Mijn blauwe Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG Monte Carlo

Skodarno

Senior Member
Gister de auto opgehaald, hierbij wat foto's

img_20220904_120703bofir.jpg


img_20220904_120727u6chv.jpg


img_20220904_120840_b8oi76.jpg


img_20220904_1207471wijm.jpg


Auto is van 2016 maar is over het geheel nog erg netjes, vooral de stoelen. Hij rijdt ook goed, DSG is soepel en hoor geen geen rare geluiden. Ik heb eens met de driepitter gereden maar vond dat niks. Deze motor is lekker vlot en net zo zuinig op de snelweg. Ik vind het alleen jammer dat de auto geen donker interieur heeft en er led verlichting ontbreekt. Ik heb inmiddels al de stads en kentekenlampjes vervangen. Tevens dubbele bodem, rubberen mat en beschermstrip geplaatst.

Verdere plannen zijn Android Auto activeren, start-stop uitschakelen, middenarmsteun/skiluik achter, audio upgrade, verlaging, 18 inch wielen en misschien chippen, DSG aanpassen.

EDIT: Foto's aangepast
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Welkom! Hij is heel erg netjes en goed aangekleed zeg, zo met xenon, Monte carlo pakket en nog wat foefjes.
 

Beauri

Forumguru
Prachtige kleur, staat de auto erg goed. Ook mooie velgen, jammer van dat storende velgbeschermingsrandje, had in zwart toch wel fraaier geweest. Als je alle chroomelementen, inclusief die van de velgen in zwart uitvoert zal hij er denk ik nog fraaier gaan uitzien. De achterbumper beschermplaat.... ja, toch echt ook in zwart, ook al heeft dat als nadeel dat je op zwart weer sneller wat ziet dan op de huidige aluminiumkleurige uitvoering. Import model, de 1,4 TSi met 125pk lijkt bij VAG niet bekent om te chip tunen. 18inch velgen lijken me bij de huidige toch echt wel mooie velgen, als je tenminste dat randje weghaalt/zwart maakt, zonde van de uitgave, je comfort zal er zeker niet op vooruitgaan. Al met al een mooie auto, zonder dat chroom zal hij denk ik nog wat sportiever en strakker overkomen, maar dat is dan ook persoonlijk.
 

EdK

Forumguru
de 1,4 TSi met 125pk lijkt bij VAG niet bekent om te chip tunen
Een blok wat in andere Skoda's en VW wagens ook is gebruikt en vermoed zomaar dat het totaal geen probleem voor VAG T is om deze te tunen....
Kwetie van één mail of belletje en je weet het 100% zeker
 

Beauri

Forumguru
***Knip off topic/topickaping***

Het belangrijkste is dat je jezelf helemaal happy voelt met de looks van je auto:thumbsup:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Okki

Donateur
Mooi hoor. Lekker kleurtje en mooie velgjes. Storende velgrand? Straks wordt er ook nog geadviseerd je sleutelbaard zwart te maken en de knoppen op je dashboard te ontchroomen. Lekker laten zitten zou zeggen.
 

Okki

Donateur
Nee, daar zit een chroom randje aan. Past niet bij mn outfit. Had ik al gezegd dat ik voornamelijk zwart draag?
 

Bijlagen

  • normal.jpg
    normal.jpg
    117,6 KB · Weergaven: 37

EdK

Forumguru
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen.
Erg fijne dempertjes...
Heb er ook een overgenomen set aleen voor onder de Fab3
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik zie het topic nu pas, maar die alu-kleurige achterbumperbescherming vind ik inderdaad ook een misser, voor hetzelfde geld had je een glanzend zwarte gehad.
 

Skodarno

Senior Member
Filtertje ligt erin. Even simpel het deksel eraf trekken is er niet bij :facepalm: Zat nog een vrij nieuw/schoon filter in, netjes.

img-20220917-wa0004bjc5v.jpeg



img_20220917_150730aed6n.jpg


Tevens gele dagrijverlichting geplaatst, kom maar op met het commentaar!

img_20220917_152349ybfnx.jpg


Wat ik wel minder netjes vind is dat verkoper mij garandeerde dat de motor een distributie ketting heeft, ik heb gevraagd of ie het wou dubbelchecken maar het zat goed volgens hem. Alles wees erop dat de auto een riem zou moeten hebben en nu blijkt dat ook zo te zijn... Met een maat, monteur bij een VAG garage, de kap eraf gehaald en ja hoor... maar nu schijnt het een kevlar riem te zijn welke veel langer meegaat dan een normale en enkel gecontroleerd hoeft te worden. Ik weet nu niet echt wat ik moet doen, verhaal halen bij de dealer of gewoon doorrijden.
 

hemi24

Forumguru
Wat verwacht je, of wat wil je ermee bereiken?
Volgens mij kun je maar beter een versie met een riem hebben..!
 

Skodarno

Senior Member
Ik zou dan een nieuwe riem willen, een normale moet na 5 a 6 jaar vervangen worden of bij 120k geloof ik. Geen andere leden met zo een kevlar riem? Ik ben wel blij dat het geen ketting is ja.
 
Bovenaan Onderaan