Mijn Octavia 2 RS

HDW

Forumguru
Rood? Groen contrasteert beter bij een rode wagen en past ook beter bij een RS

Skoda-VRS-caliper-Decals-2-500x500.jpg
Heb net al het groene verbannen van de auto, bovendien zijn m’n klauwen af fabriek ook rood, echter zijn ze behoorlijk verweerd.
Zeker nu met de nieuwe zwarte velgen valt het meer op
 

HDW

Forumguru
Zo! Vandaag de downpipe gemonteerd.
Het is een 3 inch RVS pijp met race-kat.
Bij deze setup is ook de middendemper komen te vervallen.
Tevens heb een dump-valve geplaatst tussen de recirculatieklep en de turbo.
Samen met de turbo-muffler delete klinkt het echt vet nu!
Je merkt ook goed dat de turbo eerder pakt na het overschakelen doordat de tegendruk gereduceerd wordt.:jaja::jaja:
 

HDW

Forumguru
Tijd voor een update!

Nu de downpipe gemonteerd is heb toch ook maar besloten om hem voor een stage 2 incl. de-cat software naar VAG Techniek te brengen, anders is het rendement ook maar minimaal.
Echter voordat hij de rollerbank op gaat wil ik eerst de cone van m`n open luchtfilter isoleren, want hij pakt nu teveel warme lucht.
Het idee is om een RVS hitteschild in te meten die hem zo goed als helemaal afzondert van het blok en dan een inlaatschat naar de grille.
Vervolgens dan mooi afwerken met rubber kantprofiel.
 

Kanerr

Forumguru
Dat is inderdaad mooi, over het algemeen geeft een open lucht filter geen noemswaardige opbrengst en in sommige gevallen is het juist downgrade. Maar hoe jij het beschrijft lijkt het me wel een goede oplossing, maar toch ben ik dan wel benieuwd naar de luchtflow want dat is het belangrijkste
 

HDW

Forumguru
Tijd voor weer eens een update!

Ik had een het idee om voor mijn RAM Air open luchtfilter een cold air intake box in te meten van RVS, echter kwam ik iets veel mooiers tegen!:D

Het een compleet nieuw Carbon Cold air Intake filtersysteem geworden van HF Series.
Ben zeer tevreden over het resultaat en nu dat deze upgrade voltooid is kan hij door naar VAG techniek voor een Stage 2, welke voor 10 aug gepland staat.

20210805.jpg
 

HDW

Forumguru
Hij zit nu ongeveer op bijna 260PK, na de stage 2 zal hij op 280-290 PK zitten.
Ik denk dat 300 een mooi streven is, daarna is het wel op met een 2.0, 4 cilinder denk ik.
In ieder geval wat motorisch betreft natuurlijk, optisch ben ik nog zeker niet klaar.
 

larsy

Forumguru
WAtttt.. spuiten ,smoke lichten , verlagen enzz ... !!:deuk:

Dit is pas tunne :thumbsup: goed
(Ziet er goed uit onder de kap).
Kijk al uit naar het resultaat van de meting op de bank)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: HDW

HDW

Forumguru
Lichten smoken heb ik geprobeerd met plastidip. Was goed gelukt, maar vond het een beetje cheap eruit zien dus heb het er weer afgetrokken.
Lak wil ik sowieso laten opknappen, heb namelijk behoorlijk wat steenslag.
Verlagen staat zeker op verlanglijst, moet nog wel rijdbaar zijn met een caravan.
 

HDW

Forumguru
Denk dat ik me eerst ga richten op die afzichtelijke vaste trekhaak die er onder zit.
Op zich is hij redelijk ‘afneembaar’ met 2 bouten is hij los, echter steekt er dan nog een gedeelte van van het ophangpunt buiten de bumper.
Ik zit te denken aan een diffuser op de achterbumper (zwart of in kleur)
De hamvraag blijft dan nog even of ik de huidige trekhaakbalk voldoende kan wegwerken en anders komt er gewoon een nieuwe afneembare kogel onder want dit is gewoon geen porum!
 

Canon-Eye

Forumguru
afzichtelijke vaste trekhaak
Mij stoort het totaal niet. Sterker: ik rij al meer dan 50 jaar met een vaste trekhaak op elke auto die ik heb gehad, al dan niet zakelijk, en sinds het bestaan van de afneembare c.q. wegklapbare trekhaak was dat nog steeds een heel bewuste keuze. Ik vind het functioneel in die zin dat het parkeerschades achter zo goed als elimineert*). Daarbij bespaar ik me de manipulatie met bijbehorende vuile handen bij het aan- en afkoppelen, alsmede het onderhoud om zo'n losse of zwenkhaak gangbaar te houden.
Alleen een reclamevrije zachtrubberen dop ter bescherming van mijn schenen verwijderen/terugplaatsen volstaat.

*) Dat was in de vroege jaren '70 al zo, toen ik nog 2x per dag tijdens de spitsuren met de pont tussen Maassluis en Rozenburg moest overvaren; die werd zo vol mogelijk geperst waardoor auto's vaak letterlijk elkaar aanstootten. Vaak een duwtje gevoeld, maar ik nam nooit de moeite om te gaan kijken. En hedendaagse parkeervakken bij bv. supermarkten zijn ook niet overmatig ruim bemeten, daar bewijst de vaste haak ook regelmatig zijn nut.
 
Bovenaan Onderaan