Ondanks dat het lampje weer uit was gegaan, vandaag toch even bij m'n afspraak met de dealer langs geweest. Die konden bij uitlezen helaas niks vinden en alles (inclusief thermostaat) werkte volgens de monteur naar behoren. Volgens hun was deze temperatuur op zich ook goed voor de kvs en dus kon ik volgens de dealer gewoon lekker verder genieten van de auto.
Daarom vanuit de dealer meteen maar even een paar honderd kilometers weggetikt om te vieren dat de kerstvakantie begonnen is. Klein stukje Autobahn gepakt ook, maar de omstandigheden waren helaas niet ideaal. Flinke wind en vrij druk. Ondanks dat op het kleine stukje waar heel even geen auto's reden de 230 aangetikt, maar toen moest ik weer van het gas af omdat er weer verkeer kwam. Had wel het idee dat er meer in zat overigens, maar daarvoor ga ik nog wel een keertje terug als er geen wind is
Verbruik is me overigens wel een beetje tegen gevallen:
http://www.autoweek.nl/verbruik/14809/skoda-octavia-18-turbo-20v-rs-2002
Bij die eerste tank had ik weliswaar veel korte ritjes en veel stadsverkeer, maar daar heb ik niet achterlijk hard gereden ofzo. Vandaag dus met m'n rondje Autobahn ook een hele tank erdoorheen gejaagd en die was ondanks in Duitsland 160-180 als kruissnelheid een stuk zuiniger. In Nederland overigens wel de hele tijd op de cc gereden en dus deze volledige tank op de snelweg verreden, maar in Duitsland dus vlot doorgereden en hier in Nederland ook nog een paar keer stevig geaccelereerd.
Ach ja, er zijn ergere dingen en ik lig er ook weer niet wakker van ofzo!
Tevens had ik een korte antenne gekocht die mij een stuk netter leek staan dan de originele. Alleen wat blijkt?? Er zit een anti-diefstalbeveiliging op de originele antenne waardoor je hem niet uit de voet kan draaien.... Je kan hem wel losdraaien en plat leggen om door de wasstraat te gaan, maar meer dan dat ook niet. Nou heb ik hier op het forum wel gevonden dat je die beveiliging kan omzeilen als je een beetje kracht zet, maar ik wil niet het risico lopen de schroefdraad of de voet kapot te maken, deze antenne werkt prima. Hij is alleen een beetje lang..
Verder ook een aantal foto's gemaakt. Helaas heb ik alleen de beschikking over een mobiel (weliswaar een Sony met 20 megapixel camera, maar toch...) waardoor de auto nog steeds roze lijkt. Woensdag ga ik langs bij een kennis met een fatsoenlijke camera!
Eerst een paar algemene foto's van de auto:
En de aandachtspuntjes:
Stuur is een beetje versleten, maar is alleen aan de bovenkant. Heeft niet heel veel prioriteit wat mij betreft.
Slot van de middenarmsteun is kapot, waardoor dit gebeurt als ik hem opklap. Ondanks dat ik eigenlijk standaard met de armsteun naar beneden rij, wil ik dit wel graag fixen. Staat dus hoog op de to do-lijst!
Scheurtje in de bestuurdersstoel (die er sowieso niet supernetjes meer uitziet). Wil ik op zich wel fixen, maar moet niet ten koste gaan van de stoelverwarming. Dan laat ik liever deze stoel zitten om van de verwarming te profiteren. Tevens is dit ook iets wat ik met m'n 2 linkerhanden wss niet zelf kan
Klein hapje uit het glas van het achterlicht. Staat ook hoog op de to do-list.
Reclameloze kentekenplaathouder. Vind die BOVAG-logo's sowieso veel te opvallend. Platen met opgelegde letters heb ik dan weer wel! Staat ook hoog op de to do-lijst deze.
Kortom, to do van belangrijk naar minder belangrijk:
- Reclameloze kentekenplaathouder