Mijn ŠKODA app per 9 november 2021 gecanceled

Tees

Donateur
Lijkt me dat dat prima kan, die module bevat neem ik aan de communicatiemiddelen en is verder niet veel meer dan een OBD2 lezer.
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb nog geen melding gekregen, maar als ik een werkplaats afspraak wil maken dan kan ik kiezen voor het gratis laten plaatsen van de 'dataplug'. Ik ga dit eens doen. Ik ben dinsdag bij de dealer, kijken of hij hem dan voor mij heeft. Zo niet, dan vraag ik hem dan gewoon aan.

mijn skoda lite.png
 

Pendragon

Forumguru
Plug binnen. Nu eens kijken of het een goede vervanging is van de mijn Skoda app.

1 nadeel is dat het via BT is. Mocht de auto gestolen zijn dan kun je hem niet volgen zoals met de oude app. Verder ook geen informatie over deuren op slot en of de auto op de handrem staat.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Het is een waardeloze toevoeging geworden. Je hebt welgeteld helemaal niets aan die dongle. Sinds dat ie er in zit nog niet weer gebruikt.....
 

EdK

Forumguru
En zo blijkt maar weer dat elke voorruitgang geen verbetering is ....
Maar kun je de dongle niet gewoon terug sturen ???
Consumentenrecht ?
 

iRob1984

Senior Member
Mijn Skoda Connect is 15 oktober beëindigt, want tja je krijgt maar 1 jaar online connect er bij.
Nou zit ik te twijfelen of ik het weer aan zou schaffen voor eigenlijk een veel te hoog bedrag of dat ik een wifi abonnement zou nemen.
Stel dat ik dat wifi abonnement zou nemen, kan ik dan ook updates downloaden en dergelijke?
 

Pendragon

Forumguru
Mijn Skoda Connect is 15 oktober beëindigt, want tja je krijgt maar 1 jaar online connect er bij.
Nou zit ik te twijfelen of ik het weer aan zou schaffen voor eigenlijk een veel te hoog bedrag of dat ik een wifi abonnement zou nemen.
Stel dat ik dat wifi abonnement zou nemen, kan ik dan ook updates downloaden en dergelijke?

Dit top gaat niet over Skoda Connect, waarbij je de MySkoda app gebruikt, maar dit gaat over de Mijn Skoda App, de App die gekoppeld is aan de Pon module ;)
 

Pendragon

Forumguru
En zo blijkt maar weer dat elke voorruitgang geen verbetering is ....
Maar kun je de dongle niet gewoon terug sturen ???
Consumentenrecht ?

Ja, dat zou inderdaad kunnen, maar dan heb je straks helemaal niks meer, want de Mijn Skoda app stopt er straks gewoon mee. Pon heeft ik weet niet hoeveel problemen met die nieuwe app gehad, werkt het eindelijke een beetje normaal, schaffen ze het weer af. Onbegrijpelijk. Ik heb de Skoda Connect Lite met dongle nu een paar dagen gebruikt en je hebt er weinig aan. Er zit een soort 'doelen' programma in waar punten krijgt wanneer je doelen bereikt. Nou dat interesseert me helemaal niks. Wat zit er in, wat in de Mijn Skoda App ook zit:

-kilometer informatie
-gereden routes en score daarbij
-Waar staat je auto nu (parkeerplaats, maar zonder BT connectie geen updates).

Wat zit er meer in:

-je kunt bijhouden hoe je tankgedraag is
-je kunt aangeven wanneer je nieuwe banden geplaatst hebt zodat je weet wanneer je er bijvoorbeeld 40k kilometers op gereden hebt

Voor de rest zie je je VIN nummer erin staan en nog wat informatie.

Al met al wel wat handige informatie, maar dat is het dan ook.
 

CharlesTucker

Forumguru
-gereden routes en score daarbij
-Waar staat je auto nu (parkeerplaats, maar zonder BT connectie geen updates).
Score, valt er met een route iets te scoren dan, hoe zuinig je gereden hebt, hoe hard je gereden hebt, hoeveel Pokemons je onderweg gevangen hebt??

Die parkeerplaats, dat is voor mij zo een keer in de drie jaar wel handig, als je parkeert op een enorme parkeerplaats bij een groot evenement of zo. Dat ziet er na afloop altijd heel anders uit. Dat ie zonder BT niet update lijkt me niet zo'n probleem, ik neem toch aan dat m'n auto wel blijft staan waar ik 'm neergezet heb, dus een update hoeft niet echt. En die informatie kun je ook wel uit je telefoon halen zonder die app dacht ik. Kortom, ik ga geen moeite doen voor die dongle, als ie er na de volgende onderhoudsbeurt in zit, prima. Zo niet, ook prima.
 

EdK

Forumguru
Al met al wel wat handige informatie, maar dat is het dan ook.
Tsja dit zou voor mij info zijn waar ik niets mee doe...
Waar me auto staat weet ik in algemeen wel hoor.
Als ik in buitenland ben in een stad en ik parkeer hem ergens dan prik ik hem vast in google en ben ik min of meer dan me wagen kwijt dan zet ik de routeplanner wel aan.
Km registratie is niet boeiend voor mijn prive wagen en zakelijk word het toch al door bedrijf bijgehouden.
En doordat ik met prive wagen naar hoofdkantoor rij en vandaar mijn bedrijfswagen pak staat de wagen ook niet op mijn naam en derhalve hoef ik dan ook geen km registratie bij te houden.
En vermoed zo maar dat er ook wel in playstore tegenwoordig wel wat apps zijn die dit kunnen bijhouden als ik het nodig zou hebben.

Dus tsja leuk zo'n dongle met app maar ik vermoed dat hij bij mij binnen maand al weer van me smartfeun gehaald zou zijn....
 

ertromp

Forumguru
Ik snap überhaupt niet dat je zo'n dongle in je OBD poort wilt hebben. De OBD poort is de toegang tot de aandrijflijn van je auto en de meest geschikte plek voor een professioneel autodief om je auto te stelen. Is er wel goed zicht bij in hoeverre de plug data verstuurd (en welke) als de auto stil staat of rijdt? De OBD plug is het punt waar bijvoorbeeld data gelezen kan worden om je auto te starten dus bijvoorbeeld de startblokkering op te heffen etc.
Of hebben we eindeloos vertrouwen in de door VAG ontwikkelde producten :pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

ertromp

Forumguru
Waarom zou de dongle van de verzekeraar minder veilig zijn dan die VAG dongle @jongetje ? Natuurlijk mag ik hopen dat VAG weet wat ze uitgeven maar zorgen ze ook voor (veiligheids) updates etc.? Dus ook een update van bijvoorbeeld firmware die op de dongle zelf staat?
 
Bovenaan Onderaan