Mijn gele Skooooooda

JeSko

Forumguru
Graag gedaan makker! Ja deze look staat mega onder de RS vind ik, zeker ivm met je nieuwe diffuser dat gaat hard gaan :love:

skooooooda

Senior Member
Hahaha yep, ik mag er parkeren :) Ik ben wel echt zo blij met deze coilovers! Ze rijden super comfortabel en heb nu ook iets minder bodyroll!

Misschien dat ik voor het leuke nog een upgraded anti rollbar achterin laat plaatsen, maar ik denk dat ik eerst wat rubbers ga laten vervangen. Maarja dat komt nog wel!

Heb trouwens ook lekker goedkoop een R600 intake kunnen regelen! Nu nog een propere uitlaatsysteem met een klep en dan is de auto wel 100% af. Einddemper delete klinkt echt geweldig, maar met een propere systeem denk ik dat het nog beter zal klinken en stiller voor als ik er mee op reis ga.

skooooooda

Senior Member
Ben ik weeeer! Ik ben van plan mn remmen te verfrissen voor een nieuwe set rondom. Hebben jullie suggesties? Wil redelijk OEM blijven wegens het feit dat ik maar max 1 Nurburgring rondje per jaar doe. Ik zag ook dat er een verschil is tussen ATE of TRW klauwen? Gezien dat mijn auto uit 2013 komt, welke zou ik dan moeten hebben? Of is dat ergens te zien?

GeeVeeDeeVee

Forumguru
Websites zoals RealOEM, ETK BMW, Partslink24, of de dealer kunnen via je VIN precies vertellen welke remklauwen erop zitten. Of op je remklauw zelf, staat er ingegoten als het goed is.
Als je op bovenstaande sites niets kunt vinden, kan ja Autodoc of Winparts proberen.

Arjan1985

Forumguru
Mocht je de kans hebben of de mogelijkheid, als je je wiel eraf haalt weet je het 100% zeker. En dan kun je de hoogte meten. Staat er idd ingegraveerd. Wellicht kun je het door je velgen heen lezen.

Tees

Donateur
Voor zover ik kan zien (en aangenomen dat je de rode klauwen hebt, denk dat dat standaard is op de RS?) zijn er 2 varianten: schijven van 312 of 340 mm. 28 mm verschil kan je betrouwbaar meten zonder zelfs de velg eraf te halen.
En daarna kan je kiezen qua merk wat je wilt. ATE en TRW zijn wel geliefde merken voor remmerij, zeker icm met de low dust blokken.

Kanerr

Forumguru
Verder zou ik verweg blijven van een aantal merken zoals Brembo Bosch en dat soort merken. Beste ervaring heb ik gehad met ATE schijven ne blokken en als upgrade zou je agressievere blokken kunnen nemen zoals van bijv. Pagid of Ferodo

Kanerr

Forumguru
Heb een maand geleden nieuwe schijven en blokken van Bosch geplaatst onder de 5 en ze piepen al sinds 2 weken :(
Brembo heb ik last gehad van trillingen na ~5000km op 1 van mijn vorige wagens

Bovenaan Onderaan