Mijn Skoda Fabia Combi TDi 300pk+

Gieliovd

Forumguru
Bedankt voor je toelichting, ik snap je nu weer!

Klinkt als een mooi project! Zeker wel.

Mijn interesse is gewekt!

Geen foto album met delen van de tuning toevallig?
 

MarcoO2

Forumguru
Whow, respect... meer dan 300 pk in een Fabia... super! :xyxthumbs:

Enne, Veejay, ik heb het heeeeeeeel erg druk en geen tijd voor vergelijkjes.... :D Kwam jij nou ook op de meeting? ;)
 

VEEJAY

Forumguru
Ik wil best naar De Meern komen, maar dan moeten er wel een paar 200PK auto's (diesel en benzine) bijzitten die even een blokje om willen ;)

@JC ik kan je een JD uitdraai mailen van een 1.9TDI PD van 285PK met 500NM. Maar daar is natuurlijk ik weet niet hoeveel aan aangepast. Maar technisch dus wel mogelijk.
 

___JC___

Forumguru
Tuurlijk VJ, maar hoeveel heeft die van jou? Of ben je niet even wezen rollen? Zou zonde zijn toch dan blijft het maar een beetje gevoel...
 

VEEJAY

Forumguru
Ben niet wezen rollen nog, vandaag is de software nog beter gefinetuned door jos en JD, gaat nu beter met de DSG om qua koppel. Rollen komt zeker een keer. Het gevoel is zeer goed!

80-120 vanmiddag eventjes opgenomen rijdend in 6 op het gas getrapt, DSG schakelt terug naar 3

http://nl.tinypic.com/r/2h2r0ua/5
 

sitechris

Donateur
irritante gewoonte idd van de DSG 6 bak. Zo kun je niet optimaal genieten van stevige koppel. Wel mooi sprintje trouwens, gaat best lekker!
 

VEEJAY

Forumguru
Ligt eraan chris in D schakelt ie naar 4, in S naar 3. Dus je kan het zelf beinvloeden...

Op toeren rijden of op koppel is volgens mij om het even met een diesel. Maar om aandrijflijn te sparen rijdt ik liever in de toeren bij een sprintje..
 

___JC___

Forumguru
Maar dan heb je wel minder koppel dus minder kracht. Tenminste ik neem aan dat ook met al die aanpassingen de fut er wel bij 4.000 uit is.
 

VEEJAY

Forumguru
Nee je kunt de mijne niet vergelijken met een standaard chip auto. De Garret 1749VB en ARL verstuivers hebben een ander karakter dan de standaard spul dat ik eerst had. Hij kan ook beter de uitlaatgassen kwijt zonder de kat. Fut blijft continu.

Het hele toerenbereik blijft hij trekken in alle versnellingen alleen tegen het rode bouwt de software natuurlijk af. Sowieso is de mijne geen koppelbeul vanwege de DSG, ik meen dat de peekaatjes juist loskomen hogerin de toeren. Belangrijke factor is toch de DSG die als de sodemieter schakelt en in de beste versnelling. Met mijn handbak vroeger deed ik op de snelweg alles vanuit 6 (uit luiheid) kon toen ook wel met dik 400NM.

Maarrr je kunt nog steeds heel relaxed rijden, mede door de nieuwe vliegwiel en distributieriem gaat alles weer zo smooth as silk.
 

VEEJAY

Forumguru
Weet ik pas als ik je jouwe gereden hebt ;).

We spreken wel een keer wat af, misschien hetzelfde groepje weer. De A3 2.0tdi man heeft nu een golf VI GTI DSG dus wordt weer interessant ;)
 

Espott

Lid
Gisteren is mijn Octavia 1.9 77KW geupgrade door heren Jeroen (JD Engineering) en Jos (JB Autoservice). Chip op maat, Vliegwiel, distributieriem, andere verstuivers, grotere turbo, kat weg etc.

Hij staat nog op veilige setting maar ik rij nu al met "samengeknepen billen". De standaard remmerij kan het absoluut niet aan. Hij gaat als de brandweer nu. Zekers met DSG. Hij is in elke versnelling sneller dan mijn vorige O2 2.0TDI JD op maat van 200PK. Remmerij zal ik binnenkort wel aanpassen.

Leuke is dat ik hem qua uiterlijk zo saai mogelijk wil houden voor het verassingseffect. Autorijden is weer leuk nu. Het leuke is dat je in D nog steeds als een opa kunt rijden (lees zuinig) maar in de S wordt het monster losgelaten..

Er komt geen zwarte rook uit, want dan zou ik het niet accepteren!

(binnenkort maar eens iemand met een getunede 1.8TSI uitnodigen voor een vergelijk ;) )

Waarom ook vliegwiel en distributieriem? Ik moet binnenkort voor een nieuwe riem, heb je daar ook soorten in dan? En zijn er ook soorten vliegwielen?

Beetje brutaal misschien maar met wat voor kosten moet je rekening houden als je zo'n upgrade wil? Weet ik hoelang ik moet gaan sparen ;)
 

VEEJAY

Forumguru
Distributie hoefde pas bij 150.000 maar vond 120.000 een mooi moment. Heeft niet met tuning te maken, alhoewel monteren en afstellen van de riem voordelen heeft qua motorloop en de waterpomp ook meteen vervangen kan worden. Dit heb ik preventief gedaan, was nog niet nodig.

DSG heeft een speciale vliegwiel, volgens mij heb je daar geen keuze in (alleen softwarematig tot 400NM zover ik weet). Een handbak kun je wel een sterkere vliegwiel geven zodat ie meer koppel aankan. Ik heb de mijne preventief vervangen. Het verschil tussen N en D (met rem ingedrukt) dat je voelt (de trilling) dat is je vliegwiel. Die trilt bij mij nu een stuk minder.

Met alleen een turbo (150PKTDI) en chip op maat kan je auto 170Pk halen. Met ook verstuivers erbij (ook van de 150PK TDI) kan je met DSG rond de 200pk uitkomen. Met handbak is 220PK mogelijk met die setting heb ik me laten vertellen.
 

Espott

Lid
Ok, dus de 1.9 tdi hoeft pas bij 150.000 ik dacht bij 120.000..... dan kan ik er nog even tegenaan (zit nu op 114.000). Heb zelf wel het gevoel dat het allemaal wat strakker afgesteld kan worden misschien.

Maar....quante costa? Oftewel als ik wil upgraden; wat zijn daar (ongeveer) voor kosten aan verbonden?
 

VEEJAY

Forumguru
Espot kijk even welke motorcode je hebt dan kun je het opzoeken. Ik heb de BXE.

Kosten? Het is maatwerk waar je zelf kan beslissen wat je wel en niet wilt doen, het beste kun je bellen naar een garage als JB autoservice of andere specialist.
 
Bovenaan Onderaan