Mijn Octavia 2 RS

HDW

Forumguru
@Canon-Eye

Functioneel is het zeer zeker, op dat punt volledig eens.
En als mijn auto puur functioneel zou zijn, zou het me totaal niet interesseren, maar deze auto is ook een beetje hobby geworden en wil ik hem zowel optische als motorisch steeds verder perfectioneren. Waar het stopt weet ik niet, ben vrij impulsief wat dat betreft.
 

HDW

Forumguru
Gisteren was het dan eindelijk weer zo ver!
Na de hardware aanpassing van de luchtfilter en de downpipe is hij gisteren naar VAG Techniek gegaan voor een stage 2 upgrade!
Ben zeer tevreden met het resultaat van, echter een beetje jammer van het natte wegdek toen ik hem ophaalde...
Hij zit nu op 300PK en 424nM koppel, motorisch gezien vind het wel even mooi geweest nu.
Volgende aanpassing is een afneembare trekhaak monteren ipv de vaste die er nu onder zit, hulpveren verwijderen en dan eventueel nog verder verlagen.
 

Bijlagen

  • Stage2.jpg
    Stage2.jpg
    528,3 KB · Weergaven: 37
  • VT.kl1.jpg
    VT.kl1.jpg
    77 KB · Weergaven: 34

CDK

Forumguru
Met een andere intake was je hoogstwaarschijnlijk niet op 298pk blijven steken, maar mooi werk van Vagtechniek :thumbsup: Veel plezierige kilometers toegewenst!
 

HDW

Forumguru
Welke intake had jij geadviseerd dan?
Deze zit direct aangesloten op de originele intake op de grille. En de Piper cross cone zit volledig afgesloten in een carbon behuizing.
 

HDW

Forumguru
Inderdaad, weet niet welke @CDK bedoeld maar de intake die er nu op zit is van hetzelfde segment als die VAG Techniek gebruikt
 

CDK

Forumguru
@Luuk Thijssen had een K&N Typhoon kit als intake op z’n O2.

076b74e35dc07fe0d55e15798cd3c623.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83
@CDK Dat verschil kan zitten in brandstof of zelfs gewoon het verschil in het blok, nieuwere injectoren of een meer recentere beurt. Denk niet dat je die 11 pk kunt garanderen. Zelfs de bank kan dit verschil wel geven...
 

CDK

Forumguru
Dat is bekend @boomboom, maar 300+ hoort er in te zitten. Zelfs ik had met het moeilijke blok uit de Kodiaq nog meer.

950ed42e1e0f31aa246d5f4c7f2a8d6a.jpg
 

HDW

Forumguru
Test is uitgevoerd op op ron95.
Daarnaast lijkt het me toch appels met peren vergelijken. En kan je dat mijns inziens niet meteen op de intake aanrekenen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

HDW

Forumguru
Embleem op de grille toch maar mat zwart gedipt ipv glans zwart
 

Bijlagen

  • AF7F56CC-BEB7-426B-BBC1-ADFB6BE13F71.jpeg
    AF7F56CC-BEB7-426B-BBC1-ADFB6BE13F71.jpeg
    676,2 KB · Weergaven: 19

LT83

Forumguru
@CDK Dat verschil kan zitten in brandstof of zelfs gewoon het verschil in het blok, nieuwere injectoren of een meer recentere beurt. Denk niet dat je die 11 pk kunt garanderen. Zelfs de bank kan dit verschil wel geven...

292 had ik toentertijd met originele intake op de bank en daarna 309 met de K&N Typhoon. Zelfde brandstof.
Bij JD waren ze ook verbaasd over het resultaat, later is bij meerdere gebleken dat de intake erg goed presteerde op de 2.0tfsi BWA.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
@Luuk Thijssen Ik denk niet dat er 20pk verschil zit tussen de aftermarket intake die @HDW nu heeft een KN aftermarket filter. Daar kan wel een PKtje of wat zitten maar geen 20 ;) Denk dat naar de 300 gaan makkelijker was op 98 of 102. Ik weet ook niet precies wanneer de laatste beurt was maar als je die recent doet helpt dat ook altijd een beetje.
 
Bovenaan Onderaan