Mijn Kodiaq 2.0TSI van 2017, streven naar OEM+

Rosinfield

† In Memoriam
Ja voor geld is alles te koop. Omdat ik zo veel mogelijk comfort wil behouden, ga ik ook voor een schroefset en eentje van KW. Hij gaat ook niet extreem laag
 
Laatst bewerkt:

Bakboord1

Forumguru
Mooie wagen en leuk wat je al hebt gedaan!
Die uitlaat ben ik wel jaloers op. De Kodiaq mist gewoon een uitlaat aan de achterzijde. Dit is zoveel mooier!
Ook de spacers aan de achterzijde staan goed. Je ziet het meteen en toch ook weer niet als je begrijpt wat ik bedoel.

En virtual cockpit.. Ik vind het niet veel meerwaarde hebben. Heb ooit een keer een flinke rit ermee gereden maar de meerwaarde niet gezien. Op termijn zul je zien dat een analoge cockpit geliefder is en een optie gaat zijn.
 

dan-720

Actief lid
@Bakboord1 Dank u voor uw lieve komentaar. Ik apprecieer het :thumbsup: En je hebt gelijk, de Kodiaq heeft effectief een uitlaat nodig. Maar niet gelijk de Kodiaq RS met maar een werkende tip :fool:

De achterbumper van de (gewone) kodiaq heeft echt iets nodig. Is gewoonweg heel simpel en...saai :tongue:
Vanaf dag één was mijn plan om er een Audi RS-look voor te geven. De zilveren grilkader, ovale uitlaat. Misschien ooit de zilveren behuizingen voor de spiegels, dat weet ik nog niet.

En om de achterkant wat boeiender te maken, heb ik dan ook een soort lijn gespoten om er een diffuser boordje van te maken. Moet echter in iets veel duurzamer gemaakt worden in de toekomst, want verf zal niet werken op dat ruw plastiek voor langer termijn.
 

Bakboord1

Forumguru
Erg mooi die uitlaten. Wel erg kostelijk helaas. Op mijn 1.4 tsi heb ik alleen links een demper liggen maar ook dan zou een uitlaat de achterkant een stuk mooier maken met bijvoorbeeld twee subtiele pijpjes. Dit is pas de tweede die ik hier zie met zichtbare uitlaten. CDK heeft het destijds ook laten doen.
Pas wel op nu met fietsen op een fietsendrager met Carbon velgen. De uitlaathitte wordt nu tegen je fietsvelgen geblazen en Carbon kan daar niet tegen. (Mocht dit spelen)

Die spiegelhuizen van Skoda zelf zijn volgens mij aluminium kleur terwijl de rest wat glimt meer chroom is. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe mooi dat staat bij elkaar. Ik twijfel nog altijd op onze auto die rood van kleur is.
Maar leuk om te zien dat iemand eens niet voor zwart op zwart gaat maar juist opzoek gaat naar subtiele toevoeging van chroom of grijs zoals je met de achterzijde doet.

Onze Kodiaq staat op de oprit met de kont naar de voordeur. Als ik de trap af kom kijk ik dus altijd naar de achterkant van onze auto. Daarom valt me direct op dat jouw wielen achter breder staan door de spacers. Een leek ziet dat echter weer niet.

Mooie uitvoering zo met de 2.0 tsi en 4x4. Dat zie je hier ook niet vaak.
 

dan-720

Actief lid
Effectief, er zijn er niet veel van de 2.0 TSI. Dat is te zien door naar de uitlaat de kijken. Alleen de 2.0TSI geeft de grote demper met twee uiteinden. Zelfs te koop heb ik er maar 1.5TSI en 2.0TDI gezien. En de prijzen op dit moment :sterretjes:

Voor de uitlaat (catback) heb ik nog géén €900 betaald, en denk dat de prijs goed meevalt. Uitsnijding van openingen in bumper en op maat gemaakte uitlaat in enkele uren zittend ter plaatse, is echt gaaf :D En het is legaal nog ook!
Fietsen dat is géén probleem voor mij, géén fan van :tongue:

Spacers maken een enorm verschil in geval met de Kodiaq, omdat de achterste wielen echt enorm veel naar binnen komen. Die originele 7J velgen helpen ook niet echt om de look te verbeteren :nono: Ik heb velgen gekocht dat breder zijn (8,5J) en al een kleiner ET hebben in het algemeen zodat deze wat meer uitsteken, en heb opgemeten (met een professioneel meet instrument, een houten balkje van 3cmx1.5cm :tegek:) dat de achterkant 1.5cm per kant verschil heeft. Daarom ook spacers van deze waarde opgezet.

In de mode van dechroom, lees "zwart overal", heb ik beslist om ook een dechroom te doen, maar naar de kleur dat ik altijd heel graag had op trim, en dat is dus dat zilver. De boorden rond de vensters en de dakrails zijn al zilver/aluminium van uitstraling. Alleen de grill en de badges zijn chroom. Als ik niet mis ben, heeft de Scout uitvoering van de Kodiaq zilveren behuizingen, maar weet niet of het blinkend of mat is. Op foto's is dit niet echt te zien, en heb er ook helaas niet echt veel op de wegen gezien.

Rode auto zal moeilijk zijn om er iets mooi van de maken met de zwarte onderkant. In mijn geval is alles zwart en is dit gewoonweg niet direct merkbaar. Misschien kan je ergens terecht voor de onderste stukken van de Sportline/Scout? Als je die graag hebt, kan dat altijd wel helpen in de look van de auto rondom. Dan hoef je ook niet de uitlaat naar buiten te sturen, omdat je een zilveren sierstuk hebt in beide gevallen.

