Melding koelvloeistof niveau tijdens vakantie superb 2.0 tsi 4x4 272pk

skodamichael

Senior Member
In principe is er óf iets mis met het differentieel in de achteras, of je remsysteem.
Voor zover ik weet zit er geen sper in het achterste differentieel en wordt slip gereguleerd door remingreep via de ABS sensoren.

Zou handig zijn als je die lijst met foutmeldingen op papier hebt en dat ze niet zomaar gewist zijn…

Met 4 versnellingen en 270pk hoef je toch niet tussen de vrachtwagens te sukkelen, tenzij je auto in de noodloop blijft natuurlijk…
Omdat ik bang was iets stuk te rijden hebben we rustig aangedaan. De dsg werkt nu weer naar behoren maar het lijkt met dat er wat miss is.
Dit waren de foutmeldingen:
P0805 Clutch Position Sensor Circuit
Steering wheel 291104
Heater & air conditioning 263425
Transmission 10668
Engine 29244
Abs kon niet uitgelezen worden

Gisteren vlug ff bij de eigen garage gestopt en er waren geen meldingen terug gekomen.
Het doorslippen op het rechter achterwiel gebeurt nog wel regelmatig.

skodamichael

Senior Member
Ik heb reactie gehad van de garage.
Na de vakantie nemen ze contact op en zou het worden opgelost.
De garage heeft het over een defecte keuzenhendel schakelaar?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Zo'n hele rits aan problemen is inderdaad niet fijn, en zeker meer dan je mag verwachten.
Klinkt mij idd alsof er iets aan de hand is met het ABS systeem, opvallend dat die module niet uitgelezen kan worden. Al zou de motor/Central electrics module ook een fout moeten geven als die geen communicatie met de rem/ABS-module heeft.

Fijn iig dat de verkopende garage al gereageerd heeft en bereid lijkt te zijn het op te lossen. Hopelijk is dat ook daadwerkelijk zo.

Eltjo

Forumguru
Ik had in mijn Passat geen communicatie meer met de comfortmodule. De accu er af en er weer op lostte dat probleem op.

Je weet nooit precies wat voor auto je koopt. Daarom rijdt ik nog wel door met de mijne. Als er dan wat is, is dat ook acceptabel bij zo'n km stand.

Mijn vorige was nog prima met 260dkm en eigenlijk zonde om van de hand te doen in die conditie. Maar vanwege minder interieurgeluid heb ik deze destijds gekocht. Gelukkig heb ik ook hiermee weinig gehad.

Ik zou er ook flink ziek van zijn als je met oude auto nooit wat bijzonders had, je een nieuwere koopt en dan daar juist een hoop gedonder mee hebt.

Succes!

leon-cupra

Forumguru
Op dat vlak is het wel allemaal aan het verbeteren met digitale registraties. Was daarnet aan het zien en via de BE car pass krijg je eigenlijk al heel veel informatie.

Zag deze passeren … die wagen laat je dan ook wel staan.
6B20415E-C05D-4CDA-A3AB-1D7BA21CEA60.jpeg

leon-cupra

Forumguru
3 maanden stil gestaan door een probleem met de elektrische aandrijving ... en dan biedt een officiele dealer van Land Rover deze wagen gewoon terug aan (weliswaar met nieuwe motor). Moet je grote ballen hebben om zo een wagen aan te kopen. En als dealer verpats je deze toch ook via de export. Dat is toch geen reclame voor het merk.

skodamichael

Senior Member
Ja die merkdealers heb ik ook niet meer hoog.
Zelf eens bij een a6 2.0tfsi met 60k op de teller wezen kijken bij van mossel. Tijdens de proefrit leek het bij elke x gas geven wel een stoomtrein en maar vol houden dat deze geen olie gebruikte. Garantie kon ik er voor bijna €2000 bijkopen.
Die auto heb ik dus lekker laten staan en wat blijkt 3 maanden later was deze via de export weg gegaan.

skodamichael

Senior Member
Auto is inmiddels bij de garage mag onderhand ook wel.
Er is in iedergeval naar boven gekomen dat de waterpomp minimaal lekt. Deze staat in bestelling en wordt onder garantie vervangen.
Dsg gaat zover ik weet niks mee gebeuren aangezien er geen problemen/foutmeldingen meer geweest zijn de afgelopen 5000km. Wel wordt er gekeken of er updates beschikbaar zijn.
Verder gaat er nog naar het haldex systeem gekeken worden.
Van de garage krijg ik niet al te veel duidelijkheid.
Na 4 dagen heb ik zelf maar ff contact opgenomen of er al wat meer bekend was en tot nu toe alleen de waterpomp. Verder blijft het allemaal vrij wazig.

