dan-720
Actief lid
Hallo iedereen,
Ik ben Daniel en woon in België. Heb naar een Belgische forum gezocht (misschien slecht gezocht) en kon er geen vinden.
Op deze forum ben ik al even geleden terecht gekomen in zoektocht naar verbeteringen en tuning van mijn Kodiaq. Deze heb ik ook al in grote mate gevonden en is uiteindelijk tijd om mij en mijn "beer" ook voor te stellen
In mijn leven had ik alleen Skoda's in mijn bezit gehad.
Mijn eerste auto was een tweedehands Skoda Fabia 2005 1.4 TDI. Het was de perfecte eerste auto. Heel economisch, geen problemen mee gehad en zeer fun. Maar na zoveel jaren was het tijd geworden om iets groter en beter te kopen.
Mijn tweede auto was een tweedehands Skoda Octavia 2012 1.6 TDI. Het was een enorm groot verschil tegenover de Fabia. Vermogen, stabiliteit, comfort en algemene rijervaring.
Mijn derde en actuele auto is een Skoda Kodiaq Style van eind 2017. Uiteindelijk heb ik mijn eigen (bijna) nieuwe droomauto kunnen kopen!
2.0 TSI (CZPA) EA888 Gen3b 180pk 320Nm, 4x4, DSG
7 zitplaatsen, panoramisch dak, sportstuur met DSG-pedals, beige leren zetels met verwarming en ventilatie,...
Het is makkelijker om een lijst te maken wat ik niet heb in de auto :
Lane-assist, park-assist, 360 camera's, verwarmde achterste zetels en stuur, derde airconditioning-zone, canton geluids-installatie. Dat is het denk ik
Gekocht als directiewagen met +-5000km op de teller in april 2018
Op dit moment juist 65000 km overschreden (november 2022)
Aanpassingen en tuning:
Mods:
-geperforeerde schijven en pads van Brembo vooraan
-Custom catback exhaust Audi RS-stijl, gemaakt door Skytune engeneering (Maldegem BE)
Helaas doen ze geen uitlaten meer, en waren de enige in Belgie dat met certificaat waren gemaakt!
-Stage 1 bij DVX Performance (Willebroek BE): (was gedaan toen met K&N filter insert in origineel intake)
180pk -> 248pk
320Nm -> 461Nm
-Volledige Racing line intake kit;
intake + schuimfilter, turbo inlet hose, high flow turbo elbow
-turbo muffler delete
-tweede opening gemaakt in bovenste grill
Links is afgedicht, rechts is open in deze versie. Is wel open op beide kanten voor één of andere versie van de Kodiaq, want heb deze stuk zo te koop gevonden!
Er was geen opname geweest van vermogen na het installeren van de nieuwe intake
Visueel:
-groen geschilderde originele remklauwen
-nieuw gelakte velgen RH Alurad NBU Race 19" 8,5J (vroeger 20" audi velgen)
-Banden Hankook V12 evo2 k120 255/45/19
-15mm spacers achteraan (wielen zijn nu gelijk met voorkant)
-complete onderste grill van Kodiaq RS
-zilver gelakte bovenste gril kader (dechroom, maar niet gelijk iedereen )
-zilvere detail (diffuser) op achter bumper (momenteel in plastidip). Misschien zal ik ooit iets fysiek er van maken (Ideeën?), want nu is het al een tweede keer moeten gespoten worden. Is niet echt duurzaam
Dan zijn er nog enkele dingen dat ik gedaan heb om de auto (nog) beter te maken.
Mijn eerste Ebay koopje voor de Kodiaq waren de metalen "sport" pedals voor op het stuur.
Andere vloermatten aangekocht van Brisk (pools merk). Super kwaliteit en makkelijk om te reinigen.
Omdat ik een panoramisch dak heb, heb ik geen plaats voor mijn bril, dus heb ene van Amazon aangeschaft en werkt prima (is omgewisselt met het hendel boven de bestuurder deur)
Daarnaast heb ik een rubberen profiel op de bovenkant van de voorste venster geplakt, om te voorkomen dat er meer steenslag op het boordje ontstaat.
Er zijn nog enkele ideeën voor de toekomst, maar moet eerst zien dat het mogelijk (en legaal) is om te verbouwen.
Wat zou er nog aan gedaan kunnen worden volgens jullie?
Ophanging wil ik behouden zoals het is
De DCC systeem werkt perfect en heb graag als ik door de snelheidsdrempels gewoon mag doorrijden zonder heel wat te vertragen en bang te zijn dat ik met de onderkant ertegen kom
Hopelijk heb ik iemand geholpen of geïnspireerd om zelf iets aan zijn auto te doen.
