Mijn zwarte O2 combi 2.0 FSI

Chrisiewizzie

Forumguru
Ik heb net de dealer gebeld en het is 1Z1867171B 47H geworden en daar hoort ook een nieuw onderste deel bij. Het nog te leveren bovenste deel past niet op het oude onderste deel. De kosten vallen me mee: € 45 totaal. Morgen kan ik het ophalen.

Alleen de pookknop nog een keer met leerverf doen en dan ben ik voorlopig even klaar. Navi doe ik via mijn iPhone en dat gaat prima. Geen andere radio dus voor mij.

Ik heb via dit forum een paar nieuwe dakdragers gescoord, dus alleen nog een paar fietsendragers daarvoor en misschien een nieuwe skibox. Ik kan nu al niet wachten tot het vakantie is....:D
 

Joske

Forumguru
1Z1867171B is dus niet meer te krijgen met andere woorden.. maar goed, de totale prijs voor beide stukken valt best mee ivg opgegeven prijs van enkel het bovenste deel :)
 

Joske

Forumguru
@Blacky : :tongue:

dan is een mens eens behulpzaam :pieker:

;) ik was babysit van dienst voor de dochter en had ophaal/voerdienst voor de zoon :)
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Ik heb vandaag de spullen opgehaald bij de dealer en ben gelijk aan de slag gegaan. Met een schroevendraaier is het bovenste deel er snel af.

De dealer had aangegeven dat ik de volgende onderdelen nodig had: bovendeel 1Z1 867 171 D 47H en onderste deel 1Z1 867 175 C 47H. Dit zou moeten omdat het te leveren bovendeel niet zou passen op het oude onderste deel.

Toen ik de bovenkant eraf had, heb ik deze vergeleken met de nieuwe en ik zag geen verschillen. Omdat ik toch beide delen nieuw had, wilde ik ze toch allebei gelijk vervangen. Het onderste deel zit vast met 6 Torx schroeven. Twee zijn erg lastig bereikbaar aan de binnenkant. Na wat stoeien (en het laten vallen van een Torx sleutel in de deur.....:banghead:) had ik ze allemaal los. De verloren Torx sleutel met een magneet aan een touwtje eruit gevist en vervolgens geprobeerd om het onderste deel los te halen van het deurpaneel. No-go....vast als een huis. Blijkt dat er twee palletjes gelijmd zitten. :pieker: Dat wordt dus niets zonder breekwerk.

Dan maar weer alle schroeven terug vast en de unit van de raambediening in de nieuwe klikken. Bovendeel vervolgens erop en met gepast geweld vast geklikt. Ziet er weer helemaal goed uit. Onderste deel breng ik morgen weer terug naar de dealer. Was geen probleem.

Onderdeelnummer van het bovenste deel is dus Z1 867 171 D 47H en past gewoon op een 2006 onderste deel.

De beschadigde handgreep:
2lmosq1.jpg


Bovenste deel verwijderd:
14ttox4.jpg


Foto van eindresultaat volgt, ik kreeg een regenbui op m'n kop en ben snel naar binnen gerend...
 

Joske

Forumguru
Als ik zo in Elsawin kijk, lijkt het inderdaad alsof dat onderste stuk mee komt met het deurpaneel als je dit verwijderd?

Maar het ging hem om het bovenste stuk natuurlijk ;) zal een mooie update zijn :thumbsup:
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Ik heb een tijdje passief meegelezen op dit forum en dat wordt door mijn O2 direct afgestraft....

Gisterochtend brandde ineens een lampje op het dashboard. Het bleek het uitlaatsysteem lampje te zijn. De auto zit nog binnen de garantie, dus eerst even Volvo Verkerk in Bilthoven gebeld, waar de auto vandaan komt, om te overleggen.

Met de auto langs Skodadealer Martin Schilder in Heemstede gereden om de storing uit te laten lezen en op basis van die uitkomst weer met Verkerk gebeld. Het blijkt een dubbele storing te zijn: EGR-klep en de brandstofpomp moeten vervangen worden. Kosten: € 675!

Gelijk weer gebeld met Verkerk en uiterst correct en vriendelijk geholpen. Contactgegevens van de Skodadealer doorgegeven en ook de gegevens van Verkerk aan de Skodadealer gegeven. Geen gezeur over wel of niet oplossen. Nee, gewoon even kijken hoe het opgelost moet worden. Daarom wilde ik persé bij een gerenommeerde garage kopen.

