Persoonlijk gebruik ik de 'Gold clay' van Mothers. Die heeft als voordeel dat ie vrij zacht is, dat betekent dat je ook bij wat lagere temperaturen er goed mee kunt werken, en je hebt met zachte klei ook geen last van 'marring'. Marring is het verschijnsel dat je bij harde klei, de lak heel lichtjes beschadigd, als je gaat polijsten is dat niet zo erg, maar als je dat niet van plan bent, toch vervelend.
De kleiset van Mothers kost rond de 30€, bevat 2 grote stukken klei van 80 gram, een spray om te 'smeren' bij het kleien, en een goede microvezeldoek om de gekleide delen weer schoon te wrijven (vooral achtergebleven spray wat je weghaalt, en met een goede microvezel doek veroorzaak je daarbij geen swirls/krasjes).
Ik ben behoorlijk zuinig met klei, en ben na 2 jaar nog met mijn eerste clay bar bezig, de andere zit nog in het cellofaan. Met een grote schaar, een stuk klei afgeknipt dat ik voor 1 volledige behandeling van de auto gebruik, en het restant direct in een plastic zakje gestopt en dichtgeknoopt. Overigens heb ik ondertussen als ik de 2e clay bar ga gebruiken, wel een nieuwe fles spray bij gekocht (van ander merk, nl. Poorboy's World, de Spray & Wipe die ik in een actie met voordeel kon kopen).
Andere optie is Monello Dolce Verde kleiset:
Bijna even zachte klei, werkt heel prettig (met clinics een paar keer gebruikt, en wil ik ook aan gaan schaffen als dan als los kleiblok), is een paar euro goedkoper (26,49) en bevat 150 gr. klei en geen 160 gr. zoals de Mothers set
Poor Boy's World is ook nog een optie: schijnt redelijk goede en zachte klei te zijn, maar heeft bij mijn weten geen kit (set waarbij je klei en spray als één pakket koopt), waardoor ie uiteindelijk niet zo voordelig is. Andere voordelige opties, hebben wat hardere klei, en zeker als je niet wil polijsten, zou ik daar niet aan beginnen. (voordeel van een hardere klei, is dat ie wel meer vuil van de lak haalt).
Ik denk dat je hier wel mee uit de voeten kunt. Monello wordt dacht ik maar door 1 zaak in NL verkocht (wel met webshop), en Mothers kun je op veel, wat beter gesorteerde zaken wel kopen.
De Meguiars klei, zeker de 'agressive' zou ik je heel sterk afraden, omdat die veel te hard (agressief) is, voor een nieuwe auto, zeker als je niet gaat polijsten.
Edit: wat je wel moet gebruiken is een goede afplaktape, bijvoorbeeld van 3M om te voorkomen dat straks de zwarte (ongespoten) kunststofdelen allemaal witte vegen en plekken vertonen van de wax. Ook met de hand raak je beslist de kunststof (of je slaat een heel deel van de lak over).
De pads die ik normaal gebruik zijn 9 x 15 cm, en voor lastige hoekjes gebruik ik ronde pads van 9 cm diameter. De 13 cm is dus niet zo klein, maar ik kreeg op foto de indruk dat ze maar iets van 8 cm rond waren. De vorm van mijn normale handpads (gebruik ik in verschillende kleuren en hardheden):