Mijn blauwe Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG Monte Carlo

Tees

Donateur
Hadden we je hier ook wel kunnen vertellen, 2016 is ruim na de periode van de kettingen (die ongeveer in 2013 afliep). Die riemen zijn véél beter, die kunnen zeker 2 ton mee. Die kettingen halen dat nooit hoor (heb de mijne net vervangen bij 135k / 10 jaar, was nog niet helemaal aan z'n einde, maar wel ver genoeg om me een ongemakkelijk gevoel te geven). Dus ik zou zeggen: wees blij!
 

Tees

Donateur
Geeft trouwens wel weer te denken over de verkoper, maar goed, zelfs bij een dealer kunnen ze nog geen TSI van een TDI onderscheiden...:rolleyes:

Maar in t voordeel van de verkoper: de Rapid is tot MJ2015 nog met de oude 1.4 TSI (de EA111, CAXA) motor verkocht, met distributieketting. Dat was echter de 122 pk versie, waar jij de 125 pk hebt (EA211, CZEA). Die motorcodes staan trouwens op de sticker in het boekje/bij te reservewiel, als die er bij jou nog zitten tenminste. Is rond die tijd dat ze daarmee gestopt zijn.
 
Laatst bewerkt:

Skodarno

Senior Member
Auto gaat vrijdag omlaag :cool: Ik ga nog niet met de hoogte lopen prutsen. KW heeft zelf 2,5 voor en 3,5 cm achter afgesteld geloof ik. Als ik 18 inch wielen eronder heb even kijken hoe het staat en wellicht aanpassen. Nog ff een nieuw setje ruitenwissers gekocht.

IMG_20220924_135852.jpg
 

Skodarno

Senior Member
Vrijdag gaat niet meer door jammer genoeg. Andere datum prikken. Twijfel nog erg over de nieuwe wielen. Ik neig het meest naar OZ's en dan in het wit maar die dingen zijn flink aan de prijs. Misschien toch een goedkoper replica ofzo.

02_rally-racing-race-white-jpg-100x750-1.jpg

Of

02_rally-racing-dark-graphite-jpg-100x750-2.jpg
 

Tees

Donateur
Wat ik me afvroeg: ligt t logo niet verzonken? Als je die weghaalt, krijg je dan niet een 'gat' waar t logo eerst zat?
 

EdK

Forumguru
Nu ben ik niet van de ontchroom ploeg hier op forum hoor !
Maar hadden zwarte letters niet mooier op het zwart gestaan ?
Dat chroom gaat er uitspringen en met zwarte letters had het er gestaan maar heellllll subtiel dus... :pieker:

En ja ik weet het, over smaak valt niet te twisten, en daarom moet je zeker je eigen ding doen....:koffie:

 

Skodarno

Senior Member
Nu ben ik niet van de ontchroom ploeg hier op forum hoor !
Maar hadden zwarte letters niet mooier op het zwart gestaan ?
Dat chroom gaat er uitspringen en met zwarte letters had het er gestaan maar heellllll subtiel dus... :pieker:

En ja ik weet het, over smaak valt niet te twisten, en daarom moet je zeker je eigen ding doen....:koffie:

Kan ze nog altijd zwart maken maar zelf ben ik niet zo van de black on black. Afgelopen week verscheidene Skoda's zo zien rijden en dan kun je het net zo goed weglaten.
 

Okki

Donateur
Maar dit is een fotoshop zo te zien :ROFLMAO:

Klopt. Onderwerp is trouwens al een keer eerder voorbij gekomen (iemand die logo-loos wilde). Bij de metalen achterklep is het logo verzonken en zit met pinnetjes vast. Bij de glazen achterklep is het logo 'gewoon' vlak geplakt op de ruit.

Als je vervolgens zwarte letters op die zwarte klep gaat plakken, dan kan je het beter laten. Dus chroom is de beste en mooiste optie.
 
Bovenaan Onderaan