Mijn Skoda Fabia Combi TDi 300pk+

ik heb respect voor je! 300+ is geweldig..
maar ik vroeg mij af wat een openlucht filter bracht op een diesel..vandaar mijn response.


nu dan even een andere vraag....
wat brengt de Race520 verstuivers op een standaard 1,9 diesel ( met verandering in de ecu)
 

duffy

Nieuw lid
ik heb respect voor je! 300+ is geweldig..
maar ik vroeg mij af wat een openlucht filter bracht op een diesel..vandaar mijn response.


nu dan even een andere vraag....
wat brengt de Race520 verstuivers op een standaard 1,9 diesel ( met verandering in de ecu)

sorry daar heb ik geen idee van, dat is vp techniek. Ik heb een pd.
 

sitechris

Donateur
hoe is de vermogensopbouw. Krijg je vermogen nog een beetje op de weg, of heb je aldoor wielspin? En hoe gaat het bij vochtig weer?
 

Gieliovd

Forumguru
Mooie wagen Duffy, mooi resultaat!

Maar wat ik niet helemaal snap is je openingpost met één plaatje en geen specs. Dan gaan mensen dingen vragen en krijgen we summier dingen binnengedruppelt...

Ik bedoel, wees trots, bedelf ons onder getalletjes en feiten, modificaties...

Deze gespannen houding is een beetje jammer.

Je bent nu uit-getuned snap ik?

Wat denk je dat dit voor gevolgen heeft voor de betrouwbaarheid? Wat heb je aan de koppeling/bak gedaan?

Andere kop? Hogere inspuitdruk? Etc....
 

darkprojectx

Forumguru
ik heb zo'n vermoeden dat hij eraan heeft laten sleutelen of hem zo gekocht heeft. Anders wist hij zeker wel meer specs te noemen.

ik trek niets in twijfel, maar uit een 100pk blok 320 pk halen lijkt me vrij onmogelijk.
hoger dan 250 zou je niet kunnen komen in mijn ogen, tenzij je begint met een 150 pk TDI blok.

vertel eens wat meer over de specs, of zoek ze op je bon op?

vertel eens wat over de verstuivers, nokkenas(sen), vliegwiel, injectoren, downpipe, uitlaatsysteem, turbo, turbodruk, wastegate, poulies, versnellingsbak, sperdifferentieel?, mapping, chip, en meer van die dingetjes die je vervangen hebt.

en de grote vraag blijft natuurlijk, staat het vermogen ook op kenteken? Of is hij voor het circuit?
 

duffy

Nieuw lid
hoe is de vermogensopbouw. Krijg je vermogen nog een beetje op de weg, of heb je aldoor wielspin? En hoe gaat het bij vochtig weer?

De vermogensopbouw kun je wel enigszins afleiden uit het grafiekje dat ik eerder heb gepost. Het vemogen was inderdaad zeer moeilijk op de weg te houden, en zeker bij nat weer. Maar aangezien er nu een quaife sper in mijn bak zit gaat het een stuk beter. Nat weer blijft een probleem als je het gas wat te ver intrapt.
 

duffy

Nieuw lid
Mooie wagen Duffy, mooi resultaat!

Maar wat ik niet helemaal snap is je openingpost met één plaatje en geen specs. Dan gaan mensen dingen vragen en krijgen we summier dingen binnengedruppelt...

Ik bedoel, wees trots, bedelf ons onder getalletjes en feiten, modificaties...

Deze gespannen houding is een beetje jammer.

Je bent nu uit-getuned snap ik?

Wat denk je dat dit voor gevolgen heeft voor de betrouwbaarheid? Wat heb je aan de koppeling/bak gedaan?

Andere kop? Hogere inspuitdruk? Etc....

Waarom ik niet meer specs gegeven heb ligt eraan dat ik het gister avond druk had en er zijn modificaties die ik gewoon niet aan de grote klok wil hangen. Bovendien ben ik dan in 1 klap uitgeluld.

Ik ben nog lang niet uitgetuned. Tuning bestaat namelijk niet alleen uit "meer vermogen" is mijn mening. Met de vorige aanpassing hebben we een grote stap richting betrouwbaarheid gedaan. Zo zijn er sterkere zuigers in gekomen en deze zijn ook verlaagd in compressie. Ook zijn er sterkere (H-Shaft) drijfstangen en een 150pk krukas gemonteerd.

