Mijn Skoda Fabia Combi Fresh 2013

OK. Dat is andere koek. Geen idee trouwens wanneer die van mij een beurt verwacht. Binnenkort eens kijken naar de stand.
 
Zijn eerste beurt heeft ie gehad .....en ik mijn 1e "redelijk hoge" onderhoudsrekening van bijna 200euro.
 
Ik heb gekeken en die van mij staat voor onderhoud nu op "19.000km of 395 dagen".
Hoe kwam je rekening zo relatief hoog?
 
Wat er op de werkplaatsfactuur staat :

- Longlife inspectie : 66 euro
- oliefilter [1x]: 16,35 euro
- plug [1x]: 1,98 euro
- Helix ultra avl 5W-30 [4x] : 76,83 euro [belachelijke prijs als je gaat kijken wat het product daadwerkelijk kost]
- Ruitensproeiervloeistof : 3,30 euro

Totaal ex btw : 164,46 euro
Btw : 34,53 euro

Totaal incl Btw : 198,99
 
Zeker. Dat is gewoon twee keer de consumentenprijs.

Maar ik moet wel zeggen, de officiële longlife beurt kost volgens Skoda €239,-
Daarom vindt ik het zo vreemd dat er gekozen is voor een longlife beurt, terwijl een gewone 15k beurt ook volstaan had. Kennelijk moet je toch jaarlijks terug.
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Ik zou het eens navragen. Ik ben ooit 1 keer bij de kwikshit geweest voor een apk met klein beurtje en daar hadden ze ook maar klakkeloos andere olie erin gedaan omdat ik nogal veel km maakte. Duurder als de prijsafspraak dus en zonder overleg. Ik heb duidelijk gemaakt dat dat niet de afspraak was en er niet mee akkoord ging. Het prijsverschil hoefde ik niet betalen, maar ik was gelijk weer genezen van ze.
 
Heb ze er over gebeld.

Ze hadden de auto uitgelezen en concludeerde daaruit dat o.a. de olie vervangen moest worden [valt onder Longlife inspectie] .... ok prima. De prijs voor de olie is bij elke dealer nagenoeg hetzelfde .....ook prima.

Dus dan ga ik voor mijn eigen gemoedsrust even uitzoeken of dat echt zo is.
Ik heb een mailtje gestuurd naar een andere skoda dealer wat er in de werkplaats gerekend word voor dezelfde olie .


Ben benieuwd ....en word vervolgt
 

dirkkroneman

Forumguru
Ik zou het eens navragen. Ik ben ooit 1 keer bij de kwikshit geweest voor een apk met klein beurtje en daar hadden ze ook maar klakkeloos andere olie erin gedaan omdat ik nogal veel km maakte. Duurder als de prijsafspraak dus en zonder overleg. Ik heb duidelijk gemaakt dat dat niet de afspraak was en er niet mee akkoord ging. Het prijsverschil hoefde ik niet betalen, maar ik was gelijk weer genezen van ze.
Idd, als mij het zou overkomen zou ik ook geen cent meer betaald hebben. Hadden ze maar eerst moeten bellen ;)
 

Cordoba

Forumguru
Ik krijg de indruk dat je auto gewoon op vast interval staat (15k of elk jaar), maar dat de kosten voor VOI (globaal 30k of 2 jaar) gerekend zijn. Olie is bij iedere garage een 'winstpakker' (voor de garage dan) en bij dealers is dat nog een streepje meer. Heb je al gecheckt of de olie die op de rekening staat, ook long-life olie is, en geen gewone olie? Je kunt er overigens ook voor kiezen om de auto op vast onderhoudsinterval te laten zetten (kan via VCDS als ik het goed heb) dan heb je elk jaar/15k een iets goedkopere beurt.

Overigens ben je voor de garantie niet verplicht om het onderhoud bij een dealer te laten doen, zolang de garage maar onderhoud doet volgens de richtlijnen van Skoda en goedgekeurde onderdelen gebruikt. Een mooi alternatief voor de dealer zou in jouw geval VAG-techniek in Nuenen zijn. Als je het onderhoud niet laat doen bij de dealer vervalt de mobiliteitsservice, maar als je uitrekent wat je daarvoor extra betaalt, en hoe vaak je het echt gebruikt, is wel duidelijk wat het slimste is. (en als het echt nodig is kun je bij veel garages ook een vervangende auto huren tegen een redelijk tarief).
 
Andere optie is ook nog De Garage in Geldrop. Onderdeel van een VW dealer maar dan goedkoop :)
Ik blijf zelf nog bij de dealer vanwege de genoemde mobiliteitsgarantie. Afhankelijk van de eerste beurt na 2 jaar, dat dan weer wel ;)
 
Dat klopt Ridley.

Maar dat wil niet zeggen dat ik ontevreden ben over de service/garage van Verdaat , maar na 15jaar altijd dezelfde dealer hebben gehad [De Wert Veldhoven] weet ik niet waar ik aan toe ben bij een andere dealer/garage. De toekomst zal het leren.

De mobiliteitsgarantie is wel iets waar we bewust voor gekozen hebben , of we daarmee goedkoper uit zijn dan gewoon lid zijn bij de ANWB of iets dergelijks ........kzou't nie wete.

Ik heb eigenlijk nog niet te klagen volgens een collega , deze betaald voor een kleine beurt voor zijn Kia Picanto nog meer dan wat ik nu heb betaald :)
 

Ridley

Forumguru
Klopt, het is altijd afwachten. Maar ik heb in 2009 na 5 jr Verdaat gekozen voor een andere dealer juist om dit soort zaken.

Ik krijg ook van collega's met lease auto's te horen dat ze niet altijd het klantvriendelijkste omgaan met leaserijders. Vandaar mijn conclusie. Ik hoop dat je toch tevreden blijft daar.

Nog meer voor een Picanto? Dan wordt het pas echt pikant!
 
Bovenaan Onderaan