Als je specifieke vragen hebt kan ik je altijd proberen helpen of bijsturen :jaja:
 

Bakboord1

Forumguru
Dank voor het aanbod om mee te denken maar ik houd mijn portemonnee voorlopig even in mijn zak.
Ik heb originele 19 inch velgen er op gezet en de auto laten tunen maar daar blijft het bij ondanks dat er nu een mooi alcantara sportinterieur te koop staat.
Afgelopen vakantie is er een kind tegen onze auto aan gefietst (en weg). Die deuk met kras kost me ook enkele honderden euro’s.
Daarnaast fiets ik en die hobby is ook niet goedkoop.

Maar ik vind het leuk om te blijven volgen wat jij nog doet aan je auto om deze te personaliseren.
 

dan-720

Actief lid
Verdere beschrijving van mijn auto in segment "Mijn auto".

Meer over de voor en nadelen van de auto en de toekomstige aanpassingen.
 

Gun

Lid
Zelf in het bezit van een 2.0 TSI 4x4 2018 Ik ben wel jaloers op die uitlaten. Leuke topic. Weer wat ideeën opgedaan
 

dan-720

Actief lid
Hallo iedereen,

Al lang niet geweest op de forum. Ik ben er weer met een nieuw aanpassing. Ik heb uiteindelijk een blow of valve/diverter valve van GFB geplaatst! het heeft me wat meer gekost, maar is zo gaaf :yeehaa:

Het is de GFB – DVX diverter valve upgrade – Dual Valve – VW Golf 7R/7.5R + Audi S3 8V + TTS 8S – T9659
Het heeft dezelfde werking als de "gewone" GFB DV+ maar heeft daarbij ook een regelbare blow off valve. Zo kan je het "pshhhht" geluid hebben zonder dat de werking ervan belemmerd wordt. Het past perfect, redelijk makkelijk te monteren, zelfs met de racingline Intake. Moet wel uit elkaar genomen worden voor montage. Instructies zijn er bijgeleverd en kan niet mislopen. Alles werkt perfect en heeft geen foutmeldingen gemaakt op de auto.


Het past op mijn 2.0TSI, maar wilt niet zeggen dat het compatibel is op alle andere, daarom de uitleg hieronder!
Op de verkoperswebsite is er te lezen:
Let op:


Ook passend op diverse andere 2.0 TSI modellen, zoals de Golf 7 GTI, maar hiervoor dien je eerst te kijken welk type vacuümpomp je hebt. Als je een vacuümpomp hebt waarop staat ‘Made in Germany’, dan past deze GFB DVX. Bij de pompen waarop staat ‘Made in Mexico’, komt de bevestiging van de regelunit niet overeen. Je kunt de set dan nog steeds monteren, maar dan zit deze met maar 1 boutje vast. Dit heeft geen nadelig effect op de werking van de klep.


Hieronder enkele foto's van het product, van de onderdelen en waar het geplaatst is.

0001.jpg 0002.jpg IMG_20230928_171943.jpg 0004.jpg 0003.jpg
 

Captain Hook

Forumguru
...de GFB – DVX diverter valve upgrade – Dual Valve – VW Golf 7R/7.5R + Audi S3 8V + TTS 8S – T9659
Het heeft dezelfde werking als de "gewone" GFB DV+ maar heeft daarbij ook een regelbare blow off valve. Zo kan je het "pshhhht" geluid hebben zonder dat de werking ervan belemmerd wordt
Help me even, maar wat heb je hier nou aan, behalve dat "pshhhht" geluid? :arghh:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fanSkoda-VW

Donateur
In een uitzending van Wheeler Dealers werd uit een auto dat ding verwijderd.
Het commentaar was hier niet voor herhaling vatbaar. Samengevat: zonde van de moeite (en geld)
Er waren nog meer domme dingen met die auto gedaan.

Allez, ieder zijn/haar/het/die goesting, he?
Ehh, om dat geluid te horen, nou ja zoiets, is een zo'n 1699650669756.png ding niet een oplossing? :yeehaa:
 

dan-720

Actief lid
In een andere post heb ik de vraag gesteld over de GFB diverter valve, en heb gelijkaardige commentaar gekregen. Kan er mee leven. Ik heb dezelfde reactie bij mensen dat pop & bangs (willen) monteren op hun auto's, dus begrijp jullie helemaal. Dank u voor alle reacties! :giggle:

Mijn eerste Mod was een uitlaatsysteem, omdat de Kodiaq (heel) erg stil was. Ik was blij gelijk een kind toen ik het voor het eerst hoorde. En nog altijd, na zoveel jaar, een glimlach op mijn gezicht als ik ermee rij. Veel later kwam de Racingline intake. Leuk geluid, maar binnen in de auto (helaas) niets te horen. Maar nu met de blow of valve, dat kindje in mij is terug zeer blij :yeehaa:

Het wordt een "Kodiaq, de johnny bak" :D Dit zou de titel moeten worden :maakmegek:

Maar nu serieus. De auto is stil en comfortabel bij het cruisen of autosnelweg rijden (tot 2000 toeren/minuut). Het is bij het optrekken dat het leuk wordt :cool: Ik heb al genoeg met gewone auto's gereden, en hiermee ben ik zover geraakt dat mijn Kodiaq niet meer te vergelijken is met de gewone versie.

@Captain Hook In vergelijking met de gewone GFB DV+ is dit het enige verschil. De pshhht geluid. Maar de Diverster Valve zelf is duurzamer dan de originele plastieke versie.

Ik heb graag dat mensen hun auto's aanpassen zodat het wat pikanter en interessanter wordt. Ook al is het een 1.0TSI of een V8. Een twingo of een Supra. Groetjes ;)
 
Bovenaan Onderaan