Mijn eerste Skoda

De auto is naar de garage, de dealer wist mij te vertellen dat er enkel long life beurten worden gedaan op het model wat ik dus rij. Nou ja best, heeft die een langere levensduur. Zal mij benieuwen. Vervangende auto is geworden.......een citigo, waarschijnlijk ben ik erg verpest met de 1.8 20VT . Vond de auto alles behalve fijn rijden.
 

eriktv

Forumguru
Ik heb verschillende meningen gehoord over al dan niet aanhouden van long life beurten... De 1.8T schijnt dan gevoelig te zijn voor de vorming van black sludge. Er zijn vast technisch beter onderlegde forumleden die je hierover kunnen adviseren of google hier even op
 
De auto heeft weer een jaar lang apk en alles is nagelopen. Kwamen wel wat zaken naar voren zoals de banden voor zijn aan vervanging toe en de gasveren van de achterklep beginnen lam te raken. De bougies en interrieur filter moesten vervangen worden. Dit is allemaal gebeurd en goed gegaan, helaas was er echter ook een maar. Ze hebben tijdens het werk geconstateerd dat de distribitieriem bij de nokkenas er vanaf dreigt te lopen. Waarschijnlijk zal dit betekenen dat er wederom een nieuwe op moet. Aangezien dit dus in juli vorig jaar gebeurd is bij een officiele dealer staat de auto nu bij die dealer om uit te gaan zoeken wat het probleem is. Morgen hoor ik meer over hoe en wat. Weet wel dat ik absoluut niet blij was toen ik het nieuws van de garage kreeg vanmiddag. Heb dus eigenlijk de citigo ingeruild voor een andere leen wagen: namelijk een rapid combi :D.
 

Desperado

Forumguru
Minder leuk nieuws. Ik heb het een keer meegemaakt met een audi 100 1.9 diesel.
Ook problemen met de distributie enige tijd na vervanging. Hier is nog een expert van SKF bij geweest maar de exacte oorzaak hebben ze niet kunnen achterhalen. Gelukkig voor de klant alles netjes op kunnen lossen zonder blijvende schade.
 
Hoop dat het nu ook netjes opgelost gaat worden. Was er iig niet van plan om er geld voor te gaan betalen. Lijkt me erg stug dat een riem na de wissel er zomaar vanzelf af gaat lopen. Morgen weet ik meer, wat ik wel weet is dat de rapid combi best wel een fijne auto is om mee te rijden, mis wel vermogen en koppel(ja ik weet het ben verpest :tongue: ), maar ondanks dat is het wel een fijne wagen, lekker stil binnen, goede wegligging en zit gewoon goed.
 

Desperado

Forumguru
Ik neem ook aan dat het allemaal onder garantie vervangen wordt. Goed dat ze het nu al ontdekt hebben en er geen verder schade ontstaan is.
 
De auto is weer terug in mijn bezit, er is niks aan de hand volgens de chef werkplaats. Hij zit misschien wel niet helemaal netjes zoals die hoort te zitten maar hij heeft aangetoond met een draaiende motor dat de riem netjes op zijn plek blijft zitten en niet eraf wil lopen. Kortom hopen dat die beste man gelijk heeft en dat ie idd netjes op zijn plek blijft. Zal dit zelf met enige regelmaat controleren.

Het bezoek aan de garage kostte me behalve 3 hele liters benzine en een paar vrije uren verder niets. Leverde ook dit plaatje op :D.

Old meets new :-P
uploadfromtaptalk1391701393232.jpg
 

Joske

Forumguru
ik hoop dat ie er dan ook daadwerkelijk blijft opzitten Mike ;)

(je hebt dat de chef toch op papier laten zetten..)
 

Kiswum

Forumguru
Ik hoop ook dat het ergens staat beschreven, woorden zijn tegenwoordig niets waard als je je recht gaat halen bij problemen.
 
Staat zeker op papier, alleen heb ik er geen kopie van mee gekregen. Heb de beste man zojuist een email gestuurd of hij mij morgen wil bellen.
 

Desperado

Forumguru
Mooi dat het opgelost is. De rest zal ook vast goed komen dan. Ik ga ervan uit dat ze ook daar niet over 1 nacht ijs gaan en roepen dat het goed gaat komen als ze twijfelen. De kosten die erachter weg komen als het wel fout gaat zijn dan voor hun rekening en dat willen ze zeker voorkomen.
Ik vind trouwens de oude mooier als de nieuwe :jaja:
 
De rest is ook zeker goed gekomen, krijg het netjes op papier thuis gestuurd, kortom volledig ingedekt mocht er na verloop toch nog iets niet helemaal pluis zijn.
 
Precies en dat gaat ook zeker gebeuren. Wordt iig sparen voor nieuwe banden voor, dit is een aandachtspunt net zoals de gasveren van de kofferbak, de laatste kan ik misschien zelf wel vervangen, zal der eens naar kijken:D
 

Joske

Forumguru
Precies en dat gaat ook zeker gebeuren. Wordt iig sparen voor nieuwe banden voor, dit is een aandachtspunt net zoals de gasveren van de kofferbak, de laatste kan ik misschien zelf wel vervangen, zal der eens naar kijken:D
gasveren is door de band niet zo moeilijk hoor Mike ;) en meestal goedkoop te krijgen op het WWW
 
Vandaag sinds de onderhoudbeurt voor het eerst een lang stuk gereden, valt me op dat de auto minder herrie maakt dan voorheen, de motor is qua geluid minder aanwezig. Zou dit te maken hebben met de verse olie of juist dat de bougies vervangen zijn en daardoor die beter vonken zodat er een betere verbranding ontstaat?
 
Bovenaan Onderaan