Mijn Fabia Monte Combi GL BL -> Toch niet wit

Quagga

Lid
Nu moet ik weer geduldig zijn... helaas niet mijn sterkste karaktereigenschap. Het kan zomaar tot na 1 april duren, en dus krijg ik 'm pas na mijn vakantie :shocked: Net op tijd om mijn broer op zijn huwelijksreis naar Frankrijk te nemen... Toen ik 'm aanbied mijn nieuwe auto te lenen (mag van lease bedrijf) had ik gedacht dat ik reeds de "inloop" kilometertjes achter de rug zou hebben :smiley29: Dit hou ook in dat ik er niet meer aan ontkomen om mijn voorloopauto voor zijn 60,000km beurt weg te brengen. *zucht* Ik ga maar gewoon doen alsof er geen Skoda bestaat, en ik laat mij aangenaam verrassen als 'ie uiteindelijk opdaagt.

cvegreen

Forumguru
Dat is uiteindelijk toch nog een mooi endresultaat. Proficiat met de uiteindelijke auto. Lijkt mij geen straf .

Quagga

Lid
1800km en 100% tevreden

Vandaag kreeg de Faab haar eerste wasbeurt, met 1800km op de teller.
Ondertussen ben ik zeer tevreden met de kleur en mijn eerste indrukken zijn zeer positief.
Een woord van dank aan de leden van deze forum, die bijdroeg tot een geïnformeerde keus :worshippy:

Pluspunten
  • Prijs/kwaliteit verhouding
  • Prettig gevoel van stevigheid en degelijkheid
  • Semi-stoere mini-"sportwagon" uitstraling :eek:
  • Ruimte genoeg voor 4 volwassenen (5 mogelijk in noodgeval)
  • Drie-cilinder roffel en turbo kickje
  • Goed balans tussen comfort en wegligging
  • Communicatieve stuurgedrag
  • Goed geluid en veel speeltjes
  • 18.5km/l bij enthousiaste rijstijl
Minpunten
  • Velgen had toch echt een tikkeltje donkerder moeten zijn
  • Pedalen behoortlijk rechts van het midden (idem Seat Ibiza)
  • Blijft een B-segment auto (ellebogen schuren met bijrijder)
  • Gerotzooi met hoofdsteunen bij van neerklappen van achterbank
Was de Megane Estate beschikbaar met 14% bijtelling toen ik mijn bestelling plaatst, dan was de keus een stuk lastiger. Maak de Megane zijn 25% hogere aankoopprijs waar? Zijn laadruim is breder, maar niet echt groter dan dat van de Fabia. Hetzelfde geld voor de interieur van de Renault, maar de vormgeving spreek mij minder aan dan de standaard VW-stijl binnen de Skoda. Uiteindelijk maakt 't niet uit, want mijn wielen voor het volgende 4 jaren of 158,200km staat klaar.

Vage toekomstmuziek: Zwarte glanzende folie voor de dak zou kunnen, aan de kleur van de velgen zou ik mogelijk iets kunnen doen (laagje lak uit een spuitbus?) en de achterlichten macht ook een tikkeltje donkerder. Het blijft een leasebak, dus ben ik niet bereid veel geld te spenderen, maar wel wat tijd. Wat betreft de interieur valt er niet veel te "pimpen", alhoewel metalen deurgrepen (@ €68 van Superskoda) een leuke optie lijkt.
DSC02034.JPG DSC02035.JPG DSC02038.JPG DSC02042.JPG

Cordoba

Forumguru
Wat de wielen betreft: ik heb informatie dat eind mei plasti dip in de kleur 'smoke' beschikbaarbaar komt. (kleur zou donkergrijs/antraciet moeten zijn)
Voor info over plastidip kijk even op het forum, er is een topic over.

deusjevo

Forumguru
Was de Megane Estate beschikbaar met 14% bijtelling toen ik mijn bestelling plaatst, dan was de keus een stuk lastiger. Maak de Megane zijn 25% hogere aankoopprijs waar?

Persoonlijk vind ik de Megane Estate toch wel een klasse hoger dan de Fabia en een prachtige auto, als ik had moeten kiezen was ik toch voor de Megane gegaan denk ik.

Altos

Banned
Mag ik hier even op inhaken: Ik begrijp echt niet dat mensen in de farce van Renault trappen...
Het gebruikte materiaal is onafgewerkt en vertoont al na de eerste week kieren en onregelmatigheden, de kieren tussen de deuren en motorkap/achterklep bijvoorbeeld staan in de showroom al scheef en onregelmatig welke NIET goed af te stellen zijn (volgens Renault valt dit binnen de marge...dus...)Interieur heeft verschrikkelijke, steunloze stoelen, niet erg soepele versnellingsbak, en een vreselijk tomtom geval in het midden (mits zo besteld).
Overzicht is ook niet echt om over naar huis te schrijven, grote dode hoeken, weinig "auto" gevoel.
Dit komt misschien over als Renault afkraken voor de lol maar dit is niet zo.
Ik heb bij diverse lease/rent maatschappijen mogen werken en kan je vertellen dat deze ervaringen mijn ogen hebben doen openen.(bovenstaande betreft trouwens nagelnieuw van transport af 0km en gebruikt t/m 160.000km)
Iederen moet rijden wat hij/zij leuk/mooi/fijn vind maar ga geen dingen vergelijken die je niet kan vergelijken of gewoonweg niet weet...een auto mooi vinden zegt niets over de kwaliteit hiervan.
Advies geven aan anderen zonder dit inzicht lijkt me dan ook een beetje onhandig...alsof je aan de visboer vraagt welke fietsen de fijnste zadels hebben...hij zal een mening geven maar echt gegrond zal deze niets zijn.(tenzij natuurlijk dat deze beste man of vrouw in zijn/haar vrije tijd semi prof fietser is en heeeeel veel zadels getest heeft ;P)
OT: mooie combi van kleur en Monte Carlo sier :)

Noord26

Forumguru
Mijn zus heeft vandaag een Megane Estate (14% bijtelling) van haar werk ontvangen. Rijdt heerlijk moet ik zeggen, comfortabel en lekkere motor. Maar wat een afstandelijke besturing, zeer matige versnellingsbak en de afwerking is idd bedroevend als je iets verder kijkt.. De prijs is ook helemaal niet zo rendabel tov een Fabia. Ze had het over rond de 25K zonder enkele optie. Rijklaar met wat opties zat hij op 29K! Dan leg ik liever nog wat erbij en ga voor een SuperB Combi. Die kost 28,5K excl kosten rijklaar. Een complete Fabia GL met opties rijklaar kost je 10K minder.

Ohja, men geeft 1:28,5 op. Eerste tank met wat lekker doorrijden: 1:18,5.. :tongue: En dan zegt men iets van een ongunstige 1.2 Tdi! Die loopt zo maar 1:22/23 met wat stevige sprintjes.

Doe mij maar een Fabia GL!

Bovenaan Onderaan