Zijn er nog mensen met een getunede Kodiaq hier in de groep?
Groeten aan de Skoda-liefhebbers
Daniel
Ik ben Daniel en woon in België. Heb naar een Belgische forum gezocht (misschien slecht gezocht) en kon er geen vinden.
Op deze forum ben ik al even geleden terecht gekomen in zoektocht naar verbeteringen en tuning van mijn Kodiaq. Deze heb ik ook al in grote mate gevonden en is uiteindelijk tijd om mij en mijn "beer" ook voor te stellen
In mijn leven had ik alleen Skoda's in mijn bezit gehad.
Mijn eerste auto was een tweedehands Skoda Fabia 2005 1.4 TDI. Het was de perfecte eerste auto. Heel economisch, geen problemen mee gehad en zeer fun. Maar na zoveel jaren was het tijd geworden om iets groter en beter te kopen.
Mijn tweede auto was een tweedehands Skoda Octavia 2012 1.6 TDI. Het was een enorm groot verschil tegenover de Fabia. Vermogen, stabiliteit, comfort en algemene rijervaring.
Mijn derde en actuele auto is een Skoda Kodiaq Style van eind 2017. Uiteindelijk heb ik mijn eigen (bijna) nieuwe droomauto kunnen kopen!
2.0 TSI (CZPA) EA888 Gen3b 180pk 320Nm, 4x4, DSG
7 zitplaatsen, panoramisch dak, sportstuur met DSG-pedals, beige leren zetels met verwarming en ventilatie,...
Het is makkelijker om een lijst te maken wat ik niet heb in de auto :
Lane-assist, park-assist, 360 camera's, verwarmde achterste zetels en stuur, derde airconditioning-zone, canton geluids-installatie. Dat is het denk ik
Gekocht als directiewagen met +-5000km op de teller in april 2018
Op dit moment juist 65000 km overschreden (november 2022)
Aanpassingen en tuning:
Mods:
-geperforeerde schijven en pads van Brembo vooraan
-Custom catback exhaust Audi RS-stijl, gemaakt door Skytune engeneering (Maldegem BE)
Helaas doen ze geen uitlaten meer, en waren de enige in Belgie dat met certificaat waren gemaakt!
-Stage 1 bij DVX Performance (Willebroek BE): (was gedaan toen met K&N filter insert in origineel intake)
180pk -> 248pk
320Nm -> 461Nm
-Volledige Racing line intake kit;
intake + schuimfilter, turbo inlet hose, high flow turbo elbow
-turbo muffler delete
-tweede opening gemaakt in bovenste grill
Links is afgedicht, rechts is open in deze versie. Is wel open op beide kanten voor één of andere versie van de Kodiaq, want heb deze stuk zo te koop gevonden!
Er was geen opname geweest van vermogen na het installeren van de nieuwe intake
Visueel:
-groen geschilderde originele remklauwen
-nieuw gelakte velgen RH Alurad NBU Race 19" 8,5J (vroeger 20" audi velgen)
-Banden Hankook V12 evo2 k120 255/45/19
-15mm spacers achteraan (wielen zijn nu gelijk met voorkant)
-complete onderste grill van Kodiaq RS
-zilver gelakte bovenste gril kader (dechroom, maar niet gelijk iedereen )
-zilvere detail (diffuser) op achter bumper (momenteel in plastidip). Misschien zal ik ooit iets fysiek er van maken (Ideeën?), want nu is het al een tweede keer moeten gespoten worden. Is niet echt duurzaam
Dan zijn er nog enkele dingen dat ik gedaan heb om de auto (nog) beter te maken.
Mijn eerste Ebay koopje voor de Kodiaq waren de metalen "sport" pedals voor op het stuur.
Andere vloermatten aangekocht van Brisk (pools merk). Super kwaliteit en makkelijk om te reinigen.
Omdat ik een panoramisch dak heb, heb ik geen plaats voor mijn bril, dus heb ene van Amazon aangeschaft en werkt prima (is omgewisselt met het hendel boven de bestuurder deur)
Daarnaast heb ik een rubberen profiel op de bovenkant van de voorste venster geplakt, om te voorkomen dat er meer steenslag op het boordje ontstaat.
Er zijn nog enkele ideeën voor de toekomst, maar moet eerst zien dat het mogelijk (en legaal) is om te verbouwen.
Wat zou er nog aan gedaan kunnen worden volgens jullie?
Ophanging wil ik behouden zoals het is
Hopelijk heb ik iemand geholpen of geïnspireerd om zelf iets aan zijn auto te doen.
Zijn er nog mensen met een getunede Kodiaq hier in de groep?
Groeten aan de Skoda-liefhebbers
Daniel
Laatst bewerkt: