Mijn Fabia Monte Combi GL BL -> Toch niet wit

Fabia

† In Memoriam
IMG_2253.jpg

Ik zou zelf geen zwarte velgen doen. Het lijkt net of je je wieldoppen kwijt bent. Dan zou ik toch gaan voor antraciete velgen. Zie mijn vorige roomster.

Quagga

Lid
Bijgewerkte samenstelling

Heren (en evt verdwaalde dames), bedankt voor alle reacties!
Ik heb hierbij dan mijn ideale samenstelling even bijgewerkt:
Basics
  • Zwarte gril, spiegelkappen EN koplampen
  • Grijze/antraciet velgen (zoals boven te zien bij de ex-Roomster van Fabia)
Nice to have
  • Chinese achterlichten / lichte "smoked-effect" op standaard eenheden
  • Een verlaging van 20/30mm
  • Zwarte folie op dak en spoiler
Ik ben ervan overtuigd dat de "omslagpunt" voor een succesvolle Platin Grey Monte Carlo net even hoger licht dan voor een wit, zwart of groene uitvoering: De donkere koplampen hoort dan erbij.
Alleen kosten de koplampen circa €350... en inclusief montage komt het uit rond de €500 (dacht ik). Daar heb ik dus ook gelijk mijn onderhandelingsdoel.
Wat vind jullie?
Is €500 compensatie overdreven op een €20,000 auto? (Het komt neer op 2.5% "schadevergoeding")

Quagga

Lid
Prijs / effect verhouding van mistlampen?

Voor mijn gevoel krijg dragen de mistlampen niet genoeg bij tot de MC-effect om hun kosten te rechtvaardig @ +-€90 per eenheid, oftewel bijna €300 incl montage (dacht ik). Ik moet *ergens* op bezuinigen! :eek:
Ik vind trouwens €20,000 (prijs van een kale Octavia) de limiet voor een Fabia.

Ridley

Forumguru
Lampen + mistlampen 399 bij Superskoda.com, geloof me als je dat niet doet wordt het er niet mooier op!

Quagga

Lid
Wacht even: Jij zegt dat als ik de mistlampen weglaten, dan doe ik mijn auto tekort? :confused:

Dat de complete pakket beter eruit ziet, daarin geef ik je zeker gelijk. Helaas moet ik het doen met beperkte middelen... Gezien dat ik leaserijder ben, mag ik zelf niet aan mijn auto sleutelen. Dus dient de auto helemaal "af" geleverd word. Dit houd ook in dat ik niet onderdelen van SuperSkoda mag gebruiken: Alles moet gewoon via de officiële kanalen (met bijhorende hogere kosten).

Ridley

Forumguru
Aha! Leaserijder, dat verklaart veel. Dat is juist de reden dat ik de leaseauto alleen zakelijk rijd en de fab privé :rolleyes: maar ik blijf bij mijn punt dat je alle 4 de lampen in zwart moet nemen of alles bij het originele moet laten, anders wordt het er niet fraaier op. Wat nog wel leuk is, is om alleen de mistlampen te doen, net als piair82 (volgens mij) hier op het forum.

Fabia

† In Memoriam
Is €500 compensatie overdreven op een €20,000 auto? (Het komt neer op 2.5% "schadevergoeding")

Lijkt mij redelijk. Dat je niet hoeft bij te betalen voor de metaliclak lijkt mij niet meer dan logisch. Dat heb je nooit besteld. Maar een compensatie vind ik meer dan redelijk. Het produkt is niet zoals je zelf besteld hebt.

Quagga

Lid
@Ridley Een interessante voorstel om alleen de mistlampen te vervangen! 't Staat zeker niet verkeerd op de auto van piair1982. Ik hou 't even achter de hand indien het mij niet lukt om de koplampen erbij te bedingen ;) @Fabia Vandaag ga ik weer bellen met de verkoper. Ik ben benieuwd naar wat hij zelf voorstelt ter compensatie. Zoals eerder gezegd, vind ik 'm gewoon een eerlijke vent, maar ik vind het fijn om ook zelf een bedrag in mijn achterhoofd te hebben.

Quagga

Lid
Alternatieve kleurstelling

Van de verkoper komt de compensatie aanbod:
Een gratis "upgrade" van antraciet naar "black chrome" voor de standaard Antares velgen:
image003.jpg
en een zoortgelijke kleurstelling voor de spiegelkappen:
image004.jpg
Leuk dat de man komt met een suggestie. Ik voel mij best goed geholpen, alhoewel wij nog nergens in de buurt van mijn beoogde €500 compensatie zijn.
Dus, mijn vrouw vind de "bling" afwerking mooi, maar ik moet er nog even over nadenken. Liefs had ik gewoon 17" Gigaro velgen genomen, maar als leaserijder blah blah blah Er horen ook velg slotbouten bij het aanbod, alsook de kans om mijn auto pas na mijn 3 weken vakantie(1-21 April) te laten leveren.
Ik vraag mij af of ik niet liever de velgen-fonds op koplampen kunnen spenderen? Uiteraard is een "black chrome" afwerking mooi, maar uiteindelijk is het net de standaard kleur! Als de velgen sowieso licht moeten zijn, waarom dan niet mijn "pimpen" centjes focus op het smoelwerk? Zien Pommie Monte Carlo in post #4 als voorbeeld.​

Ridley

Forumguru
Nu zie ik het idd (op iPad is het niet zo duidelijk :smirk:) Beetje bling in tijden van crisis = niets mis mee :winkie:

Quagga

Lid
Top service!

Met een half-stijf poot vroeg ik brutaal om een zetje Monte Carlo lampen (kop en mist) als compensatie en... Heer Verkoper vind het goed! Na de intiële teleurstelling, vind ik dat Skoda Utrecht een pluimpje verdient voor de wijze waarop ze de zaak hanteert hebt. Alleen moet ik nu nog een kleurtje voor de velgen kiezen. Suggesties zijn altijd welkom! Hierbij dan wat standaard poedercoat staaltjes:
kleurendisplay poedercoaten.JPG

Ridley

Forumguru
Ben ook zeer benieuwd naar het eindresultaat nu! :worshippy: we zien de foto's graag tegemoet.

Quagga

Lid
De nieuwe samenstelling!

Als 't goed is, komt mijn Faab nu zo uit te zien: Skoda Fabia Full Monte FINAL.jpg
De koplampen maken het echt *af*
Bij wit vond ik het niet essentieel, maar wel bij Platin.
Velgen word ongeveer hetzelfde kleurtje als die van de Roomster van Fabia.

Bovenaan Onderaan