Mijn zwarte O2 combi 2.0 FSI

Chrisiewizzie

Forumguru
Na al wat fotootjes van de dealer gepost te hebben in het voorstel topic, stel ik mijn auto verder even voor.

Het is een zwarte O2 combi uit 2006 met 2.0 FSI motor. 150 pk, atmosferisch. 102.500 km nu op de teller.

De uitvoering is Elegance met sportpakket. Er zit alles op wat het autorijden voor mij aantrekkelijk maakt. Sportstoelen (erg fijn!), 3-spaaks stuur, 17" Pegasus, Maxidot, ECC, CC, PDC, sunblinds achter, ook in de bagageruimte en een rubber mat in de bak. En om het af te maken netjes twee verchroomde eindstukken op de uitlaat.

De Stream radio zonder MP3 functionaliteit vervang ik binnenkort door eentje met MP3, maar mijn schoonvader moest nog even op zoek op de zolder ;)

Ik heb wel de oude logo's vervangen door de nieuwe zwarte. Staat erg goed, al zeg ik het zelf :D

Een impressie:

u3yhugeh.jpg


numubu7u.jpg


many6ugy.jpg


zapyvyru.jpg


9ezyvedy.jpg


murysanu.jpg
 

Chrisiewizzie

Forumguru
En ik ben natuurlijk nog een hoop zaken vergeten....Sportonderstel, stoelverwarming, regen- en lichtsensor, nieuwe remschijven voor en blokken rondom.

Het zoekwerk naar een mooie O2 is in een paar dagen gedaan en de 2.0 FSI vond ik een mooie motor op papier. Een 1.8 TSI was het alternatief nadat een V70 2.0 echt definitief afviel als optie (relatief duur, te kleine motor voor dergelijke auto en met 10.000 km per jaar niet te verantwoorden).

Lezend op dit forum en wat Googelen, ben ik over de vroege TSI motoren toch wel wat zorgelijke berichten tegengekomen, dus die werd duidelijk tweede keuze. Nieuw zou ik het met alle garanties zo aandurven, maar een auto uit 2006 of 2007 met onbekende belasting maakt wat voorzichtig (is er wel goed warm gereden, is de auto veel op z'n staart getrapt, enz.).

Na jaren lease-diesels is het weer even wennen aan een turboloze benzinemotor, maar de 2.0 FSI verrast me positief. Hij is erg stil, behoorlijk soepel en je kunt m (als ie warm is...) goed snel rijden. Toeren maakt hij graag en hij klinkt ook best goed dan. Het onderstel is erg goed, niet zo zoekerig als de diesels waar ik reed en bij snelle bochten geeft ie geen krimp (bijvoorbeeld afslag A2 naar A9 en A2 naar A12).

Het verbruik is redelijk met behoorlijk wat stadsritjes. Eigenlijk wat ik verwacht van een 1.300 kilo zware auto met een 2.0 liter motor. Op de snelweg is hij wel verrassend zuinig zo te zien.

Na twee weken kun je misschien niet zoveel zeggen, maar ik ben erg tevreden met de O2. Vrouw en kinderen ook trouwens! Vooral de kinderen vinden het fijn dat ze weer zonwering hebben (laatste lease-auto had privacyglas achter).

Mist er dan nog wat? Nou ja, om eerlijk te zijn,...ja. Navigatie zou mooi zijn, maar dat doe ik nu met de iPhone in een opklik houdertje. Gaat prima eigenlijk. En audiobediening op het stuur mis ik wel, daar raak je na jaren wel aan gewend :D
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Dank! Ik ben er ook erg blij mee. Ook wel mooi dat ik in 1 dag zoeken (noodzaak door auto in terminale staat) een Octavia tegenkwam met exact de specs waar ik in 2006 een lease offerte voor op heb laten maken. Enige verschil was dat dat een 2.0 TDI was. Achteraf stom dat ik die niet gekozen heb ;)

Soms moet je gewoon geluk hebben, denk ik.
 

Chrisiewizzie

Forumguru
De vervangende Stream MP3 ligt inmiddels in de kofferbak. Hij is zo goed als nieuw, want na 1 jaar al vervangen door een Columbus. Dat is mooi voor mij, want op die ik nu heb, zit een kras op de display en de volumeknop is wat versleten.

Van de week (of hopelijk morgen ;)) lekker inbouwen.

Zijn er nog aandachtspunten, of wijst het zich vanzelf?

je7ugavy.jpg
 

Rallye

Forumguru
Nog wel een aandachtspunt. Je oorspronkelijke Stream had geen Aux-aansluiting, de nieuwe wel!

Normaal zit de Aux in de Jumbobox, maar jij zou het zo kunnen doen als in dit filmpje:


Edit: er is overigens ook een origineel kabeltje zodat je de Aux toch in de Jumbobox kunt maken.
 
Laatst bewerkt:

Chrisiewizzie

Forumguru
Net de dealer gebeld voor de code van de radio. Vanmiddag even langsrijden en dan wordt het gefikst. Kunnen de kinderen eindelijk hun eigen muziek weer horen...;)

Wat betekenen die gestempelde codes in het boekje eigenlijk? Zijn dat door de dealer ingebouwde opties?
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Code is achterhaald en de nieuwe Stream MP3 werkt perfect.

zygajage.jpg


Ik merk alleen wel een verschil in geluid tussen deze en de vorige Stream. De oude had aanzienlijk meer en strakker laag. Het geluidsbeeld was veel homogener, zonder treble, midden en bass aan te hoeven passen. Maar ik heb het nu redelijk voor elkaar vind ik.

Grootste voordeel is dat ik nu MP3 CD's kan afspelen. De behoefte aan een AUX aansluiting heb ik eigenlijk niet hierdoor. 10 albums op 1 CD is voor mij genoeg.
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Inmiddels al weer wat kilometers gereden en 1 ding stoort me toch meer dan ik dacht. De handgreep van het bestuurdersportier is beschadigd en die wil ik nu toch vervangen.

Kan iemand mij vertellen welk partnumber/bestelnummer dat is?

Het gaat om deze. Alleen de bovenkant met de uitsparingen voor de ruitbediening:

avuqymut.jpg
 

Joske

Forumguru
dan heb je volgens mij deze nodig:

1Z1867171B : bovenstuk handgreep voor wagens met elektrische ruitbediening van bouwjaar < 02/2007 (bediening voor en achter, linkse deur)
richtprijs €40,90


edit: ook in "onyx" uitvoering te verkrijgen, maar ik denk dat dit voor jou niet van toepassing is?
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Dank Joske! Dat is nog eens een snel antwoord. Onyx gaat het niet worden inderdaad, gewoon standaard grijs moet het zijn. Ik ga Internet eens afstruinen naar een goede deal.
 
Bovenaan Onderaan