Mijn Skoda Fabia Combi TDi 300pk+

duffy

Nieuw lid
Foto-XCVLUURU.jpg


http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XCVLUURU.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XCVLUURU.jpg
 
ziet er stoer uit ...300+.wow zie je wel een groot gat in de bumper voor koeling..erg benieuwd hoe hij techninsch in elkaar zit
 

sitechris

Donateur
300 pk plus. Je bedoelt alleen de looks of ook echt de power? In dat geval.....dat vraagt om meer info en specificaties. Of is dit een klassiek gevalletje badgetuning?

ps..... optische tuning ziet er goed uit btw!
 

sitechris

Donateur
rookt lekker :). Maarreehh.......waarom zo zuinig met de specs? Ben benieuwd wat er onder de kap ligt, welke modificaties je gedaan hebt etc.
 
ja nice... een stoomboot die hard loopt..respect.
Maar hoe doe je het...2.0..1.9....grote turbo..mega cooler...water injectie....

vertel vertel
 

duffy

Nieuw lid
Je zegt het al, grote intercooler, dikke turbo, verstuivers en nog een hoop ander spul. Ik ben wel van permanent vermogen. Dus water of lachgas injectie is niet echt mijn ding. Al overweeg ik lachgas wel voor het sprinten.

Het is gewoon een 1,9 tdi 100pk motor (ATD)
 

duffy

Nieuw lid
ik zie dat het een oude foto is, toen had ik het filter nog niet. maar er is sindsdien verder niets optisch veranderd, behalve dat het nu wat schoner is onder de kap
 
openlucht filter!? dat dan alleen om dat je lucht te weining dat voor je grotere turbo..een airbox doet dat ook wonderen ( en zeker voor het geluid)
of zit ik er nu naast
 
nou ik ga er vanuit dat je de grote intercooler na je filter heb zitten.
koudelucht+ diesel = power..openlucht filter IN je motor ruimte brengt niets...is warme lucht...

Een airbox ergens buiten je motorruimte ( zijscherm) kan de lucht voor koelen..( daarvoor openlucht filter)..ook een voordeel kan zijn bij een sprint is dat je een " voorraad" aan lucht heb . ( althans dat werkten zo bij een bezine motor)..


mog ik er naast zitten...mijn excuus. probeer niet het bijdehandje te ziin
 

duffy

Nieuw lid
nou ik ga er vanuit dat je de grote intercooler na je filter heb zitten.
koudelucht+ diesel = power..openlucht filter IN je motor ruimte brengt niets...is warme lucht...

Een airbox ergens buiten je motorruimte ( zijscherm) kan de lucht voor koelen..( daarvoor openlucht filter)..ook een voordeel kan zijn bij een sprint is dat je een " voorraad" aan lucht heb . ( althans dat werkten zo bij een bezine motor)..


mog ik er naast zitten...mijn excuus. probeer niet het bijdehandje te ziin

Ik weet niet of je beseft hoeveel lucht er per minuut door je motor gaat... dus een voorraad...?

Waar moet je je intercooler anders zetten dan na je filter? En met zo'n groot gat in de voorbumper, denk je echt dat warme lucht in het motorruim blijft hangen? Bovendien gaat het daarna weer door de intercooler waar de lucht weer afgekoeld wordt.

Komt dus helemaal goed. En het motortje levert momenteel 310pk met "warme" lucht.
 
ja mee eens ..... de voorraad betreft .
Als je bij een sprint het gas opengooit dan zuigje een mega vacuum ( aanzuiglucht. Door deze vacuum heb je een grotere weerstand op je turbo ( airflow bedoel ik) met een airbox voor de inlaat van je turbo is die airflow restrictie minder .....
 

duffy

Nieuw lid
ja mee eens ..... de voorraad betreft .
Als je bij een sprint het gas opengooit dan zuigje een mega vacuum ( aanzuiglucht. Door deze vacuum heb je een grotere weerstand op je turbo ( airflow bedoel ik) met een airbox voor de inlaat van je turbo is die airflow restrictie minder .....

310pk is niet genoeg?
 
Bovenaan Onderaan