dat is Skoda dit heeft is nog tot daar aan toe maar bijvoorbeeld de Mercedes C/E hebben het ook. Ronduit belachelijk.
 

JurgenM

Forumguru
Als je twee uitlaten ziet, horen ze ook te werken. Ik stoor mij echt aan het design tegenwoordig. VW, Audi, Mercedes, ... , allemaal designs die van veraf op een uitlaat lijken. Kom je dichterbij, niks, gewoon plastic. (Pas op, dan ziet het bij Skoda nog vrij normaal uit vind ik.)

En dan die uitleg. (Audi) Het design van de fake uitlaat is om de mensen er aan te laten wennen dat de auto's binnenkort helemaal geen uitlaten meer hebben. Als we (zogezegd) allemaal elektrisch gaan rijden dus.:sterretjes:
Kom op man! Er zijn genoeg auto's gemaakt die geen zichtbare uitlaat hebben.
Ik stoorde mij helemaal niet aan de verborgen uitlaat van mijn A3. Moest die nu een fake opzetstuk hebben in de bumper dan was het heel iets anders.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan