Mijn eerste Skoda

Cordoba

Forumguru
Banden die gecupt zijn vertonen een soort zaagtand slijtage als je vanaf de zijkant kijkt. Als je een profielblokje op de band pakt, is de profieldiepte aan de voorkant en de achterkant (in de rijrichting dus) niet gelijk, maar loopt schuin af, naar het volgende profielblokje krijg je dan een sprongetje in de profieldiepte, die dan over het blokje weer geleidelijk verandert en bij het volgende blokje weer zo'n sprongetje. Zo'n profieldiepte met zaagtandverloop veroorzaakt trillingen en kabaal, en is allerminst prettig om te rijden.

Plaatje:
gecuptebanden.png
 

CDK

Forumguru
sterk overdreven een band die meer vierkant als rond is, raar afgesleten vlakken op de band waardoor deze niet meer rond is
 
Had ook al een reactie getypt zonder de uitleg van Cordoba gezien te hebben. Idd goed uitgelegd. Ik heb de oude banden gezien zowel links als rechts beide nog een tandje erger dan die op de getoonde foto. Dan kan je wel raden hoe het rijgenot was ;)
 

peperskoda

Forumguru
Mooie auto! Dat extra vermogen is niet zo exorbitant als het lijkt wanneer je in ogenschouw neemt dat hetzelfde blok in een Audi TT Quattro van de eerste generatie al 225pk leverde.....
 

CDK

Forumguru
@Peperskoda, dat was mij dan weer niet bekend, vanuit dat oogpunt bezien valt het wel mee, Antera heeft een O1 RS en die zit met wat aanpassingen o.a. grotere intercooler op +/- 250pk, daarom leek het wel wat exorbitant ;)

greetz Corné
 
Hoeveel de mijne heeft weet ik nog niet, ben wel bezig bij een andere club om een meet op te zetten waar de dyno centraal zal staan. Als die meet plaats vindt aan het eind van november gaat die de bank op en ben ik benieuwd naar het resultaat :thumbsup:
 
Vandaag de nieuwe radio en carkit ingebouwd, dit klusje kostte me 1,5 uur maar dan zit alles er ook netjes in :thumbsup: Volgende klus zal het inbouwen van xenon worden, echter ben ik nog niet helemaal achter of de O1 van mij ook het canbus systeem heeft. Ook zit ik te twijfelen aan bi-xenon of juist hi/low. Wie kan me daar enig advies over geven? Voor het geld of je het niet te laten aangezien beide soorten ongeveer evenveel kosten :)
 

DJNeO

Actief lid
gecupte banden zijn banden die verkeerd zijn afgesleten door bijvoorbeeld verkeerde uitlijning, doordat ze verkeerd zijn afgesleten is de rand bijv van meer profiel als de rest van de band en daardoor gaat dit een vervelend geluid maken... Banden leveranciers kunnen dit bij sommige gevallen nog eraf halen zodat ze niet meer de herrie maken, maar dat is niet altijd mogelijk....

@everybody, correct me if I'm wrong of het totaal verkeerd heb uitgelegd... :)

@ Mike, De Octavia 1 heeft geen CANBUS, wel de ODBII aansluiting waarmee je hem kunt uitlezen, de Fabia 1 is de eerste Skoda welke wel CANBUS had.

wat betreft de XENON, heb altijd after-market BI-Xenon setjes gehad en kwam hiermee altijd vlekkeloos door de keuring, laatst wegens geldgebrek even een setje op MP opgezocht en dit was normale Xenon waarvan het Groot licht normaal halogeen is... het lichtbeeld hiervan was zwaar beroerd en kwam er dan ook niet mee door de keuring... gelukkig had ik nog 2 normale pitjes bij me... was echt een wereld van verschil...

Voor mij dus weer BI-Xenon straks!

verder is het een persoonlijke keuze wat voor merk je erin legt... mijn ervaring is dat ik goedkoper uit ben met een setje van 1 jaar garantie ipv een dubbel zo dure Pilot set met 2 jaar garantie...
 

Joske

Forumguru
Bedankt voor de verduidelijkingen ivm "gecupte band", zie nu pas dat er op geantwoord was.. Moet er blijkbaar vorige week over gekeken hebben :shamefullyembarrased:

"volg" nochtans al de topics waar ik in reageer dus raar...
 

Joske

Forumguru
Was vorige week druk in de weer met het afhandelen/afhalen/kopen van de nieuwe O2 natuurlijk... :bag:
:wink:
 

Joske

Forumguru
In 1 woord: fantastisch!

Van 70 pk naar 140 pk is echt wel een gigantische stap voor mij hoor! Voorheen schoof ik de autosnelweg op tegen +- 90 km/u (met gevaar voor eigen leven als ik nog perse een vrachtwagen wou voorblijven..) en nu vlotjes 130 km/u de snelweg op :D.
 
Klinkt goed ja:thumbsup:reed hiervoor een polo bluemotion van de zaak met 75 pk, nu dit monster met volgens zeggen 250 pk dus tja haha weet hoe het voelt om een beetje vermogen onder de kap te hebben ;)
 
Zoals sommige misschien al hadden gelezen op FB is mijn vakantie vandaag goed begonnen. Mijn auto heeft vanmiddag na aankomst bij mijn vriendin benzine staan lekken, het gutste er echt uit. Vermoedelijk is de brandstoffilter of retourleiding verstopt. Met al resultaat dat de auto de benzine tank vacuüm trok en wanneer je de benzine dop opende er gelijk benzine uit kwam, ook met draaiende brandstofpomp spoot de benzine uit het vul gat van de tank. Hij is dan ook met een bergingswagen afgevoerd en wordt maandag hier bij de dealer gebracht. Heb nu tijdelijk een opel corsa als leen wagen, gelukkig heb ik de pech hulp bij mijn verzekering geregeld en heb ik recht op vervangend vervoer. Nu maar hopen dat het allemaal niet teveel in de papieren gaat lopen. Tuurlijk baalde ik er wel enorm van, maar goed heb mijn goede humeur niet erdoor laten verpesten :sunny: omdat ik nu eindelijk vakantie heb :thumbsup: wordt vervolgd......
 

Joske

Forumguru
balen voor jou.. :nono:

toch blij dat je het je vakantie niet laat verpesten! succes en keep us posted (en een prettige vakantie toegewenst ;))
 

Dennis Nijholt

Forumguru
fijne vakantie Mike, en inderdaad laat je vakantie niet verpesten door een auto. en ik hoop inderdaad voor je dat het niet teveel in de papieren gaat lopen.
 
Bovenaan Onderaan