Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hallo allemaaaal!!! Ben ik weer, ik heb ST Coilovers aangeschaft (en mijn oude wielen) en ik ben echt verliefd... Hij ziet er goed uit, hij is perfect verlaagd, hij rijdt goed! Love it!!!!
Mocht iemand hier Eibach Sportline Verlagingsveren willen kopen, voor een zachte 100 euro (1 jaar oud) mogen ze weg!
Hahaha yep, ik mag er parkeren Ik ben wel echt zo blij met deze coilovers! Ze rijden super comfortabel en heb nu ook iets minder bodyroll!
Misschien dat ik voor het leuke nog een upgraded anti rollbar achterin laat plaatsen, maar ik denk dat ik eerst wat rubbers ga laten vervangen. Maarja dat komt nog wel!
Heb trouwens ook lekker goedkoop een R600 intake kunnen regelen! Nu nog een propere uitlaatsysteem met een klep en dan is de auto wel 100% af. Einddemper delete klinkt echt geweldig, maar met een propere systeem denk ik dat het nog beter zal klinken en stiller voor als ik er mee op reis ga.
Ben ik weeeer! Ik ben van plan mn remmen te verfrissen voor een nieuwe set rondom. Hebben jullie suggesties? Wil redelijk OEM blijven wegens het feit dat ik maar max 1 Nurburgring rondje per jaar doe. Ik zag ook dat er een verschil is tussen ATE of TRW klauwen? Gezien dat mijn auto uit 2013 komt, welke zou ik dan moeten hebben? Of is dat ergens te zien?
Websites zoals RealOEM, ETK BMW, Partslink24, of de dealer kunnen via je VIN precies vertellen welke remklauwen erop zitten. Of op je remklauw zelf, staat er ingegoten als het goed is.
Als je op bovenstaande sites niets kunt vinden, kan ja Autodoc of Winparts proberen.
Mocht je de kans hebben of de mogelijkheid, als je je wiel eraf haalt weet je het 100% zeker. En dan kun je de hoogte meten. Staat er idd ingegraveerd. Wellicht kun je het door je velgen heen lezen.
Voor zover ik kan zien (en aangenomen dat je de rode klauwen hebt, denk dat dat standaard is op de RS?) zijn er 2 varianten: schijven van 312 of 340 mm. 28 mm verschil kan je betrouwbaar meten zonder zelfs de velg eraf te halen.
En daarna kan je kiezen qua merk wat je wilt. ATE en TRW zijn wel geliefde merken voor remmerij, zeker icm met de low dust blokken.
Kwa schijven is het idd 340mm voorin en 271mm achter. Ik kan het dan beter even aanvoelen/controleren voordat ik iets zomaar ga bestellen. Thanks voor de tips!
Verder zou ik verweg blijven van een aantal merken zoals Brembo Bosch en dat soort merken. Beste ervaring heb ik gehad met ATE schijven ne blokken en als upgrade zou je agressievere blokken kunnen nemen zoals van bijv. Pagid of Ferodo
Heb een maand geleden nieuwe schijven en blokken van Bosch geplaatst onder de 5 en ze piepen al sinds 2 weken
Brembo heb ik last gehad van trillingen na ~5000km op 1 van mijn vorige wagens
Juist, daar ging het dus fout, want de slogan is: Met een Bosch heb je iets goeds in handen; nu heb je ze niet meer vast en dus zijn ze niet meer goed…
Maar serieus: wat monteren ze af fabriek eronder, dat zou ik bij voorkeur ook gebruiken bij vervanging.
Ik heb blokken van Brembo (origineel VAG) op de Scala en heb geen klachten. Geen idee wat de fabrikant van de schijven is, maar sinds beide zijn vervangen remt het weer heerlijk gelijkmatig.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.