Vandaag heb ik bericht gekregen dat ik het bij de Skodadealer kan laten repareren en ook dat zij de betaling onderling regelen. Dat vind ik top service!

Morgen ga ik bellen voor een afspraak en dan is het volgende week waarschijnlijk weer gefixt. Ik merk er niet heel veel van gelukkig bij het rijden, alleen een licht inhouden.
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Vanochtend vroeg heb ik de O2 naar Martin Schilder in Heemstede gebracht om de EGR-klep en het brandstofpompregelapparaat te laten vervangen. Alles onder garantie van Volvo dealer Verkerk in Bilthoven.

Om half 12 kreeg ik al een sms-je dat de auto klaar was. Erg snel! Gelijk de lunchpauze gebruikt om heen en weer te rijden, want ik wilde de O2 graag weer terug!

Ik kreeg vanochtend een Citogo mee met een amechtig motortje....rijdt verder prima, maar ook niet meer dan dat. Leuk concept, zit goed in elkaar, maar dit was de basis-versie van de basis-versie. Met een beetje aankleding en een betere motor is het zeker een leuk ding.

Citigo weer ingeleverd, kopie van de rekening gevraagd om de onderhoudshistorie compleet te houden en snel met de O2 weer terug.

Wat is de motor ineens soepel en stationair volledig stil en rustig! Hij pakt ook mooier op en bij gas los geen schokken meer. Goh, dat had ik niet gedacht. Ik dacht dat het ook een beetje gevolg was van de FSI techniek. Fijn dat het zo opgelost is.

Morgen bel ik Verkerk even om ze te bedanken voor de voorbeeldige garantieafhandeling. Daar kunnen heel veel garages een voorbeeld aan nemen! Dikke pluim!
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Geen nieuws is goed nieuws hoor ik altijd. Qua Skoda klopt dat helemaal. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar met volle tevredenheid rondgereden met de O2. Geen gedoe, lekker comfortabel en geen kosten.
Ik heb recent op de "Kleine Deukjes Dagen" drie deukjes laten repareren die me wat stoorden. Twee zaten er al in bij aankoop, maar zo klein dat ze niet echt opvielen. In de achterklep bij het logo zat een nieuwe nadat zoonlief van 5 vorige vakantie de auto niet zag staan en er tegenaan liep met zijn hoofd :banghead: Gelukkig had hij zelf niets, alleen wat beduusd.... De O2 had netjes meegegeven. Veilige auto voor kinderen dus!
Het was de vraag of de schadehersteller erbij kon komen, maar dat is hem gelukt. Een vierde deukje onder het logo, dat mij niet eens was opgevallen, heeft hij ook gelijk eruit gehaald. Ik heb nu dus een deukjesloze O2!
Daarnaast heb ik vorige week een gebarsten richtingaanwijzer in de linkerspiegel vervangen door een bij Superskoda.com betsteld exemplaar (inclusief boarding light, Cat. number: 1Z0949101D).
En het was deze week tijd voor de eerste beurt in 2 jaar. Ik heb de beurt bij Martin Schilder in Heemstede laten uitvoeren. Starten bij koud en vochtig weer vereiste soms een tweede poging en ik vond de motor wat onrustig lopen stationair, maar verder eigenlijk niets bijzonders. Bij de beurt zijn motorolie en versnellingsbakolie vervangen, nieuwe bougies geplaatst en brandstof- en interieurfilter vervangen. De accu bleek slecht te zijn en dat zou het probleem met starten en stationair draaien kunnen verklaren. Ook maar een nieuwe accu dus. Ze schijnen ook nog een additief in de benzine gedaan te hebben om het systeem te reinigen. Prima. Totale kosten €700. Voor een tweejaarlijkse beurt, dat is fijn autorijden!
Ik moet zeggen dat de O2 nog nooit zo mooi heeft gelopen en hij pakt veel beter op bij gas geven. Het was echt tijd voor een beurt dus!
Misschien blijft het weer 2 jaar stil, maar ik ga zeker nog 2 jaar volmaken met deze O2. Er staat pas 127.000 km op de teller, dus dat moet makkelijk kunnen.
 

Baphi

Forumguru
Lees net je verhaal, mooie auto! Heb je een foto van je sportinterieur? Ben benieuwd hoe dat er uitziet!
 
Bovenaan Onderaan