Wat de versnellingsbak betreft. Dit is een 6 versnellingsbak uit een RS of FR. Tevens zit hier een sper van quaife in zoals eerder genoemd. De koppeling is uiteraard vervangen door een versterkte van Sachs. De orginele liet het bij 230pk 450Nm afweten. Wat nog extreem veel is voor een standaard 5 bak koppeling.

De kop is wel iets bewerkt, scherpe hoeken afgerond om de stroming iets te optimeren maar is verder niet geflowed en er zijn ook geen grotere kleppen in gekomen.

Mijn doel is nu om me bezig te gaan houden met controle. EGT meter, olietemp meter, turbodruk meter. Die dingen zijn nog vrij duur als je niet tevreden bent met een huis tuin en keuken merk.

Van een gespannen houding is bij mij geen sprake :koffie:
 

duffy

Nieuw lid
ik heb zo'n vermoeden dat hij eraan heeft laten sleutelen of hem zo gekocht heeft. Anders wist hij zeker wel meer specs te noemen.

ik trek niets in twijfel, maar uit een 100pk blok 320 pk halen lijkt me vrij onmogelijk.
hoger dan 250 zou je niet kunnen komen in mijn ogen, tenzij je begint met een 150 pk TDI blok.

vertel eens wat meer over de specs, of zoek ze op je bon op?

vertel eens wat over de verstuivers, nokkenas(sen), vliegwiel, injectoren, downpipe, uitlaatsysteem, turbo, turbodruk, wastegate, poulies, versnellingsbak, sperdifferentieel?, mapping, chip, en meer van die dingetjes die je vervangen hebt.

en de grote vraag blijft natuurlijk, staat het vermogen ook op kenteken? Of is hij voor het circuit?

Sorry op ongeloof reageer ik niet. Dat vechten we bij het volgende stoplicht wel uit. Dat ik de auto niet zo gekocht heb kan ik bewijzen. Zoek maar eens andere topics van mij in dit forum. Zo heb ik een jaar of 2 geleden geprobeerd deze auto hier aan iemand te slijten.
 

___JC___

Forumguru
Nou van stoplichtsprintjes moet je het met zo een bommetje niet hebben lijkt me. Voordat je grip hebt zijn je voorbanden al opgerookt.
:xyxthumbs:
 

VEEJAY

Forumguru
Gisteren is mijn Octavia 1.9 77KW geupgrade door heren Jeroen (JD Engineering) en Jos (JB Autoservice). Chip op maat, Vliegwiel, distributieriem, andere verstuivers, grotere turbo, kat weg etc.

Hij staat nog op veilige setting maar ik rij nu al met "samengeknepen billen". De standaard remmerij kan het absoluut niet aan. Hij gaat als de brandweer nu. Zekers met DSG. Hij is in elke versnelling sneller dan mijn vorige O2 2.0TDI JD op maat van 200PK. Remmerij zal ik binnenkort wel aanpassen.

Leuke is dat ik hem qua uiterlijk zo saai mogelijk wil houden voor het verassingseffect. Autorijden is weer leuk nu. Het leuke is dat je in D nog steeds als een opa kunt rijden (lees zuinig) maar in de S wordt het monster losgelaten..

Er komt geen zwarte rook uit, want dan zou ik het niet accepteren!

(binnenkort maar eens iemand met een getunede 1.8TSI uitnodigen voor een vergelijk ;) )
 

quorumz

Actief lid
@Veejay: hoeveel koste die upgrade je dan? Hoeveel garantie geven ze je? (4 jaar? 100.000 km?) Weet niet of het bij een lease bak verstandig is (krijg een superb combi 125kw over 8 weken)
 

VEEJAY

Forumguru
Ik zou het niet aanraden bij een leasebak vanwege andere type turbo etc met bijv. 3bar mapsensor ipv 2bar in mijn geval. Dat snapt een dealer niet als je auto wordt onderhouden/gerepareerd.

Leaseauto moet je gewoon alleen chiptunen en lekker planken.
 

___JC___

Forumguru
Maar VJ, hoeveel vermogen heeft je auto nu? Ben wel erg benieuwd wat ze uit zo een 1.9 kunnen halen. Een kleine 200pk gok ik?
 
Bovenaan Onderaan