Laatst bewerkt:

skodamichael

Senior Member
Bedankt voor de tip maar het contact verloopt zeer moeizaam en het heeft überhaupt al 2 maanden geduurd voordat er wat ging gebeuren en zelfs nu moet ik de informatie er nog uittrekken dus ik laat het hier maar bij en hoop dat alles netjes opgelost gaat worden.

Fmoon

Forumguru
Vaak is het namelijk het thermostaathuis wat lekt, en dan pak je meteen de waterpomp erbij. Ben bang als je enkel de pomp laat doen dat je snel weer in de problemen komt.

skodamichael

Senior Member
Of ik al niet genoeg problemen gehad heb met deze auto. En dan te bedenken dat er pas 40000km op staat. Gekocht met 29000km op de teller.
Dan te bedenken dat bij 18000km de waterpomp ook al is vervangen.
Mijn 1e skoda als het zo door gaat ook de laatste.

Laatst bewerkt:

haassie

Forumguru
Altijd vervelend, problemen bij aanschaf van een jonge net ingereden occasion, heb het zelf ook aan de hand gehad bij aanschaf van de mijne…lekkage koelvloeistof, hardy disk gescheurd(trilling), trillende banden (door 2 slechte nieuwe banden), acc melding en calibratie (uit het niets)….neemt een hoop plezier weg….uiteindelijk bij geen gehoor verkoper zelf maar een aantal zaken opgelost…maar goed als dit achter de rug is ga je er zeker plezier van hebben zeker met deze motorisering…en troost je met de gedachte dat wanneer je dit bij een premium merk hebt je pas echt aan de beurt bent….neemt niet weg dat ik ook alweer rondkijk….niet skoda

eriktv

Forumguru
Zo wordt de waterpomp haast een slijtageonderdeel :pieker:. Kan het zijn dat het thermostaathuis de vorige keer ook al vervangen had moeten worden?

skodamichael

Senior Member
ik heb bericht gekregen dat de auto morgen einde dag weer klaar staat.

De waterpomp is vervangen door een gemodificeerd model en niet door een orginele omdat het probleem dan toch weer terug zou komen na loop van tijd.

De problemen met de haldex zijn ook opgelost Olie en filters zijn vervangen. De monteur had ook aangegeven dat er eigenlijk niet fatsoenlijk mee te rijden was zoals het was.

Wat betreft de dsg daar hebben ze niks kunnen vinden er is uitvoerig mee gereden en ook live data bekeken etc alle waardes waren zoals fabriek af voorgeschreven. Ik heb de storing ook maar 1x gehad tijdens vakantie dat is alweer zo'n 5000 km geleden dus hopelijk blijft het daarbij.

Voor nu ben ik blij en opgelucht dat alles weer goed zou moeten zijn. Het is even afwachten tot morgen en de komende tijd maar ik ga er vanuit dat alles nu in orde is en dat ik eindelijk van de auto kan gaan genieten zoals een echte autoliefhebber dat doet

skodamichael

Senior Member
Toevallig vandaag gekeken en het niveau is tot nu toe een halve cm gezakt in 700km dus ik schat hem in dat het nog erger is als dat het was (halve cm op 5000km) Het kan natuurlijk ook lucht zijn maar het niveau blijft dalen zoals het er nu uitziet het lijkt met sterk dat het steeds lucht is.
Ik wacht nog ff af wat het doet maar ik zal wel weer contact moeten opnemen met de garage en dan begint heel het geneuzel weer van voor af aan.
De vorige x duurde het 2maanden eer dat ze tijd voor me hadden en over 55 dagen gaan we richting Oostenrijk dus ik begin al weer te balen.

Bovenaan Onderaan