Melding koelvloeistof niveau tijdens vakantie superb 2.0 tsi 4x4 272pk

skodamichael

Senior Member
In principe is er óf iets mis met het differentieel in de achteras, of je remsysteem.
Voor zover ik weet zit er geen sper in het achterste differentieel en wordt slip gereguleerd door remingreep via de ABS sensoren.

Zou handig zijn als je die lijst met foutmeldingen op papier hebt en dat ze niet zomaar gewist zijn…

Met 4 versnellingen en 270pk hoef je toch niet tussen de vrachtwagens te sukkelen, tenzij je auto in de noodloop blijft natuurlijk…
Omdat ik bang was iets stuk te rijden hebben we rustig aangedaan. De dsg werkt nu weer naar behoren maar het lijkt met dat er wat miss is.
Dit waren de foutmeldingen:
P0805 Clutch Position Sensor Circuit
Steering wheel 291104
Heater & air conditioning 263425
Transmission 10668
Engine 29244
Abs kon niet uitgelezen worden

Gisteren vlug ff bij de eigen garage gestopt en er waren geen meldingen terug gekomen.
Het doorslippen op het rechter achterwiel gebeurt nog wel regelmatig.

skodamichael

Senior Member
Ik heb reactie gehad van de garage.
Na de vakantie nemen ze contact op en zou het worden opgelost.
De garage heeft het over een defecte keuzenhendel schakelaar?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Zo'n hele rits aan problemen is inderdaad niet fijn, en zeker meer dan je mag verwachten.
Klinkt mij idd alsof er iets aan de hand is met het ABS systeem, opvallend dat die module niet uitgelezen kan worden. Al zou de motor/Central electrics module ook een fout moeten geven als die geen communicatie met de rem/ABS-module heeft.

Fijn iig dat de verkopende garage al gereageerd heeft en bereid lijkt te zijn het op te lossen. Hopelijk is dat ook daadwerkelijk zo.

Eltjo

Forumguru
Ik had in mijn Passat geen communicatie meer met de comfortmodule. De accu er af en er weer op lostte dat probleem op.

Je weet nooit precies wat voor auto je koopt. Daarom rijdt ik nog wel door met de mijne. Als er dan wat is, is dat ook acceptabel bij zo'n km stand.

Mijn vorige was nog prima met 260dkm en eigenlijk zonde om van de hand te doen in die conditie. Maar vanwege minder interieurgeluid heb ik deze destijds gekocht. Gelukkig heb ik ook hiermee weinig gehad.

Ik zou er ook flink ziek van zijn als je met oude auto nooit wat bijzonders had, je een nieuwere koopt en dan daar juist een hoop gedonder mee hebt.

Succes!

leon-cupra

Forumguru
Op dat vlak is het wel allemaal aan het verbeteren met digitale registraties. Was daarnet aan het zien en via de BE car pass krijg je eigenlijk al heel veel informatie.

Zag deze passeren … die wagen laat je dan ook wel staan.
6B20415E-C05D-4CDA-A3AB-1D7BA21CEA60.jpeg

leon-cupra

Forumguru
3 maanden stil gestaan door een probleem met de elektrische aandrijving ... en dan biedt een officiele dealer van Land Rover deze wagen gewoon terug aan (weliswaar met nieuwe motor). Moet je grote ballen hebben om zo een wagen aan te kopen. En als dealer verpats je deze toch ook via de export. Dat is toch geen reclame voor het merk.

skodamichael

Senior Member
Ja die merkdealers heb ik ook niet meer hoog.
Zelf eens bij een a6 2.0tfsi met 60k op de teller wezen kijken bij van mossel. Tijdens de proefrit leek het bij elke x gas geven wel een stoomtrein en maar vol houden dat deze geen olie gebruikte. Garantie kon ik er voor bijna €2000 bijkopen.
Die auto heb ik dus lekker laten staan en wat blijkt 3 maanden later was deze via de export weg gegaan.

Bovenaan Onderaan